آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

سالاد لوبیا سبز (سرد)

1392/8/25 2:34
نویسنده : •● Mah ●•
1,471 بازدید
اشتراک گذاری

یه سلام گرم و صمیمی به دوستای خوب و دوست داشتنی ِ خودم. niniweblog.com نیشخند

عزاداری هاتون قبول ِ درگاه حق... niniweblog.com

داشتم فکر می کردم که واسه پست روز شنبه، چی خوبه بذارم؟! niniweblog.com

دیدم چه چیزی خوشمزه تر از یه سالاد ِ سرد؟ niniweblog.com

چند وقت پیش، دیدم توی فریزر لوبیا سبز زیاد داریم و به جز لوبیا پلو و خورش لوبیا سبز، نمیدونم چی میشه باهاشون درست کرد؟niniweblog.com تا اینکه دستور ِ این سالاد خوشمزه رو پیدا کردم و بیش از حد ازش خوشم اومد. آخه هم آسونه، هم لذیذ، هم شکیل! niniweblog.com

یه چیزی تو مایه های سالاد ماکارونی هستش که میشه پای ثابت سفره، واسه مهمون گذاشت. منتها سبک و کمی رژیمی! niniweblog.com

niniweblog.com

مواد لازم:

لوبیا سبز، خیار شور و هویج از هر کدام 100 گرم * سیب زمینی 200 گرم * روغن زیتون 1 ق غ * آبلیمو و سس مایونز به میزان لازم * نمک و فلفل قرمز مقداری


طرز تهیّه:

لوبياهاي شسته و از وسط دو نصف شده را در آب جوش بریزید و به مدت 15 دقيقه با حرارت ملايم بپزید. لوبيا را پس از اين كه در سبد ريختید، فوراً در آب سرد بریزید تا رنگ لوبياها سبز بماند. هويج را هم نيم‌ پز و خرد كرده، سيب‌ زميني را هم پس از پختن، خرد کنید. خيارشور خرد شده، هويج، لوبيا سبز و سيب‌ زميني را با هم مخلوط کنید.

با سس مايونز، آبليمو، نمك، فلفل و روغن زيتون، مقداري سس درست كرده، نیمی از سس را روي سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید. سالاد را به مدّت يك ساعت در يخچال گذاشته، سپس مابقی سس را روی سالاد ریخته و در ظرف مورد نظر، سرو کنید.

* ترجیحاً همه ی مواد را بصورت ِ خلال خرد کنید.

نوش جان... niniweblog.com

 

تزئین نوشت: niniweblog.com

نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدارد... زبان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (45)

کیمیابازار
25 آبان 92 2:48
آفرین به شما کدبانوی فعال من هم الان (نصفه شبی) داشتم نون می پختم
•● Mah ●•
پاسخ
ممنونم شما که از ما فعال و کدبانوتری، این وقت ِ شب داری نون میپزی!
محبوبه مامان الینا
25 آبان 92 7:25
سلاااااااااااااااااااااام به دوست نازنینمصبح بخیر این سالاد رو باید و.اسه همسرم درست کنم آخه لوبیا سبز آب پز شده خیلی دوست داره اما من تا تفت داده نشه نه
•● Mah ●•
پاسخ
سلاااااااام محبوبهههههههه جووووووووونم صبح ِ شما هم بخیییییییییر چه خوب که دوست دارن حتما حتما، واجب شد درست کنی تو اشتباه میکنی دوست جونی
باران
25 آبان 92 7:40
خوب پس سفرنامه تموم شد و نوبت يه آموزش خوشمزه ديگه رسيد و البته خوشگل با تزئين عالي اش دست مامان آينده درد نکنه بايد حتما امتحانش کنم
•● Mah ●•
پاسخ
آره دیگههههههه با اجازتووووووووووون ممنونم ازت باران جونم حتما و امیدوارم خوشتون بیاد.
مامان آرشيدا قند عسل
25 آبان 92 8:22
آفرين آفرين دختر خوب و نازنين فرشته روي زمين منم يه مدل ديگه اش رو بلدم كه از اين خوشمزه تره ولي نميگم كه فقط خودم بلد باشم
•● Mah ●•
پاسخ
مــــــــــــــرسی از تشویقت... ایششششش سالاد لوبیا سبز مدل های زیادی داره که منم همشوووو بلدم ولی اینم خوشمزه ست هاااا! بِدُرُستش.
آزاده
25 آبان 92 8:39
همه پستت یه طرف اون شکلکای بامزه ات یه طرف
•● Mah ●•
پاسخ
کدومش مدّ نظرت هست بیشتر؟!
خواهر فرناز
25 آبان 92 9:38
سلام بنده نظری ندارم اصلا نمیگم بازم غذا از دست تو اینا را صبح برات چیدم بوش کن امیدوارم خوشت بیاد بذارشون تو اب پیر نشن
•● Mah ●•
پاسخ
سلام به بَههههههههههههههه عجب گل هاییییییییییییییییییییی عجب بویییییییییییییییییییییییییییییی ممنووووووووووووووووووووووووووووووووووووون
🌙مامانِ چشمه بهشتى
25 آبان 92 10:37
سلام من اومدم كامنت بذارم اين بچه نذاشت حالا دوباره ميام....
•● Mah ●•
پاسخ
سلام عزیزم فدای تسنیمم بشم با اون شیطنت هاش
مامي كيانا
25 آبان 92 12:04
سلام دوست صميمي عزاداري شما هم قبول چه فكر خوبي من كه پارسال اينقدر لوبيا سبز گرفتم كه ديگه از لوبياسبز بدم اومد امسال يك كيلو هم نخريدم دلم واسه لوبيا پلو تنگ شده حالا اگه قسمت شد لوبيا بگيرم اين سالاد هم امتحان مي كنيم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام مونا جان مرسی از لطفت آره، لوبیا سبز خیلی برکت داره. همیشه زیاد میاد حتما درست کن. خیلی ساده و ولی خوشمزه ست
تا ابددونفره
25 آبان 92 12:08
سلام سلامدیدی حدسم درست بود واسه پست این شنبهگذاشتی من برم بخوابم بعد گذاشتیبه به سالاااااااااااااادبزنم تو کار کپی دوبارهدستت درد نکنه عزیزمخیلی باحالهتزیین که دارد
•● Mah ●•
پاسخ
سلام عزززززززززیزم ما رو باش، دیشب تا درخواست دادی، پست گذاشتیم... اونوقت رفتی خوابیدی؟ بزن تو کار ِ کپی که ضرر نمیکنی... خوشمزه ست تزئین نداره که. یعنی اگرم داشته باشه، نظرم نمیاد خیلی ساده ست... عزیزمی
اسماء ♥مامانِ فسقل♥
25 آبان 92 12:33
وواااای یعنی با لوبیا سبز هم میشه سالاد درست کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب کدبانویی هستی شما بابا هنرمند....
•● Mah ●•
پاسخ
آره گلمممممممممم خیلی هم خوشمزه ست درست نکنی، ضرر کردی خواهش میکنم. نظر لطفته گلممم
خواهر فرناز
25 آبان 92 12:59
خصوصی دارین عزیزم
خواهر فرناز
25 آبان 92 13:00
چه جالب همین الان اومدی روخطبذار اینم بفرستم ببینم چند تا تایید میشه؟
•● Mah ●•
پاسخ
آره خصوصیتو بفرست خووووو
خواهر فرناز
25 آبان 92 13:03
فرستادم خوب 2تا نظر قبل تر فرستادم
•● Mah ●•
پاسخ
ممنون من هم توی وبلاگ ِ farnazkhatoon خصوصی دادم.
مادر کوثر
25 آبان 92 13:26
من این سالاد خوشمزه ی تک خواهر کدبانوم رو تست کردم آفرین آفرین
•● Mah ●•
پاسخ
نوش جااااان فدات
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
25 آبان 92 13:44
سلاااااااااام از شما هم قبول باشه به بههههههههههههه چه سالادی هم شده چرا نوشتی تزئین ندارد خوووووووووو تزئینشم هم خیلی خوشکل شده
•● Mah ●•
پاسخ
سلاااااااام عززززززیزم مرسی خانومی عزززززیزمی "تزئین نوشت" ندارد. منظورم اینه که توضیحی واسه تزئین نیازی نیست بنویسم. ممنون از حضور و لطف ِ همیشگیت
🌙مامانِ چشمه بهشتى
25 آبان 92 15:30
سلام من صبح چشمام رو باز كردم با سالاد لوبيات روبرو شدم بد جورى هم دهنم آب افتاد.... از اون موقع تا حالا هى اومدم كامنت بذارم هى نشد ... بد جور هوس كردم از اون بشقابت يه قاشق بخورم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام به روی ِ ماهت دوست خوبم آخیییییییییی ببخشید خوووووووووووو تو دو تا قاشق بردار عزززززززززززززززززیزم
خواهر فرناز
25 آبان 92 17:51
مامان کوثر از این تریبون(البته با اجازه تک خاله)اعلام میدارم دیگه مشکلات رد شدن از هفت خان را ندارین میتوانید تشریف بیارین منتظریم
•● Mah ●•
پاسخ
تـــــــک خواهــــــــــری، با شماستااااااااااا
فرناز خاله آرسن جون
25 آبان 92 19:41
خیلی قشنگ بود سر اولین فرصت میخوام بپزم دست گلت درد نکنه خانوم کدبانو
•● Mah ●•
پاسخ
قشنگ دیدی گلممممم فدای شما هــــــنرمنـــــــــــــــــــــــــــد
مامان تارا
25 آبان 92 19:42
خیلی هم خوب ساده و سبک و خوشمزه این شکلکه جلوی تزئین نوشت خیلللللللللللللللی باحال بود
•● Mah ●•
پاسخ
واااای رویا جون، همین الان داشتم میومدم پیشت که دیدم اومدی و واسم کامنت گذاشی! دارم میام که پست ِ تولد تارا جون رو بخونم... معنی ِ شکلکه میشه: ایشششششششششش...
هدیه
25 آبان 92 21:52
بابا هنرمنددددددددددددددددددددددددد خوش به حال آقای همسر که کدبانوی گلی مثل شما داره اجازه خانننننننننننننننوم میشه بیام پیش شما منم یاد بگیرم بلکه فرجی بشه و آقای همسسسسسسسسسسر ما هم زود خودشونشون بده
•● Mah ●•
پاسخ
عزززززززیزم ممنون از لطفت گل ِ من... قربوووووووووووووووووووونت برم. باشه، بیا ایشالا که زودتر فرجی بشه.
تاابددونفره
25 آبان 92 22:12
بازم سلاماخي مرسي که تا من گفتم پستو گزاشتيخوب هي رفتمو اومدم ديدم خبري نيستبله ديگه واسه شما که اخر تزتيناتي اينا به چشم نمي ياد
•● Mah ●•
پاسخ
سلام به روی ِ ماهت آخییییی راست میگی هاااااااا آخه تا به روز کردم اینجا رو. کامنت دادم بهت. گویا رفته بودی لالا حالا چه اشکالی داره بانو؟ مهم بودنت ِ. آره دیگههههه... این خیییییییلی ساده ست. ایششششششش!
تاابددونفره
25 آبان 92 23:52
راستي اون شکلک جلوي تزيين چه کار مي کنهشعبده بازي
•● Mah ●•
پاسخ
یعنی داره میگه: ایششششششش... وسواس، چندش، سیریش! اوکی؟
مامان سيد محمد سپهر
26 آبان 92 8:25
سلام صبح بخير حسابي ما را ذوق زده كردي با اين همه نظر آفرين و دست مريزاد............منم سالاد لوبيا سبز
•● Mah ●•
پاسخ
سلام. خواهش میکنم عزیزم خب درست کنین. خییییییییلی آسونه که.
محبوبه مامان الینا
26 آبان 92 8:39
سلام صبح بخییییییییییییییییییییییییر می بینم که هر روز اول صبحی با یک پیام شیرین از دوست با محبتم مواجه میشم و کلی ذووووووووووق میکنم خداوند این عمو سبزی فروش رو حفظ کند آمین
•● Mah ●•
پاسخ
سلااااااام گلمممممممم آره دیگهههه... اون خونه ی مامان اینا بود که تا 10 صبح راحت میخوابیدم. دیگه گذشت اینجا یه مزاحم داریم به اسم :
mamanebaran
26 آبان 92 9:57
به به کد بانوی زیبای خانه بازم مثل همیشه عالی و خوشمزه و خوشگلش بود
•● Mah ●•
پاسخ
عززززززززیزمی قربان ِ شما. ممنون از لطفتون فاطمه جونم
تا ابددونفره
26 آبان 92 18:32
عزیزم آدرسی که گذاشتی باز نمی کنه.مطمئنی درست گذاشتیمردم از فضولی خوب
•● Mah ●•
پاسخ
اینجا رو امتحان کن: http://niniweblog.com/upl/nini6368/13846981851.jpg چیز مهمی هم نیست حالا. یه عروس و یه داماده!
تا ابددونفره
26 آبان 92 18:33
وسواس.چندش..سیریش یعنی همه اینا رو با من بودی
•● Mah ●•
پاسخ
تو چرا به خودت شکی؟! وقتی اون آیکون رو جلو تزئین نوشت گذاشتم، یعنی داره به تزئین نوشت اینو میگه!
هما
26 آبان 92 23:54
ممنون جالب بود منم لوبيا زياد داشتم مونده بودم چطور مصرفش كنم
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش می کنم. خب پس، تکلیف لوبیاسبزهات روشن شد...
🌙مامانِ چشمه بهشتى
27 آبان 92 9:04
ستاره هاتو عشقه ....⭐️⭐️⭐️
•● Mah ●•
پاسخ
با تبلت واست کامنت گذاشتم، خیییییییییلی اتفاقی اون ستاره ها رو توی کیبرد دیدم. دیدم شما ماه گذاشتی، گفتم منم بشم ستاره. می دوستمت زیااااااد...
محبوبه مامان الینا
27 آبان 92 9:27
•● Mah ●•
پاسخ
عژیژمی تو...
mamanebaran
27 آبان 92 11:17
عزیزم مرسی بابت آموزشهای نامحسوست در مورد " کسره " عالی بود دوستِ خوبم دیدی یاد گرفتـــــــــــــم خدائیش من شاگردِ خوبیم کلاً مگه نه !؟
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش میکنم گلم آره... آفرین! عجب شاگرد خوبی دارم من! خواهش میکنم، شما شکسته نفسی میفرمایین............
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
27 آبان 92 12:25
ظهر بخیر
•● Mah ●•
پاسخ
واااااااای عزززززززززززززززززززززیزم... ساعت ِ کامنتمو برو ببین، همین الان تو وبتون بودم... چقدر دل به دل راه داره بخدا ظهر شما هم بخیر... سایه تون برقرار
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
27 آبان 92 12:38
آره عزیزم دیدم منم همون موقع دشتم برات کامنت ظهر بخیر میذاشتم دوستای خیلی نزدیک دلاشونم خیلی نزدیکه شمایکی از نزدیک ترین دوستام هستین و خواهید ماند
•● Mah ●•
پاسخ
مــــــرسی دوست ِ گلممممم وقتی دل به دل راه داره، یعنی عشق و دوستی ِ یك طرفه معنا نداره! شما هم همینطور خانومی
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
27 آبان 92 12:52
ممنون از تعریفت الان این شکلی شدم
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش میکنم گلم منم همینطور الان هردومون رو ابرهاییم
تا ابددونفره
27 آبان 92 14:54
سلااااااااااااااااااام خانم سحر خیزامروز زود بیدار شدی هاآخییییییییییییییییی عکس خیلی بانمکی بودفقط نمی دونم چرا با این عکس یاد من افتادی
•● Mah ●•
پاسخ
سلاااام فدات شممممممممم آره دیگه، صدقه سر عمو سبزی فروشه که صبحها میاد جلو خونمون. محبوبه جون، مامان الینا بیشتر در جریان هستش. خعععععللللللی اتفاقی، تا این عکس رو دیدم، یه حسی بهم گفت بفرست واسه نسترن جون شایدم یادم به اون آتلیه اخیرتون افتاده بوده مثلا.
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
27 آبان 92 15:21
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام خوبى؟ دلم برات تنگ شده بود اومدم ديدم همه چى تغيير كرده اصلاً نميومدم نت آخه يه مشكلى داشتم هنوز اينجورى نشدين:؟
•● Mah ●•
پاسخ
به بهههههههه، سلام خانوووومی آره دیگه، نی نی وبلاگ تغییراتی داده شدید اندر شدید. دل منم. نه گلم، من خودم هنوز ام.
تا ابددونفره
27 آبان 92 15:50
پست وسط هفته نمی زاری
•● Mah ●•
پاسخ
چرا. تازه پست آخر هفته هم داریم
🌙مامانِ چشمه بهشتى
27 آبان 92 20:50
•● Mah ●•
پاسخ
چاکرتییییم
تاابددونفره
27 آبان 92 23:04
وااااي چه خوب چندتا پستاتفاقا از اين عکسا دارم براي چند ساله پيشزدي تو هدف
•● Mah ●•
پاسخ
آخیییییییییییی... پس حس ِ شـِشُـمم چقدر باهوشه!
نیلوفرآبی
28 آبان 92 12:21
حتما خوشمزه است ممنون بابت این دستور که گذاشتی عزیزم
•● Mah ●•
پاسخ
ممنون که اومدی دوست ِ خوبم. خواهش میکنمممممم
تا ابددونفره
28 آبان 92 17:25
فداای خودتو حس ششمت
•● Mah ●•
پاسخ
تو خود خود عشششششششششششششقی
تا ابددونفره
28 آبان 92 17:33
حــــــــــــــــــــــــــــــــــــاضــــــــــــــــر هســــــــــــــــــتم
•● Mah ●•
پاسخ
اوووو چقدر قلب و بوووووووووووس ممنون عززززززززیزززززززززززززززززززززززززززززززززم
مامان نیایش
29 آبان 92 9:02
دستت درد نکنه خیلی خوشمزه بود
•● Mah ●•
پاسخ
خواهششششششششش میکنم.
مامانی کسرا
30 آبان 92 13:45
فردا شب مهمون دارم به سالاد ماکارونی فک کرده بودم اما خیلی تکراریه مرسی از پیشنهاااااااااااااادت شما خیلی کدبانویی خانم خانما
•● Mah ●•
پاسخ
جدددددددددددی؟ قربونت برم خانومی... خوشحالم که واست ایده شده مــرسی راستی، سودابه جون، اگه درست کردی، عکسشم بذار تا کیفور بشم از دیدنش