آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

کوکو سبزی با حلقه نان باگت

1392/9/23 22:07
نویسنده : •● Mah ●•
1,734 بازدید
اشتراک گذاری

 سلام به دوستای خوب و مهربونم. قلب بغل

وای که چقدر دلم تنگ شده بود واسه آپ کردن اینجا. خجالت ببخشید دیگه. اصلاً وقت نداشتم.

میدونم خیییلی هاتون این غذا رو بلدین، یا شایدم مامان هاتون بلدن قهر، ولی من دلم خواست که بذارمش اینجا. زبان

همینه که هست!  میخواد خوشتون بیاد، می خواد بدتون بیاد... شیطان نیشخند

 

niniweblog.com

مواد لازم:

سبزی کوکو (ریحان، ترخون، شوید، گشنیز و جعفری) خرد شده 2 لیوان * تخم مرغ 2 عدد * گردو خرد شده 3 ق غ * زرشک 2 ق غ * آرد 2 ق غ * پیاز رنده شده 1 عدد * سیر 1 حبه * نان باگت بسته به تعداد نفرات * نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیّه:

همه مواد را با هم مخلوط کنید. با کارد، وسط نان های حلقه شده را در آورید. از ماهیتابه نچسب با کف ضخیم استفاده کنید. کف ماهیتابه را کمی چرب کنید و نان ها را در ماهیتابه قرار دهید و با مایه کوکو وسط آنرا پر کنید و شعله را کم کنید. وقتی یک طرف پخته و طلایی شد، کوکو را برگردانید و طرف دیگر را هم بپزید و بقیه کوکو را به همین ترتیب سرخ کنید.

اگر در ماهیتابه روغن زیاد بریزید، به علّت بافت اسفنجی نان باگت، روغن زیادی به خود میکشد و بهتر است از روغن به حدی که کف ظرف چرب شود، استفاده کنید.

 

نوش جان... از خود راضی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (36)

مامانه کیاناوهانا
23 آذر 92 23:55
•● Mah ●•
پاسخ
مرسی ندا جوووووووونم
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
24 آذر 92 0:02
خيلى قشنگ بود ... دستت درد نكنه ... خيلى خوشم اومد ...
•● Mah ●•
پاسخ
چشمات قشنگ میبینن خواهش میکنم گلممممممم
کیمیابازار
24 آذر 92 0:07
سلام سلام بالاخره اومدی ما هم دلمون برات تنگ شده بود دوست جونی تا باشه از این پست های خوشمزهحتما سعی می کنم درست کنم
•● Mah ●•
پاسخ
سلااااااام ممنووووووون واقعا؟! نظر لطفتونه. حتما.
تاابددونفره
24 آذر 92 0:48
وااااااي اول مرسي براي يه پست خوشمزه ديگهراستي سلااااااام عزيزممنم خيلي دلتنگ پستات شده بودم والان بسيار بسيار خوشحال شدمچقدر اين کو کو ها خوشگلندستت درد نکنه.خيلي اشتها برانگيزن با اين باگتا ايده خيييييييلي خوبيهاصن خودش يه پا تزيينهعزيزم مرسي که با اينکه سرت شلوغ بود و وقت نداشتي برامون اپ کردي
•● Mah ●•
پاسخ
واااای عززززیزم نسترن جووونم سلاااااام ممنون از خودت که اینهمه بهم لطف داری و همیشه بهم سر میزنی، تو هر شرایط و موقعیتی که باشیییی خواهش میکنم دوستم. خوشحالم که واست ایده خوبی بوده چشمات خوشگل میبینن ای جووونم ، فرشته ای... فرششششششته
سمانه مامان ستایش
24 آذر 92 1:29
سلاااام دوست جووووونم واااای من عاشق این مدلی درست کردنِ کوکو سبزی امولــــــــی همسری اصلاااا دوست ندارهمیگه سوسول بازیه عزیزم یه سوال سبزی کوکو جدیدا شامل ریحون و ترخون شده؟؟مگه تره و شوید و گشنیز و جعفری با سیر فراوووووون نیست
•● Mah ●•
پاسخ
سلااااام گلم خخخخخخ... سوسول بازی بعله. چه اکشالی داره حالا؟! شما کم استفاده کن از این دو مورد، در حد کم، واسه خاطر عطرش. تازههههه، خبر نداری. اسفناج و شمبلیله هم میشه اضافه کرد. سیر فراوون رو خوب اومدی!
سمانه مامان ستایش
24 آذر 92 1:31
من که اصلااااا اهل خوندن کامنت دیگران نیستم ولی دوستم انگار این مدتی که نبودم از خیلی خبرا بی خبرمچراااا بی حوصله بودی و کم آپ کردی عزیزم؟چه خبر بوده که سرت شلوغ بوده؟ احساس کردم غریبه شدم باهات
•● Mah ●•
پاسخ
آخییییی... خدا نکنه غریبه شی. چیز خاصی نیست، فقط یه تنبلیه مزمن هستش. امید است که رفع شود. با دعای شما دوستان. راستش یه سری کارای خونه مونده بود رو دستم و یه کم درگیری ذهنی داشتم و وقت نمیشد اینجا رو آپ کنم. همین! قررربون دوست جوووونیم، با اون مطالعه دقیقش.
مامان آرشیداقندعسل
24 آذر 92 1:34
به به بانووووووو بالاخره آپ فرمودین دست شما درد نکنه باز بیکار شدی کدبانو گریت گل کرد
•● Mah ●•
پاسخ
آخ آخ... اصلا عجیییییییییب کم حوصله شدم. نخیییییر، توی ماه مهر، ماه مدرسه اینو درست کرده بودم و عکس گرفته بودم. ولی الان گذاشتمش اینجا. ممنون که اومدی دوستم.
محبوبه مامان الینا
24 آذر 92 8:28
سلااااااااااااااااااااااااام به دوست عزیز و مهربون و کدبانوی خودم چه عجب ! پست جدید ! وای دوستم اتفاقا دیروز هوس کوکو سبزی کرده بودم یه رسپی از نت گرفتم تا درست کنم اما الان که اینو دیدم نظرم عوض شد و این مدلی امتحان میکنم خیلی خوشم اومد یه سوالی که همیشه تو کوکوها واسه من پیش میاد میزان تخم مرغه؟ هر کی یه چی میگه؟ من خودم تخم مرغ زیاد دوست ندارم راستی یه سوال؟ نون باگتها خشک نمیشن وقتی سرخ بشن؟ببخشد اینقدر سوال پرسیدم آخه میخوام امشب بپزمش
•● Mah ●•
پاسخ
سلااااااااااام محبووووووووووبه جوووووووووونم دیگه شرمنده مون نکن، خواهر. اِ؟! چه جالب! از برگ ِ ضخیم و خُرد شده کاهو هم میتونی واسه پفکی شدن ِ کوکو استفاده کنی. تخم مرغ رو همون یه دونه رو بشکن تو مایه کوکو و مهلت بده که حدود 1 ساعت همه ی مواد همگیر بشن، بعد سرخش کن. چون دیدم خیلی ها از بس عجله دارن، میخوان وقتی همه ی مواد رو مخلوط کردن، سرخش کنن. هی از هم میپاشه، هی تخم مرغ اضافه میکنن . میتونی یه کم آرد سوخاری هم به موادت اضافه کنی. روی نون آره. خشک و سوخاری مانند، میشه. اما بد نیست. اگه نگران ِ این قضیه هستی، من یه سری این کوکو رو درست کردم. یه کم سرد شده بود. وقتی میخواستم بیارم سر سفره، یه دقیقه گذاشتم تو مایکروفر، نونش نرم ِ نرم شد. همسری ِ من که همون سوخاری رو بیشتر میپسنده. نه عزیزم. چه اشکالی داره؟! بازم سوال داشتی، بپرس.
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
24 آذر 92 9:33
سلام دوست جونی خودمون دلمون برات خیلی تنگیده بوده اول تبریک میگم به دلیل 100 کامنته شدن پست قبلیتون دوم هم تبریک میگم بخاطر این پست خوشمزه و جدید من تا حالا این شکلی کوکو ندیده بودم ممنونم ایده خوبی بود تزئینشم خیلی خوشگل بود خسته نباشی دوستم من که میدونی اصلن اهل ِ مطالعه کردن کامنتِ دیگران نیستم مامان فسقلی آینده هووو بی حوصلگی؟ اصلن حرفشو نزن 🌹 سبــــــــز باشیــــد 🌹
•● Mah ●•
پاسخ
سلام منصوره ی عزیزم ممنون از وقتی که گذاشتی، ممنون از کامنت ِ باحوصله و بادقتت تبریک؟! واسه 100 تا شدن ِ کامنت؟! چه باحال. مررررررررسی خوشحالم که ایده ی خوبی بوده و خوشت اومده عززززیزم آره خب. گاهی وقتا هم اینجوری میشم دیگه. بالاخره آدمیزاد ِ و تنبلی! شما هم.
مامان سيد محمد سپهر
24 آذر 92 9:46
سلام مثل هميشه قشنگ و خوشمزه....آفرين
•● Mah ●•
پاسخ
سلام زهره جان. ممنون
آزاده
24 آذر 92 10:22
دلم برات تنگ شده بود دختر خوب کسی جرأت داره مگه بدش بیاد
•● Mah ●•
پاسخ
مرسی دوست جونم... نه والا!
هانیه
24 آذر 92 11:36
سیـــــــــــــلام به روی مااااااااااااااهت تک خواهرم عاااااااااالی بود. میرم با مامانی بدرستمش. امیدوارم که عملیاتمون موفقیت آمیز واقع بشه. البته شک دارم. به قول قدیمیا آشپز که دوتا شد. . . و البته با وجود آشپز دومی مثل مــــــن
•● Mah ●•
پاسخ
به بهههههههه سیلام عززززززززیزم ههههه خواهشا شما درستو بخون. مامانی ِ عزیز، خودشون درست میکنن
هانیه
24 آذر 92 11:39
شما سوپر استار سال90 ... ما قوچعلی تو فیلم صمد... شما ویلای دوبلکس... ما زیر پایی کانکس... شما گلادیاتور... ما ایران رادیاتور... شما آخرین مدل بوگاتی... ما پیکان اسقاطی.... ارادت بیشتر از این؟!?!?
•● Mah ●•
پاسخ
ممنون دختر ِ شیطون.
تا ابددونفره
24 آذر 92 12:51
دوست جونی خودم خسته نباشی
•● Mah ●•
پاسخ
آخ که چقدر چسبید... ممنووووووووووون
مادر کوثر
24 آذر 92 13:53
آفرین! ببشخید وقتم کمه!
•● Mah ●•
پاسخ
مرسی اکشال نداره. میدَرکَمـِــت.
محبوبه مامان الینا
24 آذر 92 17:01
خیصوصی
•● Mah ●•
پاسخ
ههه مرسی
محبوبه مامان الینا
24 آذر 92 17:30
آره دیدم اتفاقا گفتم چه بد! بقیه نمیبینن اون نگاه عاشق رو
•● Mah ●•
پاسخ
خخخخخخ از دست you !
نسرین مامان آنوشا
24 آذر 92 18:00
سلام خانمی به به دلم خواست حیف که حوصله ندارم درست کنم آفرین مثل همیشه شکیل و زیبا
•● Mah ●•
پاسخ
سلااام دوست خویم وااااا.. اتفاقا خعلییییی آسونه که. ممنووون نسرین جون.
خواهر فرناز
24 آذر 92 18:18
سلام مامان گلی من یه وبلاگ طراحی کردم نمونه عکس های طراحی شده ام را توش گذاشتم اگه کسی میخواست تم طراحی کنه یا حتی عکس بهم خبر بدین تا براش انجام بدم برای شما دوست جونم مجانیه برای دوستای دوست جونمون با قیمت خیلی کم البته وبمون هنوز کامل همه را آپلود نکردم چون خیلی وقت میگیره ولی به زودی کلی عکس توش اپلود میشه اینم ادرسشه http://aksghashang.persianblog.ir/ راستی اگه دوست داشتین لینکش کنید متاسفانه نی نی وبلاگ تو قسمت سوالات که به صورت در خواست نوشته بودم تاییدش نکرد مجبور شدم این طوری مزاحمتون بشم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام خانومی، آفرین به تو و پشتکارت ممنوووووون از لطفت... شما هم دوست جون ما هستیییی باشه، با سیستم بیام، حتما لینکت میکنم.
خواهر فرناز
24 آذر 92 18:19
واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بازم غذا خوش باشی وشاد اما هنوز یه هفته است نیومدی پیشمون؟
•● Mah ●•
پاسخ
مررررررسی از ذوقت دوست جووووووون شما هم همینطووووور... وای آره، راست میگی.
محبوبه مامان الینا
24 آذر 92 18:27
•● Mah ●•
پاسخ
عزززیزم خسته نباااااشی
محبوبه مامان الینا
24 آذر 92 19:07
ینی هم سبزی بسته بندی میکنی هم کامنت تایید میکنی؟ من سبزی قرمه هام رو شهریور ماه درست کردم یازده بسته شد
•● Mah ●•
پاسخ
آره دیگه، این خودش یه نوع استعداده. من واسه ماه رمضان، ده بسته درست کردم. امروز شش بسته.
زهرا مامان ارتا
24 آذر 92 20:02
وای دوباره چیزای خوشمزه ما که درست نمیکنیم واز نگاه کردن بهش و وصفش لذت میبریم امیدوارم اونایی که درست میکنن موقع خوردن مارو از دعای خیرشون بی نصیب نذارن نظراتت کوتاه شده دیگه مارو دوست نداری
•● Mah ●•
پاسخ
مرسییییییییی گلم خخخخخخخخخخخ وای نه عزیزم... باور کن وقتشو نداشتم دوست ِ خوبم... جبران خواهم کرد...
فرناز خاله آرسن جون
24 آذر 92 21:57
دوست من هنرمنده دیگه خوش سلیقه هست مثل همیشه میدونم که خوشمزه هم هست دست گلت درد نکنه عزیزم نوش جونتون
•● Mah ●•
پاسخ
واای ممنوووووووونم فدای ِ شما
مامان روژینا
25 آذر 92 0:26
ای بابا خوبه من تصمیم گرفتم رژیم بگیرما هر جا میرم عکس غذا گذاشتن الان وب محبوبه بودم رشته پلو با مرغ نمیدونم چی چی کذاشته بود اینجام که غذای مورد علاقه من خب اینطوریه که می شم مثل فیل دیگهعزیزم خداییش وبلاگت بهم روحیه میده نمی دونم چرا ولی فکر کنم چون توش غذا مزا زیاده راستی تو رو خدا حالا از اینکه اپیدم ناراحت نشو به جای اینکه 5 دقیقه یه بار بری وب محبوبه یه سرم بیا پیش ما ایییییش
•● Mah ●•
پاسخ
آخییییییییییی عزیزمممم... فیل؟ خدا نکنه... حالا اصلا مگه فیل چشه؟!!! اِی وااااااااااااااااااااااااااای منو ببخش بهار جوووووووووووووووووووووون اینجوری نگوووووووووووو... میام پیشت جبران میکنم...
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
25 آذر 92 1:37
سلام .... من ناراحتممممممممم ........ بيدارى...؟؟؟؟
•● Mah ●•
پاسخ
سلام عزیزم... خدا نکنه! ببخشید الان وقت کردم بیام نت... ساعت 4 عصره
محبوبه مامان الينا
25 آذر 92 8:20
سلام به دوست خوشگل و ملوسمصبح بخير
•● Mah ●•
پاسخ
سلام جیییییییییییییگر صبح ِ شما هم بخییییییییییییر...
مامان ترنم
25 آذر 92 9:27
سلام عزيزم. چه خبر؟ چند وقتيه كم پيدا شدي. من عاشق كوكو سبزي‌ام. يكبار همين مدلي درست كردم ولي چون روغن زياد ريخته بودم كلي نون باگت‌ها به خودشون روغن جذب كرده بودن. خوشمزه شده بود ولي با روغن فراوان و خيلي چرب. منم كه حساس . ولي با اين روشي كه شما گفتي هم بايد امتحانش كنم. ممنون از نكات خوبي كه مي‌نويسي.
•● Mah ●•
پاسخ
سلام لیلا جونم آره شرمنده دیگهههه... عززززززززززیزم. حسسسسسسسسسسسسسسساس آره ،در حد چرب شدن ِ تابه، روغن بریز. زمان میبره، ولی خُب... سوخاری میشه! خواهش میکنم دوست جووووونم
مامان ترنم
25 آذر 92 9:30
راستي يه سوال فني داشتم. من حلواي نشاسته با بيسكوئيت كه دستورش رو داده بودي درست كردم. ولي يه مشكلي داشتم. اينكه اصلا به صورت قالبي درنيومد. در نتيجه ظاهرش خيلي جالب نشد. ازش عكس هم ننداختم. نمي‌دونم نشاسته‌اش بايد سفت‌تر مي‌بود يا شل‌تر؟ ميشه آيا اشكال كارم رو بهم بگي؟
•● Mah ●•
پاسخ
زمانی بصورت ِ قالبی در نـــمیاد که شیرش زیاد باشه و اینکه خیلی خیلی سفت از روی حرارت برداشته باشین باید یه کم حلواتون رقیق باشه وقتی میخوای بریزی رو بیسکوییت... البته ناگفته نماند، بهتون حق میدم... چون خود ِ من بارها اینو درست کردم تا آخر موفق شدم قالبی بُرش بدم... چون نکات ِ ظریفی داره... لیلا جان، در هر صورت خوشحال شدم که اینو درست کردی
مامان تینا و رایان
25 آذر 92 10:17
سلام عزیزم..من از وبلاگ ندا جون مامان کیانا و هانا با شما آشنا شدم..یه کامنتی گذاشته بودید که توجهم رو جلب کرد...من به دلیل اینکه مزاحم داشت پست هامو رمز دار کردم..میخواستم اگه براتون امکان داره در مورد این آمارگیر وبلاگتون و نحوه کارش برام بنویسید ممنون میشم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام خانومی... میام پیشتون و آدرس سایت رو بهتون میدم...
مامان تینا و رایان
25 آذر 92 10:20
یادم رفته بود تو اون کامنت آدرس وبلاگمو بنویسم..اینجا هم لینک میدم بهتون زحمتی نیست راهنماییم کنید که خیلی نیازمند این آمار گرفتنم http://tinaryan.niniweblog.com/
•● Mah ●•
پاسخ
میرسم خدمتتون
mamanebaran
25 آذر 92 12:57
عزیزم آفرین به بانوی کدیانوی خوشگلمون با این همه هنر و سلیقش من که دیگه چیزی نمی تونم بگم عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود گلم عالی بود
•● Mah ●•
پاسخ
مررررررررررررررررسی دوست ِ خوبم همیشه بهم لطف داری فاطمه جووووووووووووونم
تا ابددونفره
25 آذر 92 13:01
عزیزم خصوصی
•● Mah ●•
پاسخ
عزیزمی
مامان چشمه بهشتی
25 آذر 92 14:53
کجایی ؟؟ خوبی ؟
•● Mah ●•
پاسخ
همین جام خوووووووووووبم عززززززززززززیزم
مامان محمدرهام جون
27 آذر 92 0:08
این مدل کوکو با لوبیا سبزم عالی میشه وااااااااااااااااااای هوس کردما منم که رژیم حالا چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
•● Mah ●•
پاسخ
کوکو لوبیا سبز منظورتونه؟ آخیییی.... بشکن، بشکن، رژیمتو بشکن...