آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

واقع بین باش تا کامروا شوی!

1392/7/27 11:22
نویسنده : •● Mah ●•
537 بازدید
اشتراک گذاری

 سلامی گرم به دوستای خوب و عزیز و مهربون و بامعرفتم... ماچ

دیشب در حال ِ سرک کشیدن نیشخند تو وبلاگ ِ این و اون بودم که به این مطلب برخوردم!

نویسنده وبلاگ، در اوج ِ سادگی و بامزگی، عین ِ واقعیت نوشته بود... متفکر

دوست داشتم اینجا بنویسمش، هم واسه خودم بمونه، هم واسه هر کی که دوستش داره! چشمک

 یه جورایی شاید بتونه واسمون تلنگر هم باشه! نگران شیطان زبان

 

niniweblog.com

 

تعریف شما از مثبت نگری چیه؟ سوال

این که همش بگیم: همه چیز خوب و عالیه و دنیا دیگه مثل تو نداره و به هر چی که میخوام میرسم و شرایط اصلاً دخلی در ماجرا نداره؟ یا نه! مثبت نگری یعنی اینکه منفی ها رو هم ببینی، بپذیری، باور کنی که هست، امّا بگی: من چطور می تونم با وجود این شرایط اوضاعم رو بهتر کنم؟! متفکر

*حالت دوم تعریف مثبت نگری هست، امّا حالت اول تعریف انکار و ساده انگاری. خنثی

اینکه وقتی یه چیز سیاه جلومون هست، بگیم: نه، این سفید ِ مثل برف! خُب داریم خودمون رو گول میزنیم و نتیجه ای هم جز تعارض و آسیب روانی نداره. امّا اگر بگیم: این رنگش سیاه ِ، ولی چند تا نقطه سفید هم داره، میشه مثبت نگری. از خود راضی

*پس آدم ِ مثبت نگر، واقع بین هست. مژه

به امید ِ اینکه واقع بینی همراه نگاهمون باشه و عامل باشیم نه منفعل! گاوچران

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (48)

محبوبه مامان الینا
27 مهر 92 13:49
بسیاااااااااااااااااار عاااااااااااااااااالی
من کاملا به این قضیه اعتقاد و ایمان دارم
ممنون دوست جونی ِ خودم بابت این مطلب قشنگ و بجا

مرسی از تاییدت عززززززیزم

اینم واسه خاطر ِ گل ِ روی خودت گذاشتم که منتظر ِ پست صبح ِ شنبه م بودی...

آره، خیلی به جاست!
محبوبه مامان الینا
27 مهر 92 14:12
قبول داری خیلی سخته که تو رنگ سیاه بتونی نقطه های سفید پیدا کنی؟!واقعا تمرین میخواد و صبر زیاد

آره واقعا
تمرین، صبر و ایمان ِ قوی می خواد...
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
27 مهر 92 15:18
واقعـــــــــــــــــاً... !

حق با شماست

ممنون، مفید واقع شد

عزیزم

خوشحالم که مفید واقع شد...
ستاره زندگی
27 مهر 92 15:52
آفرین بر شما که مطالب دوستان رو با دقت میخونید

مرسی از تشویق هات عزززززززززیزم
خوشحالم که اومدی پیشمممممممممممممممممممممممممممممم
کیمیابازار
27 مهر 92 16:03
سلام عزیزم خیلی خوب بود. مطالب شما کوتاه، مفید و مختصره. ممنون عزیزم راستی جای تک خواهر گلت خالی نباشه

سلام فاطمه جان.
مرسی از تعریفت خانومی

سلامت باشی عزیزم
زهرا مامان ارتا
27 مهر 92 17:31
مثبت نگری واقعا کار سختیه اما من از خدا میخوام که توفیق این فکر مثبت به همه داده بشه عزیزم از مطلب خوبت ممنونم

آره
خعـــــلی هم سخته ایشالا فدات عزیزم
هانیه
27 مهر 92 17:38
سلام بر مهربانتریییییییییینم:
____________.♥.
واااااااااااااااااای چقد دلم واسه حال و هوای اینجا تنگیده بود
به خصوص واسه تک خواهرم.
راستی گلم، پساپس تولد کوثر خوشگللللللللللم رو تبریک میگم.
.
.
.
.
.

پساپس تولد خوشگل خانوم، ستاره بارووووووووووون:

_____________.♥.___________.♥♫♥.____________.♥. *
____________.♥♫♥♫.______-.♥♫♥. *
____________.♥♫♥♫♥._-.♥♫♥♫. *
_____________.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. *
______-.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. *
_.♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥. * . *
______-.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. * . * . * ..
___________.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. * . * . * ..
____________.♥♫♥♫♥._-.♫♥♫♥. * . *. * . * ..
____________.♫♥♫♥.______-.♥♫♥. * .* ..
____________.♥♫♥.____________.♥. * . *.
_____________.♥

┊  ┊  ┊  ┊
┊  ┊  ┊  ★
┊  ┊  ☆
┊  ★


اون قلب های کوچولوش هم هدیه ی کوچولوی من واسه تک خاله ی گل کوثر جون.

عاششششششششقتم...
بای...

به بهههههههه
ببین کی اومدههههههه
عزززززززززززززززززززیزم ،همیشه منو با کامنت هات سورپرایز میکنیییییییییی
عززززززززززیزدلمممممممممم مـــرسی...

وووووییییی چه قلب های کوچولوی ِ خوشگلی هانیه جون ممنووووووووووووووووووووووووونم

خییییییلی دوستت دارم هانی جونم

بای مراقب ِ خودت باش مهربووووووووووون...
زهرا مامان ارتا
27 مهر 92 18:02
عزیزم طرز تهیه ژله اکواریوم و رنگین کمون رو بهم میگی ادرسو میدی محبوبه جون درست کرده بود منم ذوقیدم که درست کنم

آخیییییی
عززززززززززززززیزم...
من که تا حالا درست نکردم، بذار واست سرچ کنم تا بتونی طرز تهیه شو یاد بگیری...


طرز تهیه انواع ژله ها که ژله ی رنگین کمونی هم تو صفحه ی دوم هستش:
http://motherschef.niniweblog.com/pat31-1.php

و اینم طرز تهیه ژله آکواریومی:
http://www.beytoote.com/cookery/ghazaha/trzz1-jelly-fish.html

این هم نمونه های دیگه ای از ژله آکواریومی:
http://www.forum.98ia.com/t871096.html

مامان مانی
27 مهر 92 18:52
سلام چطوری ؟بابا عجب موسیقی با حالی کیف کردم

سلام، تشکر
آره، خییییلی آرامش بخشه
مامان مانی
27 مهر 92 18:55
خوانندش کیه عزیزم؟

اگه خواننده ترانه روی بلاگمو میگین، بهنام صفوی-ترانه آرامش.
زهرا مامان ارتا
27 مهر 92 19:48
مرسی مهربونم

خواهش میکنم خانومی اگه ژله رو درست کردی، عکسش هم واسمون بذار
مامان سویل و اراز
27 مهر 92 21:17
منم تازگیا رفتم رو خط مثبت نگری و خیلی هم این روزا ارامشم زیاد شده حتی فراتر از مثبت نگری خودمو زدم به بی خیالی خب چه کنم کم کم دارم علاج ناراحتیهامو پیدا میکنم
مطلب خوبی بود دستت درد نکنه

خوشششبحالت شهره جون
چه کار خوبی میکنی گلم، واقعا هم همینه، مهمتر از هر چیزی و هر کسی خودتی

خواهش میکنم گلمممم
مرضی
27 مهر 92 22:08
منم با تعریف دوم موافقم
امیدوارم هممون مثبت اندیش باشیم نه انکارگر

ok ... اوهوم
سمانه مامان ستایش
27 مهر 92 23:19


چگدر خوشلالم که بالاخره اومدی دلم باست تنگیده بود دوس جونیه عسیسممم

از این مدل حرف زدنم، نخند...
تا ابددونفره
28 مهر 92 1:25
سلاااااااااااااااااااااام سلااااااااااااامدوست خوب و مهربووووووووووووووووووونم هنوز ساک باز نکرده اومدم سر کشی

واای
سلااااام عززززززیزمممممممممممممممممم
رسیدن بخییییر...
چقدر خوشحالم که به سلامت برگشتین

واای شرمنده کردی، بس که خوووبی دیگه دوستت دارم با اون قلب مهربونت، بیا بغلم
تا ابددونفره
28 مهر 92 1:26
مرسی از مطلب مفیدت و از اینکه برا ما هم گذاشتی که استفاده کنیم و به این موضوع بیشتر دقت کنیمیادم رفت بغلت کنم

خواهشششش میکنم دوست جوووونی خوشم میاد همه ی مطالب اینجا رو میخونی و با جون و دل و با تمام انرژی مثبتت که به منم انتقالش میدی، کامنت میذاری

ولی من توی کامنت قبلی بغلت کردم.

حالا چه اشکال داره ادم دوست جونشو دوباره بغل کنه؟ بیا بغلممممم
مامان محمدرهام جون
28 مهر 92 1:53
بسیار عالی،ممنون عزیزم

ممنونم از خودت که اینوقت شب بیادم بودی و اومدی پیشم سمانه جان
هدیه
28 مهر 92 8:00
سلامممممممممم
دوست جونی خودم
مطلب خیلی عالی گذاشتیییییییییییی واقعا همینطوره اگه ما آدما نسبت به وقایع زندگیمون واقع بین نباشیم ممکنه توش لح بشیم
راستیییییییییی ممنون گل من از کامنت های خوبت و بهم سرمی زنی


سلاااام هدیه جان
آره واقعا، مرسی از حرف ِ دلت. خواهش میکنم گلم، وظیفه ست

محبوبه مامان الینا
28 مهر 92 8:15
سلام به دوست ناز و مهربون و دوست داشتنی ِ خودم
خیلی خوشحالم که دوستان خوبی مث شما دارم


به بهههههه
سلاااااااااااااام گل ِ من

منم خییییییییییییلی خییییییییییلی خییییییییلی خوشحالم که شما رو دارم عزیزم
مامان ترنم
28 مهر 92 8:36
واقعا چه ساده و زيبا نوشتي. اصل مثبت نگري و واقع بيني همينه.

عزیزمی لیلا جون آره، خودمم عاشق ِ همین سادگیش شدم...

مرسی از حضور ِ زیبات...
مامان آرشيدا قند عسل
28 مهر 92 8:57
ممنون عزيزم بخاطر مطلب بدرد بخورت
ميگم اين مثبت انديشي هست كه من بگم اين مامان فسقلي در عين شكمويي پستهاي غير شكمي هم ميذاره جهت تغيير ذائقه ما!!!!!!!

ممنون از خودت که افتخار دادی و تشریف آووردی اینجا عزززززززیزم

خیییییلی باحالی بخدا!
خودمم تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم. اما از دید ِ تنوع بهش نگاه کن. من دوست ندارم تند تند و پشت سر هم پست آشپزی و یا کودک بذارم، گرچه یه عده ای اسم ِ اینجا رو گذاشتن "وبلاگ آشپزی های مامان آینده یه فسقــِلی".
آزاده
28 مهر 92 9:43
واقعا همینطوره
ممنون بابت یادآوری این نکات کاربردی

اوهوم
خواهشششششششششششششششش ممنون از شوما که همیشه بهم سر میزنی آزاده جووووووون
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
28 مهر 92 10:50

من با اجازه ات بعد از ظهر ميام مى خونم


تو عزیز ِ دلمی... هر وقت بیای قدمت رو چشم
تاابددونفره
28 مهر 92 11:16
منم دوبار

من سه بار


محبوبه مامان الینا
28 مهر 92 12:56
عزززززززززززززززززززیزززززززززززززززززززززززم
یه پیشنهاد بهت میدم
حتما تو وب خودت لینکش رو بزار
شکسته نفسی نکن عزیزم باعث افتخاره اتفاقا
خیلی خوشحال میشم از این چیزا



اوهوم... توی همون پست ِ مربوطه، لینکش میذارم

ممنون از پیشنهادت

عزیزمیییییی تو محبوبههههههههههههههههههه جونم.
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
28 مهر 92 15:36
سلااااااااام
بالاخره اومدم ....
صد بار اومدم بخونم يه چيزى شد رفتم
خب الان مى رم مى خونم تا اين وروجك نيومده ...!!

سلاام گلم.. چرا اینقدر خودتو اذیت میکنی آخه؟! دوست ِ خوب ِ من.
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
28 مهر 92 15:40
كاملا درست و متين است ...
بايد نكات منفى رو كوچيك كرد ولى سخته ديگه ...
منفيا درشتن به چشم ميان ....!!
نه ولى هميشه با يكمى فكر و تحليل كردن ميشه مثبتا رو در كنار منفيا پذيرفت و باهاشون كنار اومد


مرسی از تاییدت دوست جونی آره خب، خیلیییییی هم سخته بخدا



اوهوم... امیدوارم!
تاابددونفره
28 مهر 92 20:11
منم چهار.نه پنج اصلا ده بار

عزیززززم
بدو بدو، عکسای سفرتون رو گلچین کن و واسمون بذار.
سمانه مامان ستایش
29 مهر 92 1:56
مرسی دوستم مطلب خوبی بود.چند بار خوندمش تا دقیق بفهمم منظورش چیه...هر چند با اینکه ساده انگاری رو کلا نفی کرده باهاش مخالفم.چون گاهی وقتا همین ساده انگاری تنها راه نجاتت میشه واسه اینکه از یه شرایط سخت برای یه مدت کوتاه فکر و ذهنتو آزاد کنی...
من اعتقادم اینه که نه اهل انکار و ساده گرفتن محض باشیم نه با مثبت نگری زیاد یه جور دیگه به روحمون آسیب بزنیم...
نمیدونم منظورمو گرفتی یا نه
از جملۀ آخر خییییلی خوشم اومد
مررررسی عزیزم

آره عزیزم، واسه یه وقتی و واسه یه زمان ِ کوتاه و واسه یه سری افراد خاص رو قبول دارم... اما زیادِش خوب نیست و باعث میشه تو روح و روان آدم تاثیر بذاره

کامنتت خیلی منحصربفرد بود، مرسی
سمانه مامان ستایش
29 مهر 92 1:59
چگده بامزه جواب کامنت کوتاهمو دادی دوس جونی مهربون خودم
اصلاااا هم نخندیدم برعکس کلی خوشم اومد
ینی به این نتیجه رسیدم استعداد
داریت در حد تیم ملیه دوست جون
خودتی

قابل ِ شما رو نداشت...
آره دیگه، استعداد دارم زیااااااااااااااااد خووو یه نی نی ِ 28 ساله دارم دیگهههه...
محبوبه مامان الینا
29 مهر 92 7:45
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
صبح بخیر گلم
یه چی میگم سر صبحی حالت بهم نخوره ها! در مورد اون دسر قو موقعی که رفتیم سر میز تا واسه خودمون غذا بکشیم همون داداشم که میدونی خیلی شوخه گفت این چیه؟! شبیه لجنه ! عاقا اینو گفت و خودش براحتی خورد اما من ! دیگه هی یاد لجن میفتادم و هر کار کردم نتونستم بخورم خیییییییییلی نامرده این داداشم
از یه طرف هم اونا مشغول پذیرایی بودن واسه همین فرصت نشد ازش بپرسم اما در اولین فرصت که ببینمش حتما میپرسم که چی بووده ؟!

سلام عزیزم صبح ِ شما هم بخیییییییر

ههه پس داستان ها داره... که اینطووووور!

مـــرسی از توضیحت
محبوبه مامان الینا
29 مهر 92 8:45

عااااااااااااااااااشق این عمو سبزی فروش شدمالبته بخاطر شیپور بیدار باشش


سبزیییییییییییییییی... نعنا خشک کردنیییییییییییییییی... شوید ِ تازهههههههههههههه!


مامي كيانا
29 مهر 92 10:29
انكار و ساده انگاري هرگز!!!!!!!
مثبت نگري آري
من هم قبول دارم ولي گاهي اوقات تو روياها ساده انگاري و انكار خيلي جواب ميده همچين آدمو تا اوج ميبره
ولي براي خلاص از سياهي ها حتما يك نقطه سفيد ميتونه آدمو اميدوار كنه

به به
عجب شعاری شد! مـــرسی

اره خبببب... تو رویاها و در حدّ کم که مهم نیست... ساده بودن در مقابل ِ دیگران گاهی وقتا خوب نیست.. یه عده ای سوء استفاده میکنن و این باعث میشه تو روحیه آدم تاثیر مستقیم بذاره

مرسی که اومدی خانومی
نیلوفرآبی
29 مهر 92 12:36
خیلی هم خوب دقیقا همینطوره . منم کاملا بهش اعتقاد دارم و همیشه سعی کردم انجامش بدم . امیدوارم از این به بعد هم موفق باشم تو عمل بهش
راستی تولد کوثر جون با تاخیر زیاد و عرض پوزش مبارک ما هم که تلگراف نداریم که رمز داشته باشیم

مرسی که اومدی فریده جونم
آره واقعا، چقدر خوبه که آدم بتونه اجراش کنه.

ممنونم دوست ِ خوبم ...
آخ... ببخشید. الان به زهره جون sms میدم که رمز رو بهت بده.
مامي كيانا
29 مهر 92 13:03
آپيم ما

عمراً اگه بیام...


رضوان
29 مهر 92 13:14
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام ب دوست عزیزم
البته سلامی گرمو تازه

واقعا واقع بینی خیییییییییییییییییییییلی مهمه
مرسی دوست خوووووووووووووووووووووووووووووبم از تلنگرا و مطالب مفیییییییییییییییییییییییییییییییدت
بببببببببببببببببببببببببببببووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس


سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااام به دوست ِ خوب و نازنینممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

خواهش میکنم گلمممممممممممم مرسی از خودت که همیشه بهم سر میزنی مهربووووووووووووووووووووون

سلام ِ گرمت خیلی چسبید بهم. مرسی
باران
29 مهر 92 13:27
عالي بود عزيزم ممنون

عزیزمی...
تا ابددونفره
29 مهر 92 13:41
این بارم تو کل کل من برنده شدمچششششم حتما می زارم خبرت می کنم عزیزم

خوب خودتو برنده میکنی و به خودت جایزه میدی هاااا
چشمت بی بلا نسترن جونییییی
محبوبه مامان الینا
29 مهر 92 13:41
واااااااااااای عزززززززززززیززززززززززززم ممنونم خیلی سورپرایزم کردی
مهربووووووووووونم

خواهشش میکنم گل ِ من

ناقابل بود دیگه....
محبوبه مامان الینا
29 مهر 92 14:03


& &
بابای آینده یه فسقـِـلی
29 مهر 92 16:48
سلام.این مطلب رو کی گذاشتی؟ چقدر جالبه،جمله آخرش مخصوصا.

مگه تو سر ِ کلاس نیستی؟؟؟!!!

سلام همسری، این مطلب رو دقیقا زمانی گذاشتم که واست خوندم و گفتی چه جالب. و الان یادت نمیاد؟ ... حالا یادت اومد؟

مرسی که اومدی و کامنت هم گذاشتی
مامان تارا
29 مهر 92 19:43
خیلی جالب بود مستفیض شدیم
ولی من شنیدم میگن سحر خیز باش تا کامروا شوی!

قربون ِ تو

نه، اشتباه شنیدی
مهسا
29 مهر 92 22:19
کاملا موافقم

ممنون از حضور و توافقتون
مامان نیایش
30 مهر 92 8:41
به امید اون روز ...
عالی بود مرسی عزیزم استفاده کردم

واقعا

خواهش میکنم عزیزمممممممم
مامان نیایش
30 مهر 92 8:42
راستی کاردستی کوثری رو هم دیدم خیلی با مزه بود

فدای ِ شما...
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
3 آبان 92 15:47
ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من كه هيچى نفهميدم

..
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
10 آبان 92 14:09
ميدونى چرا ميگم نفهميدم؟
بخاطر اينكه تنبليم مياد بخونمشون

خسته نباشی واقعا
مامان آیسو وآیسا
17 بهمن 92 21:17
لینکتون کردم با اجازه
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش میکنم.