آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

کودک و موبایل

1392/7/8 15:40
نویسنده : •● Mah ●•
896 بازدید
اشتراک گذاری

 

همه‌ پدر و مادرها وقتی مجبور به خرید تلفن همراه برای کودکشان می‌شوند، با نارضایتی این کار را می‌کنند. چون فکر می‌کنند هنوز وقت خرید تلفن همراه برای کودک فرا نرسیده و آن‌ها به خاطر اصرار زیاد و غیرمنطقی کودک مجبور به انجام این کار شده‌اند. اگر دلیل شما برای خرید تلفن همراه برای کودک‌تان این است که هر بچه‌ای یکی از آن‌ها دارد، دلیل‌تان منطقی نیست!

 

niniweblog.com

 

استفاده درست:

اگر برای فرزندتان موبایل خریدید، باید این نکات را در نظر داشته باشید. سعی کنید استفاده درست از موبایل را به او آموزش دهید. اگر گوشی هوشمند دارد، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی را پیدا کنید و روی گوشی‌اش بریزید. خیلی از بازی‌ها هستند که باعث افزایش توانایی و هوش کودک شما می‌شوند. البته به شرطی که اعتیادآور نباشند. به علاوه باید به کودک خود استفاده پایه‌ تلفن همراه را هم آموزش دهید. خیلی از بچه‌ها بلد نیستند با تلفن همراه شماره بگیرند. لازم است شماره اعضای خانواده و شماره‌های اورژانسی را در گوشی کودک‌تان ذخیره کنید و به او یاد بدهید در هر مورد اضطراری، با کدام تماس بگیرد. به هر حال این وسیله در خیلی از موارد می‌تواند مفید باشد.

 

وظایف‌تان را ترک نکنید:

در اختیار گذاشتن تلفن همراه، نباید والدین را از وظایف اولیه خودشان دور کند. شما باید بدانید فرزندتان در هر وقتی از روز کجاست؟ حتی اگر موبایل داشته باشد و بتوانید او را پیگیری کنید. کودک هم باید یاد دهد قبل از رفتن به هر جایی، از قبل شما را در جریان بگذارد و به قوانین خانه وفادار بماند. این‌که کودکان و پدر و مادرها فکر کنند می‌توانند با پیگیری با تلفن همراه، وظایف متقابل را حل و فصل کنند، آسیب‌های جدی به روابط آن‌ها وارد می‌کند.

 

محدود کنید:

کودکی که دائم با موبایلش حرف می‌زند یا بازی می‌کند، می‌تواند آسیب‌های جدی در برقراری ارتباط ببیند. خیلی از بچه‌ها هستند که توانایی برقراری ارتباط‌های واقعی را ندارند. مثلا در جمع گوشه‌گیر و خجالتی هستند. شما باید فرزندتان را در استفاده از تلفن همراهش محدود کنید. مثلا اگر مدرسه برای استفاده از تلفن همراه محدودیت دارد، آن‌ها را به فرزندتان یادآوری کنید و به او آموزش دهید قبل از ورود به مدرسه گوشی‌اش را خاموش کند. اگر تخلفی دیدید، به عنوان تنبیه یک روز گوشی‌اش را بگیرید. وقتی کودک‌تان در خانه است هم می‌توانید از او بخواهید تلفنش را خاموش کند. این کار باعث می‌شود بیشتر درگیر خانه و ارتباطات خانوادگی شود.

 

نظارت داشته باشید:

شما می‌توانید طوری که کودک‌تان نفهمد، ارتباطات او را چک کنید. توجه کنید که اگر فرزند شما مخصوصا بالای 10 سال، بفهمد که چک می‌شود، به شما بی‌اعتماد می‌شود. امّا بهتر است هر چندوقت یک‌بار، لیست مکالمات و اس‌ام‌اس‌های او را در تلفن نگاه کنید تا بتوانید مطمئن شوید در راه درستی قدم می‌گذارد. اگر مورد مشکوکی دیدید، بدون عصبانی شدن یا توبیخ کودک، با مشاور صحبت کنید و برای کنترل آن بهترین راه را پیدا کنید.

منبع: وب سایت بیتوته

نیشخند به من زنگ بزن یول مشغول تلفن به من زنگ بزن یول مشغول تلفن به من زنگ بزن  نیشخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (42)

اسماء♥مامانه فسقل♥
3 مهر 92 0:53
وای نگو تورو خدا این موبایل یه مشکلی هست که همسری خیلی نگرانشه که اگه فسقل آیندش زود موبایل بخواد چیکار کنه میگه نمیخرم واسش


بابا این دهه هشتادی ها موبایل میخوان، دیگه ما و شما که دهه نودی خواهند بود، چه شوندددددد؟!!!
تا ابددونفره
3 مهر 92 2:00
اول از همه


ای جاااان
عزززززززززززززززززززززززززیزمی

& & &
کیمیابازار
3 مهر 92 2:02
سلام عززیزم شبت بخیر. یک ساعتیه که از عروسی اومدم و حسابی خستهاما دلم نیومد کامپیوترو روشن نکنم و یک سر به شما نزنم آخه از صبح مدرسه بودم و حسابی از فضای مجازی دوربه هر حال مطلب خیلی خوبی بود عزیزم فقط امیدوارم کامنتم ایندفعه گم نشهشبت بخیر

سلام فاطمه جان. مبارکشون باشههههههههههههههههه
به بههههههههههه میبینم که، شما هم به جمع ِ ما معتادین ِ فضای مجازی پیوستین!

خوشحالم که استفاده کردی بانو

این سری دیگه اومد خدا رو شکر

تا ابددونفره
3 مهر 92 2:04
سلاااااااااام عزیزمآخ آخ یعنی به خوب نکته ای اشاره کردیالان که تو دست هر بچه ای که می بینی یه موبایل هستروز به روزم سن استفاده کننده ها داره می یاد پایین تردیگه اسباب بازی کیلو چندمرسی از مطلب مفیدت

سلااااااااااااااااام گلم
آره بخدااااا واقعا هم همینه که میگی! مرسی که میای پست های مربوط به کودک هم می خونی.
مامان آرشيدا قند عسل
3 مهر 92 8:27
عاشق خودت و اين پستهاي غير شكميتممممممم!!!!!

ممنونم

: این الان نیش ِ منه! وقتی کسی عاشق ِ مطلبم میشه.
محبوبه مامان الینا
3 مهر 92 8:28
با سلام، احتراماً خورش کرفس نوش جانتان و گوارای وجودتان!
.
.
.
.
.
.
(ستاد ایجاد عذاب وجدان)


خییییییییییییییییییییلی خیییییییییییییییییییلی خیییییییییییییییییییلی خیییییییییییییییلی خوشمزه بود.
.
.
.
.
.
(ستاد ِ ایجاد ترشح بزاق )
محبوبه مامان الینا
3 مهر 92 8:29
من که اصلا دوست ندارم الینا موبایل داشته باشه

خسیس بازی در نیار! البته منم موافق نیستم.
تا ابددونفره
3 مهر 92 10:38
صیح بخیرخواب تشریف دارین هنوز

صبح شما هم بخیر عزززززززززیزم
نه بابا!
من امروز ساعت 8 بیدار شدم. مامان ِ الینا بیشتر در جریانِ!
مامی کیانا
3 مهر 92 10:38
خواهرزاده ها و برادرزاده هام با اینکه سن کمی دارن همشون موبایل دارن نمیدونم من هم وقتی کیانا ازم درخواست موبایل کرد تو سن پایین چه عکس العمی نشون میدم
به نظرم تو سن پایین موبایل ضروری نیست

با تعرفایی که شما کردی و با شناختی که من از بابای ِ کیانا جون دارم، مطمئنا باباییش واسش می خره (پیرو اون اسکوتر )

با این دهه هشتادی و نودی ها همه چی ضروری میشه!
مادر کوثر
3 مهر 92 10:40


مرسی تک خواهری
آزاده
3 مهر 92 10:49
عالی مث همیشه

ممنون که اومدی گلــــــــــم
تا ابددونفره
3 مهر 92 12:28
جریان

عزیزم، سایت http://motherschef.niniweblog.com/ یه سایت ِ آشپزی هستش از چند تا مامان. من رفتم اونجا و طرز تهیه این سوپ رو دیدم و درست کردم. عکس ِ سوپ ِ خودمو که طرز تهیه شو از اینا گرفته بودم و درست کرده بودم رو واسشون فرستادم و اونا هم عکس ِ سوپ ِ منو گذاشتن جز هنرمندی ها. یعنی اینجا: http://motherschef.niniweblog.com/page1.php



پایین ِ طرز تهیه سوپ شیر و خامه هم نوشته شده: سارا مامان ِ علی و روی عکس ِ اولی هم مُهر شده Sara !
محبوبه مامان الینا
3 مهر 92 12:55
سلااااااااااااااااااااام به دوست سحر خیز خودم

عزززززززززززززیزم سلااااااااااااام.
رضوان
3 مهر 92 13:11
واااااااااااااااااااااااااااااااای از دست این بچه ها
من ک دیگه نمیدونم چرا هر بچه ای تو فامیل میرسه ب من دلش بازی با گوشی منو میخواد و منم این شکلی میشم



ههههه
چقدر چهره ت دیدنیه رضوان جون!

آخیییییی... ناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااازی
مامان ترنم
3 مهر 92 13:23
مي گم 6 روز ديگه سالگرد ازدواجتونه . از همه زودتر مي‌گم مبارككككككككه. ان شاا... هميشه در كنار هم خوش و خرم باشيد . ان شاا... سال ديگه بچه به بغل.....

مرسیییییییییییییییی لیلا جووووووووووونم
ممنون از لطفتون.

4 روز پیش، یه نفر گفت. خیلی عجله داشت.

خوشحالم که دوستای خوب و بادقتی دارم که اینقدر حواسشون به همه چی هست.
محبوبه مامان الینا
3 مهر 92 13:48
ممنون از آدرس ، شاید واسه مهمونی که در پیش دارم این سوپو بپزم

خواهش میکنم. بهت پیشنهاد میکنم یه بار به مقدار کم درست کنی، تا حسابی قلِقِش تو دستت بیاد.

مامان ندا
3 مهر 92 14:02
سلام
مطلب خیلی خوبی بود
منم باید تو فکر موبایل برای ایناز خانوم باشم
موبایل همسری بنده خدارو نابود کرده

سلام عزیزم.
خواهش میکنم گلم مرسی که اومدی

هههههههههه از دست ِ این نی نی های شیطون!
بابای آینده یه فسقِلی
3 مهر 92 14:56
موبایل که خوبه، بچه های این دوره زمونه تبلت و ... هم میخوان.

آره واقعا! راست میگی هااااا...
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
3 مهر 92 16:05
موبايل ..!!؟
اگه راست مى گى يه پست درباره تبلت بنويس بابا .... موبايل كه ديگه قديمى شده


بااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشه.
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
3 مهر 92 17:00


مرسی ...جونم
دوستت دارم یه دنیاااااااااااا
سمانه مامان ستایش
3 مهر 92 17:22
سلاااام دوست جون
تو مطلب مشخص نبود اون توصیه ها رو دقیقا واسه چه سنی کرده بودن.دخملی ما که خیلی وقته موبایل قدیم منو برداشته و رسما اعلام کرده "ماله منه"البته بدنو سیم کارته و خاموش.خیلی هم جدی باهاش به اینو اون زنگ میزنه و باهاشون حرف میزنه و منم باید باهاشون حرف بزنماحتمالا تا 2-3 سال دیگه ازمون موبایل واقعی و... بخواد
من اصلا موافق موبایل داشتن بچه ها نیستم.
دقیقا منظورت از اون شکلکای پایین چی بود

سلام عزیزم
آره منم باهات موافقم، والا چند تا سایت گشتم، اصلا از سن چیزی پیدا نکردم
اخیییی، چه باحال. ماله منه...
اره گلم، شک نکن. 100% ازتون می خواد.
چه عجب، بالاخره یکی اون شکلک ها رو دید... بنظر خودم پر از معناست، اما نمیتونم منظورمو بنویسم.

مرسی از حضورت
مامان تارا
3 مهر 92 17:26


من که خوشم نمیاد بچه ها زود موبایلی بشن میترسم امواجشون روشون تأثیر بد بذاره ... هرچند تارا همین الانش تبلت میخواد / تازه میگه گوشی لمسی دوست ندارم از اینا که با اشاره دست عکسهاشون رد میشه میخوام!!!

اگه خوشت نمیاد، پس اون تشویق ها واسه چیه؟! واسه کی داری دست میزنی؟!

بله، تارا خانم شما که خییییییلی update هستش ماشششششالا!

جااااانم؟!!!!!!!!!
مامان تارا
3 مهر 92 17:37
اجازه یه جک بگیم ؟
استاد: وقتی بزرگ شوی چه میکنی ؟
شاگرد: عروسی

استاد: نخیر منظورم اینست که چی میشوی ؟
شاگرد: داماد

استاد: او ه ه ،منظورم اینست وقتی بزرگ شوی چی حاصل میکنی ؟
شاگرد: زن

استاد: احمق ، وقتی بزرگ شوی برای پدر و مادرت چه میکنی ؟
شاگرد: عروس میگیرم

استاد: لعنتی ، پدر و مادرت در آینده از تو چی میخواهد ؟
شاگرد : نوه استاد!

از دست تو رویا جووووووون...
تا ابددونفره
3 مهر 92 18:29


عزیزمی دوست جونمممممم
سمانه مامان ستایش
3 مهر 92 18:47
میگم عکس کیکی سوپی کوکو ای چیزی میذاشتی احساس غریبی نکنم تو وبت






خبیث خودتی

ای خبیییییییییییییییییییث



حالا اینی که گفتی، تیکه بود یا اینکه خواستی ذوقم کنی؟!
سمانه مامان ستایش
3 مهر 92 20:22
قربون تو دوست خوب و مهربونم برم

فداااااااااات
سمانه مامان ستایش
3 مهر 92 20:32
واااا یعنی چی نمیتونی بگی منظورت از شکلکا چی بود؟
من نمیدونم باید بگیمیخواستی نذاری خب
نمیدونی من حواسم به همه چی هست

قربون حواس جمعت

واااا... گیر نده خووو ... ماماااااااااااان

مامان تارا
3 مهر 92 22:49
اون دست زدنها برای مطالب خوب و آموزنده شماست خانوم گل

متوجه شده بودم خواستم از زبون خودت بشنوم دوست جون


ممنوووووووون عزیزممممممم
سمانه مامان ستایش
3 مهر 92 22:50
لوس
راستی اون پست رمزدارتو حذفیدی
اصلاااا هم حس کنجکاوی منو تحریک نکردی



اون موقت بود گلم... تو فکرش نرو
زهرا مامان فنچی
3 مهر 92 23:49
نمیدونم چی بگم !
محدود هم که نمیشه کرد .
بهش یاد میدم که استفاده بجا داشته باشه تازه به منم بده که باهاشون بازی کنم .
به نظرم نخریم سنگین تره

ای بلا...
محبوبه مامان الینا
4 مهر 92 9:05
بابا سمانه جون ذهنتو درگیر شکلکها نکن
ینی اینکه من موبال موخوام! بعد اون یکی که عینکی هم هست و متفکر هم هست و اهل حرفیدن نیست میگه نهههههههههه!
باز اون میگه میخوام
باز این میگه نهههههههههه!
حالا برو تا آخر

.
.
.
.
حال کردی تعبیر منو



تا حدودی آره! ولی این میگه: تحقیق و بررسی یادتون نره.

خدا خیرت بده محبوبه جون. راحت شدم. فرشته ی نجات ِ من
محبوبه مامان الینا
4 مهر 92 10:48

خلاصه مفسر و منتقد و این چیزا خواستید ما در خدمتیم


حتما میرسم خدمتتون
آخه میدونی خیلی از این شکلک ها رو راحت استفاده میکنم، اما ذهنی، دیگه زبونی نمیتونم توضیح بدم. هر کی باید خودش بگیره جریان رو.
محبوبه مامان الینا
4 مهر 92 10:48
راستی تا حالا مرغ شکم پر درستیدی رفیق؟

نه گلم. فــِـر ندارم.
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
4 مهر 92 11:10
سلام سلام .....
امروز خيلى خوشحاااااااالم مى دونى چرا ...؟؟؟
چون يه بار سنگين از روى دوشم برداشته شد . آخخخخخخخخيش ....
ديشب رفتم دندوننم رو درست كردم راااااااحت شدم ...
يعنى غوووووولى بود براماااااا ......ههههههههه
الان احساس سبكى مى كنم
يادش بخير .... يادته قبلا اينجا ميشد صفحه چت سه تايى مون .....؟؟؟
چه روزايى بودااااا .....
و و ......

سلام عزیز دلم.. چقدر خوشحالم که خوشحالی به بهههه... شاخ غول رو شکستی پس؟ ایشالا که دیگه از این دردا نیاد سراغت گلم

آرههههههههههههههه... یادش بخییییییییییییر

کل کل ها رو بگوووو... چه حالی میداد!
تا ابددونفره
4 مهر 92 11:19
سلااااااااااااااااااااااام دوستم

سلام به روی ماهت گلممممم
مامي كيانا
4 مهر 92 11:27
آپ آپ آپيم ما
از ديدنش خوشحال ميشي حتما

چشم عزیزم خوشحال میشم؟

خییییییییییییییییلی لذت بردم عززززززززیزم
اشکام از سر شوق جاری شدن.

مامي كيانا
4 مهر 92 13:13
دوست عزيزم قربون احساس قشنگت

فدااااات
زهرا مامان ارتا
5 مهر 92 7:55
منم احساس میکنم که بودن موبایل بهتر از نبودنشه راستی حلوا نشاسته ای هم باید چیز خوشمزه ای باشه

آره واقعا... توی این دوره زمونه
مرسی گلم که اومدی

ستاره زمینی
5 مهر 92 20:27
عزیزم عجب حلوای خوشمزه و راحتی ممنون .شوهری هم خیلی خوشش اومد بسیار خوشمزه تشکر فراوان.
عزیزم 3روز دیگه ..................مبارک باشه پیشاپیش

ممنونم از حضور و لطفت

وااااااااااااااااااااااااااااااااااای... ممنووووووووووونم گلممممم
ستاره زمینی
5 مهر 92 20:28
عزیزم مگه میشه موبایل نداشته باشند و.................................................................................

حالا چرا اینقدر عصبانی هستین؟!
بخدا من بی تقصیرم...
سمانه مامان ستایش
6 مهر 92 0:26
چه لووووس
فرشتۀ نجات
مرسی مامان الینا که تفسیر کردیبازم لازم شد از خودت میپرسم نه از بعضیا

چیه؟! نکنه بهت برخورده؟!

ایشششششش... دل و قلوه میدن به هم... اَه اَه


ستاره زمینی
7 مهر 92 10:57
عزیزم 2روزه دیگه ................
عزززززززززیزم... ممنونم که داری شمارش معکوس میزنی

دهم مهر هستش...