آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

حلوای نشاسته بیسکوئیتی

1392/7/26 1:37
نویسنده : •● Mah ●•
2,244 بازدید
اشتراک گذاری

یه سلام پاییزی به همه دوستان ِ خوبم، خصوصاً متولدین پاییز. هورا

قبل از هر چیزی، اینو بگم که کل ِ فامیل شوهر منو با این حلوا میشناسن. یعنی اصلا تا منو میبینن، این حلوا میاد تو ذهنشون، تا این حد. نیشخند آخه واسه اولین بار من این حلوا رو تو فامیل شوهر رواج دادم. عینک اون موقع ها وقتی مدرسه می رفتم، مامانم این حلوا رو درست می کرد. هم عصرونه ست، هم صبحونه! خوشمزه از مامانم دستورشو نگرفتم. ابرو اینقدر خودم درست کردم تا فهمیدم اصلش چطوریه؟! (جریان ِ همون غرور ِ.) نیشخند زبان

 

مواد لازم:

نشاسته خشک 1/2 لیوان * آب دو لیوان * شیر نصف لیوان * بیسکوئیت کاکائویی (منظور باطعم کاکائو می باشد، نه با لایه ی کاکائو! زبان) * شکر و چند قطره گلاب به میزان لازم * خلال بادام مقداری

 

طرز تهیه:

نشاسته را در ظرفی با آب خیس کرده و کف های روی سطح آب را بگیرید. نشاسته را با آب حل کرده تا حدی که هیچ دانه ای از نشاسته دیده نشه. مقدار شیر را هم اضافه کرده و روی حرارت بگذارید. برای چند دقیقه اول شعله را زیاد کرده تا ظرف داغ شود. شعله را کم کرده، اینقدر هم بزنید تا حلوا به غلظت مطلوب برسد. شکر و گلاب را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

در ظرف نسبتاً گود، یک ملاقه از حلوای داغ و نسبتاً رقیق را کف ظرف بریزید، بعد با یه لایه بیسکوییت به صورت دُرسته، روش رو بپوشونید. چون حرارت حلوا، باعث میشه بیسکوئیت نرم بشه. اگر بصورت پودری بریزید، با حلوا مخلوط میشه و دیگه به صورت لایه ای در نمیاد. به همین طریق، این کار رو لایه لایه با بیسکوئیت و حلوا ادامه بدید. (روی آخرین سطح که سطح ِ رویی ظرف هستش، باید حلوا باشه، نه بیسکوئیت.)

کمی که خنک شد، در یخچال بذارید تا روی حلوا بخاطر هوا، تَرک نخوره. وقتی خنک شد، روی ظرف را سلفون میکشیم و دوباره در یخچال می گذاریم تا خوب سفت بشه. با چاقو به هر شکلی خواستید ببرید، با خلال بادام تزئین و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

نوش جان... قلب

 

 پیشنهاد نوشت:

می تونید در دقیقه های آخر قبل از آماده شدن ِحلوا، زعفران دم کرده اضافه کنید. ولی بجای بیسکوئیت کاکائویی، از بیسکوئیت وانیلی استقاده کنید و با خلال پسته تزئین کنید... مژه 

من هر دوشو تجربه کردم. خیلی خوب میشه! چشمک

* * *

این هم نمونه دو رنگش توی ظرف ِ دسر... قلب

niniweblog.com

عکس بیسکوئیت ها به درخواست دوستان ِ گلم. از خود راضی 

(البته کفشدوزک ها جزء دکور برنامه ست، سوءتفاهم نشه یه وقت! خنده)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (57)

محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 9:15
یه سلام پاییزی از طرف یه دوست پاییزی به دوست جونم
درستیدن حلوا همیشه واسه من غووووووووووووول بودهینی واقعنی اینقدر راحته؟!!!!!
راستی بیکویتها رو درسته بزاریم روش یا پودر کنیم بریزیم روش؟!

اِ... شما پاییزی هستی؟! اگه می دونستم اونجوری سلام نمی کردم

وااااااااااااای عزیزم، من پاییزی ها رو خییییلی دوست دارم. خداییش هم بااحساسن هم آروم هم عاشق ....

منم خیلی حلواها واسم غول بودن... اما این آسونه. نه گلم، درسته بذار. داغ ِ بودن ِ حلوا خودش باعث میشه بیسکویتت نرم بشه. اگه پودری بریزی، با حلوا قاطی میشه و دیگه لایه ای نمیشه.
تا ابددونفره
1 مهر 92 9:25
سلاااااااااااااااااااااااموای خدا بازم پست خوردنیحلوا خیلی دوست دارماز هر نوعش که می خواد باشهبا حلوا می شناسنتیعنی شکل حلوا می بیننتآقا ما تازه شروع کردیم به کپی شما تند تند داری پیش می ریای مغروربا مامانم بله
بازم مرسی که خوردنی خوشمزه گذاشتی برامون
راستی بسکوئیتش چی باشه بهترهپتی بور خوبه
سلاااااااااام عزیزم
نه دیگه تا اون حد که قیافه م شبیه حلوا شده باشه که
خب گلم... اینا که نمیرن، همین جا رو وبلاگ هستن... شما یواش یواش و سرفرصت درست کن. فدای تو که حلوا دوست داری نستـــــــــــــرن جونم.
پتی بور خوبه، گُرجی هم خوبه.

تا ابددونفره
1 مهر 92 9:29
یه سلام پاییزی به شمامخصوصا شما که سالگرد ازدواجتون تو پاییزهپیشاپیش تبریک می گمخوشحالو خوشبخت باشید

سلام به روی ماهت
عزززززززززززززززززیزم... ممنووووووووووووووووونم از اینهمه دقت و لطف و مهربووووووووونیت شما هم خوشبخت باشین.

از سوپت چه خبر خانومی؟! تَه نگیره یه وقت.
محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 9:31
سلام مجددتشریف ببرید وب دوستمون بساط غیبت از شما داغه

سلام به روی ماهت.

خیییییییییییییییییییییییییییلی لوسین شماها. مثه خودم.
مامي كيانا
1 مهر 92 9:35
بابا هنرمند
خوش سليقه
مغرور
اين غرور هم جز خصلت شيرازي هاست كاكو!!!!
به نظر خوشمزه مياد
امتحان ميكنيم براي مهموني عصرونه هم گزينه خوبيه
با دوستان بشيني چاي دم كني و با خوردن اين حلوا حسابي از اين طرف و اونطرف حرف بزني
آي كيفي ميده

ممنونم عزززززززیزم
هههه... نه گلم، از شهرهای دیگه هم دیده شده!
به بهههههههه... اهل ِ دوره گذاشتن هم هستییییییی ها
محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 10:43
خوابی هنوز؟!!


آره!

نخند... بعدش هم ناهار رو پختمو اومدم اینجا.
مامان سيد محمد سپهر
1 مهر 92 10:58
عزيز دلم پس هر وقت مي رين خونه شوهر يا از قبل درست كردين يا اينكه آستين هارا بالا مي زنين و مي پزين..واقعا خوش به حال خانواده شوهر كه عروس به اين ماهي گيرشون اومده..

نه عزیزم، فقط وقتی میان اینجا دیگه اونجا که میرم حال ِ اینکارا رو ندارم که.
ممنونم از لطفت زهره جونم
شرمنده می فرمایین
تا ابددونفره
1 مهر 92 11:05




؟؟؟ خب درستش کن.
مامان محمدرهام جون
1 مهر 92 11:22
چه عالی برم درستش کنم

نوع بیسکوییتش رو نگفتی بانو،میخواستی تبلیغ نشه

فدای شما

نه بابا تبلیغ چیه؟ پتی بور یا گرجی! بیسکوئیت ها رو بصورت درسته روی حلوای داغ بذار.
مادر کوثر
1 مهر 92 11:23
واییییییییییی دلم خواست

دیشب نشاسته و خلال بادام آماده گذاشتم که درست کنم حوصله ام نشد

بعد میخواستم صبح درست کنم، دلم نیومد و گفتم بذار کوثر هم باشه که کف قابلمه حلوا رو دوست داره بخوره

ولی حالا که دیگه پستش رو گذاشتی عصر میدرستم

ممنون از توضیحت و عکس خوشمزه ات و اون بیسکوییتهایی که انوروز بهم دادی برای این حلوا

هههههههه پس شما هم نیروی محرک نیاز داشتی. آخییییییی... فدای کوثر جونی که عین ِ خاله شه! البته تــــــــــــک خاله ش... که حلوای ته قابلمه رو دوست میداره.

عصر درست کن و نوش جان کنین... بیسکوئیت هم نوش جوووووووون
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
1 مهر 92 11:30
چقدر اين برام جالب بود ...
امتحانش مى كنم

عزززززززیزم امیدوارم خوشتون بیاد...
اسماء♥مامانه فسقل♥
1 مهر 92 13:24
نظرم اومد واست؟

نه
محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 13:41
یاد خنده بازار افتادم که سامان گلریز رو مسخره میکنن حالا بیسکوئیت حتما این باشه؟!
ولی خداییش از همه خوشمزه تر همینه
راستی یه سوال دیگه خلال بادوم فقط واسه تزئینه؟
آخه نشاسته که سر بشه سفت میشه بعد این خلالهای محترم از روش نمیفتن پایین؟

هههههه منم خییییلی خوشم میاد از خنده بازار.

آره. حتما حتما

یه زمانی من خلال بادوم رو داخل حلوا میریختم. اما بعد دیگه دوست نداشتم. چون نمیذاشت مزه بیسکوئیت به خوبی مشخص بشه. وقتی برشی باشه مهم نیست که. بیفته نیفته. مهم نیست.
خب شما قبل از سرد شدن، روش بریز. من چون دوست داشتم روی هر برش، خلال بادوم باشه، اینجوری کردم.

البته میتونی یه کم روی سطح حلوات رو با روغن مایع یا کره آب کرده، چرب کنی بعد خلال بادم بذاری روش. فکر میکنم اینجوری دیگه نمی افته.

مرسی گلممممم... به نکته های خیلی خوبی اشاره میکنی. اینجور که بوش میاد، قصد داری درست کنی. آخه هیچوقت تا این حد سوال نمیپرسیدی
محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 13:43
راستی چون اسمتو نمیدونم با این توضیحاتی که اول پست نوشتی منبعد حلوا خانوم صدات بزنم خوبه؟!!! چیه خووو؟! چرا ناراحت میشی اسم به این قشنگی


منم اسمتو نمیدونم خوووو

حلوا خانوم؟! باشهههههههه هر جور راحتی... (میزان جنبه مو حال کردی؟ )
محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 13:55
راستی پیرو پاسخ کامنت اول که اینجانب اولین کامنت دهنده بودم
بعععععععععععله پاییزی ها همشون مهربونزیبادوست داشتنیآرومعاشقو..............................هستند

درجه اعتماد به نفس رو حال کردی؟!
فکر کردی میام شکس نفسی میکنم میگم خوبی از خودتونه؟!



اونی که میاد و میگه: خوبی از خودتونه، نشونه ی پا گذاشتن روی غرورشه...

حالا که اینجور شد، اینو میخوام بهت بگم که: من خودمم پاییزی امممممممممممممممممممم اون بالا از خودمم تعریف کرده بودم. یه همچین دوست ِ خبیثی داری تو.

درست ِ شب یلدام. ولی جز 30 آذر حساب میشم.

پس به افتخار همه ی پاییزی های آروم، دوست داشتنی، عاشق، احساسیییییییییییییییییی
محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 13:58
خب بله آخه راحت بود و به نظرم واسه عصرونه باحاله بقول دوستان کنار چایی و بساط صحبت با دوستان

نخیییییییر، همچین آسون هم نیست...

خب بله دیگه، تجربه ی 1 ساله ی خودمو پیاده کردم، میخوای آسون هم نباشه واست؟

کلاً مطالعه ی کامنت ِ دوستان رو دوست داری. آره؟!
محبوبه مامان الینا
1 مهر 92 14:20
چه جالب منم آذری هستم
نگرفتی؟!
منظورم آذری زبان نبود
متولد آذرم

.
.
.
احیاناً اسمتون یلدا نیست خانوم؟!
آخییییییییییی، پس بگو چرا اینقدر دوستت دارم و باهات راحتم. نگو آذری هستی. آذری زبان نه هاااان! ماه آذر...

چرا چرا. به نکته ی خوبی اشاره کردی. اسم ِ من یلداست.

یعنی وقتی کسی یا حتی خودم از آیکونِ استفاده میکنه یا میکنم، می میرم از خنده
ستاره زمینی
1 مهر 92 14:33
به به مر30خانمی حتما امتحان میکنم.سلام پاییزی مرا بپذیرید.

سلام پاییزی به روی ماهتون
امیدوارم خوشتون بیاد و دوست داشته باشی.
ستاره زمینی
1 مهر 92 14:35

چند روز دیگه به سالگرد ازدواجتون نمونده تبریک تبریک تبریک

ممنووووووووووووووووووووووووونم گلم از دقت و لطفتون....
کیمیابازار
1 مهر 92 15:30
سلام سلام عزیزم پس پیام من کو ؟دیشب اولین پیام بودم که؟ البته فکر کنم. یعنی نرسیده؟

سلام گلم.
یه زمانی از اینجا به بلاگفا نمیشد... حالا دیگه از بلاگفا به اینجا هم نمیشههههههههه؟

نیستش که.

البته همین که گفتین، واسم کافیه و محبت شما رو میرسونه.
مامان سيد محمد سپهر
1 مهر 92 15:52
ممنون عزيز دلم...ممنون از دعاي خيرت..هميشه دلت بزرگه وعشق و محبت جاريه..ممنون ..
منم از طرف خودم سالگرد ازدواجتون را صميمانه تبريك مي گم ..انشاء الله به پاي هم پير شين


فدای شما زهره جونم
خواهششششششششششششش میکنم، نظر لطفتونه

واااای مرسی
زهرا مامان فنچی
1 مهر 92 15:54
چه باسلیقه
چه خوشگل
چه خوشمزه
برم تو خونه جدیدم حتما میدرستمش

دست مامان باسلیقه ت هم درد نکنه خیلی خوشگل . خوشمان آمد
خانوم پاییزی تولدتون هم پیشاپیش مبارک باشه
ستاد تبریک گویی وبلاگستان

ممنونم عزیزم که اومدی
چشمات خوشگل میبینه درست کردی عکسشم بذار آخه تو توی تزئینت خیییییییییلی از ما سَــری. مخصوصا اون پارچه ساتن سفید رنگه.

ممنونتم زهرا جونمممممم
اووووووووووووووو.... تا سه ماه دیگه باید صبر کنم اتفاقا دیشب به همسری همینو داشتم میگفتم. میگفتم که: تا سه ماه وقت داری خوووووووووب فکراتو بکنی که چه کیکی بخری، چه کادویی بخری...

مامان تارا
1 مهر 92 16:42
سلام به روی ماهت
اینقده آدمای نازی ان این پاییزی ها

چطوری حلوای نشاسته ای ؟ (اسم جدیدته)

چه قیافه خوشگلی داره؟ خوشمزه هست؟

آهان پس بالاخره این بیسکوییت رخ نمایاند اخه دیروز خبری ازش نبود! باخودم گفتم یعنی کجا میتونه رفته باشه؟

آره خیییییییییییییلی نازن، مخصوصا 17 آبانی ها حافظه رو حال کردی؟!

سلام رویا جوووووووونی

خوبم. شما چطوری؟! شما رو به اسم خیاط نمیشناسن یه وقت؟!

والا از نظر ما که مزه ش خوبه.

من این پست رو دیشب ساعت 12 گذاشتم. شما چطوری دیروز دیدیش؟!!!

ممنونم از نگاه زیبات عزیزم
مامان تارا
1 مهر 92 16:44
کفشدوزکهات اسم هم دارن؟

نه، دوست داری اسم داشته باشن؟
اسماء♥مامانه فسقل♥
1 مهر 92 17:10
آغاااااااااااااااااا من دوتا نظر دادم یعنی هیشکدوم نرسیده؟؟؟؟

ای باباااااااااااااااا... نهههههههههههههههههه

میخوای تلگراف کن ببینم باز هم نمیاد؟! تلگراف کن، من میفرستمش تو کامنت.

البته همین قدر هم که داری میگی و دوبار هم زحمت کشیدی و فرستادی، خودش مهر و محبتت رو میرسونه هااااا...
رضوان
1 مهر 92 17:17
سلاممممممممممممم ب دوست هنرمند خودم .........

واااااااااااااااای منم پاییز و پاییزیا رو خییی
ییییییییییییییییییییییلی دوس دارم

وای یعنی من میتونم ی روزی ب مرحله ای برسم ک بتونم حلوا درست کنم


سلام دوست ِ مهربووووووووووووووووونم فدااااااااای تو

حلوا درست کردن اون هم از این نوع نشاسته ایش، خیییییلی آسونه. تو خونه به مقدار کم درست کن. خوشت اومد، زیاد درست کن. اینقدر درست کن که تا وقتی ایشالا رفتی خونه شوهر ، واست آسوووون شده باشه.
کیمیابازار
1 مهر 92 17:30
عجب! دیشب یک عالم تعریف مزه حلوا رو که خونه مادر کوثر جونی خورده بودم رو کردم و مطمئن بودم اولین پیام بودمآخه جز من و تو کی اون موقع شب بیداره؟به هر حال من که با زعفرون (دستور مادرکوثرجونی) درست کردم خیلی خیلی خوشمزه شد باید با این طعم هم درست کنممرسی عزیزم که هنراتو به همه انتقال میدی

خواهش میکنم خانومی نظر لطفتونه. خوشحالم که بالاخره درست کردین و خوشتون اومده.

خبر نداری فاطمه جون؟! اینجا خیییییییییییلی ها شب زنده دارن. آمارشونو دارم.

ممنونم که باز هم اومدی و واسم کامنت گذاشتی. حیف که بلاگفا کامنت های منو ثبت نمیکنه واستون.
مامان سونیا
1 مهر 92 20:02
ای بابا تا کی من باید بیام اینجا آب از لک و لوچم اویزون بشه اوووووووووووووومــــــــــــــــــــــــــــــــــــ باید خوشمزه باشه امتحانش باید کرد تا ببینم چی میشه
دستت بی بلا

تا کی ِ ش رو من دیگه نمیدونم.

ممنونم که اومدی عزیزم
اسماء♥مامانه فسقل♥
1 مهر 92 23:24
دوباره نظر میدم
بهبه این دیگه واقعا مطمئنم خوشمزه اسآخه بسی آسون هستشواسه افرادی تنبل همچون من خوبه
چه مامانه باسلیقه ای داری شما
مامانم منم همیشه خودش اینجور چیزارو مثل شیرینی درست میکردهی یادش بخیر زمانی دختر خونه بودیم چقدر خوب بود
الان مجبوری خودت مثل مامانا باشی

آخیییییی
چقدر خوشحالم که بالاخره اومد مرسی عزیزم اره اسونه
ای باباااااا، یادش بخیییییر دوران مجردی عجب عالمی داشت واسه خودش همش بخور و بخواب بود.
نیلوفرآبی
1 مهر 92 23:43
وای به به چه خوش سلیقه و هنرمند . مثل همیشه عالی ...
دستت درد نکنه که دستورهاشو میذاری
از قیافه اش هم معاومه حسابی خوشمزه هست

واااای فریده جون، چقدر دل به دل راه داره، همین یه ربع پیش، اومده بودم پیشت

ممنونم ازت گلم، همیشه ازم تعریف میکنی
مامان محمدرهام جون
2 مهر 92 0:35
بسیووووووووووووووووووووووووور سپاسگذار

بیسکوییت ها رو میگین؟!
خواهششششششششش میکنمممممممممممم
سمانه مامان ستایش
2 مهر 92 0:50
به نظر خوشمزه میاداز شکل و ظاهرش هم خیلی خوشم اومدولی انگار کار زیاد میبره نه؟
میبینم که متولدین پاییز کلی اینجا واسه هم نوشابه باز کردن و از خودشون تعریف کردن
اصلااااا هم که با عکس بیسکوئیته تبلیغات نشده
شیطون دل خانواده همسری رو با این حلوائه بردی
قیافش که دل مارو آب میکنه
راستش کار که زیاد نمیبره، اما چند تا فوت کوزه گری داره که اونا رو بدونی، دیگه سری بعد، جشم بسته درست میکنی، اولاش واسه منم سخت بود، اما تجربه کردم و اینا رو نوشتم.
بعلههههه، متولدین پاییز رو عششششق است نوشابه؟!!!!
چه کنیم دیگه، دلمون فعلا به همین حلوا خوش هستش، کلی آبرومونو خریده.
مرسی از حضورت سمانه جان.
مامان سويل و اراز
2 مهر 92 1:01
سلام به به شما سر اشپز هم بودين ما خبر نداشتيم دستت درد نكنه چيزاهايي كه ياد ميدي وسوسه انگيزه همش ميگم بايد امتحان كنم مخصوصا اينو كه باب ميل دخترمه

من خیلی وقته دارم اینجا مطلب آشپزی میذارم که.
تونستی درست کن، حتما سویل جون خوشش میاد. مرسی که اومدی شهره جان.
تاابددونفره
2 مهر 92 1:56
پس کامنت من کودوباره نيومده

نه!
محبوبه مامان الینا
2 مهر 92 7:46
سلااااااااااااااااااااااااااام
ای نامرد رمز میخوای که دوباره دماغ منو ورانداز کنی؟!!!!!!!!
اونقدر زرنگ هستم که تو عکسها زاویه دماغم رو تنظیم کنم
البته بخاطر تو تصمیم دارم یه عکس ازش بزارم
حالا برو خصوصی واسه رمز

سلااااام
خوووو چیکار کنم؟! انقدر گفتی و گفتی تا شیطونه اومد سراغم و گفت برو دوباره دماغشو ببین!

نامرد خودتی! خداییش عجب تنظیم زاویه ای کرده بودی، اصصصصصصلا متوجه نشدم فرم ِ دماغتو.
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
2 مهر 92 8:51
جواب سلام پاییزی من رو هم پذیرا باشین
آخ جون حلوا اون هم از نوع مامان فسقلی چه شود
چه آسون باید خوشمزه باشه حتما درستش میکنم تزئیناتش هم عالیه
یادت رفت کفشدوزکاتو دورش بچینی آخه این کفشدوزک ها جای جای پست هات حضور دارن

چششششششم. مرسی
ممنونم از ذوق و تعریفت عزززززززززززیزم

اتفاقا اول کفشدوزک ها جز دکور برنامه حلوا بودن بعد برداشتمشون.

عکس بیسکوئیت ها همین دیروز گرفتم و دیدم جای کفشدوزکها خالیه! دوباره گذاشتمشون تو کادر.
مامي كيانا
2 مهر 92 9:01
آپ آپ آپيم ما

ایششششششششش
نمیام.


آزاده
2 مهر 92 9:10
به به ببین دوست کدبانوی خودم چه کرده
ولی فک کنم داری این کارا رو میکنی تا یه هدیه حسابی از همسری برا سالگرد عشقولانتون بگیری! نه؟




مـــرسی از تعریفت آزاده جان.

بابا شما دیگه خیییییییییییییییلی ذهنتون منـ*ـرفه! من؟! هدیه؟! اونم از همسری؟ اصصصصصصصصصلا!
آزاده
2 مهر 92 9:12
راستی اون سلام مخصوص رو به من گفتی آیا؟
تو هم پاییزی هستی ؟

آخیییییییییییییییییی
سلام به روی ماهــــــــــــــتون

30 آذر با اجازتون. بعبارت ِ دیگه همون شب یلدا.
تا ابددونفره
2 مهر 92 9:42




تو این ساعتی که شما اومدی، من هنوز بودم.

مادر کوثر
2 مهر 92 9:58


من بالاخره دیشب درستیدمش و امروز از قالب در اومد و برش زدم و خیلییییییییییییییی خوشگل شدههههههه

تازه دو تکه اش هم دادم کوثر برد مهد

ولی تک خواهری من مجبور شدم 2 لیوان آب بیشتر بریزم

تازه به جای شکر هم عسل ریختم

راستی دیروز عصر هوس کرده بودم که امروز بیام خونتون ولی دیشب همسری ما رو برد بیرون و دیگه دلتنگیم رفع شد

سایت هم با مطالب جدید به روز شده

سلام
به بههههههه، پس بالاخره شاخ غول رو شکستی

آخییییییی... کوشووووشوووولوووو مهدکودکی!

واااااا! چرا؟! یعنی میگی من تعدا لیوان رو تو مواد لازم بیشتر کنم؟!

خسته نباشی! به همین راحتی...؟

مــــرسی. میام الان!
مامان ترنم
2 مهر 92 10:07
خداييش قبلي‌ها رو هي گفتم درست مي‌كنم ولي نكردم. اما از اونجايي كه هم خودم و هم ترنم عاشق حلوا هستيم اينو حتما حتما حتما درستش مي‌كنم.
واقعا؟!!!!!

حتممممممممممممممممممممما عکس هم بگیر لطفا!

زهرا مامان فنچی
2 مهر 92 10:17
نه بابا . ما در مقابل شوما هیچیم .
این دفعه دکور عوض میکنم

حالا من گیج شدم . چرا سه ماه ؟

خواهش میکنم. نفرمایید
باشه
سه ماه دیگه تفلدمه خوووو... 30 آذر! شب یلدا!
محبوبه مامان الینا
2 مهر 92 10:41
به به صباح الخیر یا حبیبی!



یه کم آبرومونو حفظ کن خواهرررر...
محبوبه مامان الینا
2 مهر 92 11:18
یه کم از تک خواهر یاد بگیر
سحر خیز
آخی یادش بخیرپستهای صبحگاهیشون با اون انرژی مثبت


ایشششششششش
کشتی ما رو با این پست های سحرخیزی، بیش از هزار بار تکرارشون کردی بسه دیگهههههههههههه


خووو هر گلی یه بویی داره! گل ِ ما هم بو خواب میده!
زهرا مامان فنچی
2 مهر 92 12:57
یه لحظه ذوقیدم که مطلب جدید گذاشتی .اما
شرمنده ی روی ماهتم
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
2 مهر 92 13:13
سلاااااااااام دوست جونى خودم .... جونى
ببينم براى خودت چى نوشتى رمز دار

سلام به روی ماهت عزیزم
آره دیگه
ببخشید از بابت رمز معذورم.
تا ابددونفره
2 مهر 92 13:15
مرسی عزیزم که عکس بیسکوئیتها رو گذاشتی برامونبساط غیبت تو وب منوای از دست شما ها

خواهش میکنم گلمممممم
هههه
بیخیاااااااااااااااااااااال... من که عادت کردم.

مگه نه مامان ِ الینا؟! مگه نه مامان ِ تارا؟! مگه نه مامان ِ کیانا؟!
ツ ستایش مهربون ❀ستایش خوش زبون ツ
2 مهر 92 13:28
راست میگی پس حدسم درست بود که میخواستی بزاریشون خوشحال شدم
به هر حال تزئیناته مهمه که خوشبختانه شما خودت آخر شکوفایی و استعدادی خواهر جون
تزئیناته باشه حالا میخواد کفشدوزک باشه یا هر چیز دیگه دوست دارم م جونی

آره زدی تو خال!
آخییییییییییی... ممنونم منصوره جوووووووووونم... همیشه به من لطف داری و ذوقم میکنی و منم باید برم رو ابرا...
مامان نیایش
2 مهر 92 13:34
هنرمندی دیگه منکه کلا دهنم بسته میشه این هنرنمایی های مخصوص ت ورو میبینم و میخونم و حظ میکنم و البته هوس

وااای عزیزم، خجالتم نده دیگههههه ممنونم از نگاه زیبات و حضور قشنگت زهره جونم
رضوان
2 مهر 92 21:09


عزززززززززززززززززززززززززززززززززززیزمی
خواهرفرناز
2 مهر 92 22:23
اوا من یه روز رفتم دانشگاه چه قدر نظر گذاشتن
وقت نکردم خاطرات اول مهر فرناز رابنویسم ایشالا شنبه مینویسم باعکسای عقد دختر عمه میام
این همون حلوا معروفه است
ممنون که دستورش را گذاشتی
بوووووووووس
ایشالا درست کنم


دوستان لطف دارن دیگه
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥...
اره گلم، حتما بذار
حتما کلی ذوق کرده ، آره همونه. منتها ماه رمضون وسطش بیسکوییت نمیذاشتم. چند قطره گلاب و هل هم میریختم توش.
خواهش میکنم خانومی خوشحال میشم درست کنی و البته عکسش هم بذاری
پروانه
5 مهر 92 15:12
حتما درستش میکنم
ب نظر خیلی خوشمزه میاد
امیدوارم خوشتون بیاد...
ثنا
13 مهر 92 11:58
سلام کدبانوخوبی میگم من این حلوا را درست کردم وحشتناک طعم نشاسته می داد چه کنم بوی نشاسته نده؟ مرسی


اگه نشاسته تون تازه باشه، نباید خیلی بو بده!
چند قطره گلاب بریزید تو حلوا! شاید بهتر شد...
مامان علی خوشتیپ
13 مهر 92 12:00
اینم عالیههههههههههه

فدااااااات
خواهرفرناز
9 بهمن 92 22:50
سلام دوست جونم خوبی؟ ما این صفحه را باز نگه وتشتیم ببینیم قسمت میشه درستش کنیم یانه؟!!! انتخاب واحد ماکه قاطب کردوکسی نتوانست واحد بگیره از شما چه خبر؟اماده شد؟ روزات خوبه؟کسی نمیاد این پست را حالا بخوانه میتوانی راحت جواب بدی امروز پیتزا گیاه من در اوردی با خمیر بدون امادگبپی قبلی بدون خمیر ترش درستیدم خیلی جات خالی خوشمزه شده بود شما هم بدرستش میخواستم عصری حلوا نشاسته درست کنم که مهمان امد نشد حیف
•● Mah ●•
پاسخ
سلام عزیزم. خوبم مرسی آخیییی... ایشالا که درست کنی و خوب بشه ممنون گلم. آره رفتم. 18 واحد و سه روز در هفته... از 8 صبح تا 3 بعد از ظهر به بهههههههه... نوش جان دلم پیتزا خواست... امیدوارم عکسش هم گرفته باشی... مرسی که اینقدر حواست هست و توی این مطلب واسم کامنت گذاشتی...
مامان آیسو وآیسا
17 بهمن 92 22:28
•● Mah ●•
پاسخ
مـــرسی