آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 21 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

کودک و لوازم آرایش

1392/8/28 2:36
نویسنده : •● Mah ●•
909 بازدید
اشتراک گذاری

میز آرایش مادر،

آنقدر برایش جذاب بود که روزی سه، چهار ساعت از وقتش را جلوی آن می‌ گذراند. اوایل، مادر دوست نداشت دخترش از همین سن کم، به فکر این چیزها باشد و با خودش فکر می‌ کرد این لوازم آرایش شیمیایی، سلامت فرزندش را تهدید می‌ کند، امّا کم‌ کم، در برابر اصرارهای فراوان دختر که گاهی رنگ خواهش داشت و گاهی تهدید، یک کیف کوچک آرایش برایش درست کرد. ولی هر وقت دخترک، سراغش می‌ آمد و با هیجان می‌ پرسید که « مامان، خوشگل شدم؟ »،مادر با خودش فکر می‌ کرد « آره عزیزم؛ ولی به چه قیمتی؟! »

 

niniweblog.com

 

パック のデコメ絵文字 چرا کودکان به لوازم آرایش، علاقه دارند؟

این علاقه، ناشی از کنجکاوی کودکان برای کشف محیط اطراف است. آن‌ ها دوست دارند همه چیز را بچشند، لمس کنند و خلاصه، با یکی از حواس پنج‌ گانه‌ شان، وسیله مورد نظر را خوب محک بزنند؛ امّا این یعنی استفاده کودک از لوازم آرایش، اشکالی ندارد؟ کارشناسان بر این باورند که از بین رفتن مرز آرایش در خردسالان، وسیله‌ ای است که آن‌ ها، استقلال و هویّت خود را نشان بدهند که افراط در آن، زنگ خطری جدّی برای والدین است!

❀ܓ❀ܓ❀ܓ❀

マニキュア のデコメ絵文字 زیبایی، به بهای سوختن ِ سلامت!

لاک، برای اینکه ظاهری زیبا به ناخن ببخشد، باید خصوصیّات خاصی از جمله شفافیّت، مقاومت در برابر آب و... داشته باشد و برای رسیدن به چنین ویژگی‌ هایی، داشتن چندین ترکیب شیمیایی ضروری است. یکی از این ترکیبات که متهم اصلی ایجاد مشکلات تنفسی در کودکان است، "فرمالدهید" نامیده می‌شود که حتی مقدار اندک آن هم باعث تحریک، سوزش چشم و خارش، ریزش اشک و... می‌ شود. "فتالات" یکی دیگر از ترکیبات شیمیایی موجود در لاک ناخن است که بر عملکرد کبد و کلیه اثر می‌گذارد و با وجود هشدارهای محققان، همچنان بعنوان حلّال، در لاک‌ ها استفاده می‌ شود.

❀ܓ❀ܓ❀ܓ❀

オシャレ のデコメ絵文字 صورت‌ های رنگین، صورت‌ های بیمار!

چند بار برایتان پیش آمده که وقتی مشغول آرایش بودید، دختر کوچکتان خواسته برای او هم کمی رژلب یا رژ گونه بزنید و شما هم با حواس پرتی، کمی رنگ روی گونه‌ اش مالیده‌اید. آیا در چنین مواقعی، به دردسرهای پوستی استفاده از لوازم آرایش برای کودکان، فکر کرده‌اید؟! پوست کودکان، به ویژه در ناحیه صورت، بسیار لطیف است و ممکن است در اثر مصرف لوازم آرایش، دچار حساسیّت شود. این حالت، همیشه، در مرتبه اول ِ استفاده، بروز نمی‌ کند. امّا با گذشت زمان، قرمزی، خارش، التهاب و ... را برای فرزندتان به ارمغان می‌ آورد!!! تشدید حملات آسم در کودکانِ مبتلا به تنگی نفس هم یکی دیگر از عوارض خطرناک استفاده از لوازم آرایش برای کودکان می باشد.

❀ܓ❀ܓ❀ܓ❀

オシャレ のデコメ絵文字 آیا کودکانی که از لوازم آرایش استفاده می‌ کنند، دچار لک پوستی می‌ شوند؟

واکنش‌ های پوستی به مواد آرایشی، به سه دسته تقسیم می‌شوند:  واکنش‌ های تحریکی پوست، واکنش‌ های آلرژیک پوست و حساسیّت به نور آفتاب.

واکنش‌ های آلرژیک، بیشتر در صورت و بخاطر مواد نگه‌ دارنده یا معطّر موجود در لوازم آرایش ایجاد می‌ شود. مثلاً لاک، ماده‌ای به نام "رزین فرمالدهید" دارد که باعث ایجاد درماتیت در ناحیه پلک و گردن می‌ شود یا حلّال آن، پاک‌ کننده‌ هایی مثل "استون" است و باعث شکنندگی ناخن کودکان می شود.

عطرها و مواد معطّر موجود در لوازم آرایش، شایع‌ ترین علّت آلرژی پوستی هستند که باعث بروز حساسیّت به نور آفتاب، کهیر پوستی و ایجاد نوع خاصی از لک‌ های پوستی می‌ شوند.

منبع: سایت برترین ها

niniweblog.com

ولی خودمونیما;

آرایش کردن، خییییییییییییییییییلی کیف میده و یه جورایی زنگ ِ تفریح به حساب میاد... نیشخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (43)

✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
28 آبان 92 10:36
چه عکسِ قشنگی درست هر چی که اینجا خوندم ستایش به سرم میاره دیونم میکنم موقع آرایش کردن مطالبِ در مورد لاک رو تا حالا نمیدونستم ولی خودمونیم هااااااااااااااااا اگه لوازم آرایش وجود نداشت چی میشد ممنون عزیزززززززززززم راستی آدرسی رو که برای بستنی برامون گذاشتی وارد شدیم ولی باز نمیشه
•● Mah ●•
پاسخ
همیشه از عکسایی که میذارم تعریف میکنی ممنونم از لطف و توجه ت خانومی ای بابا... دخملی هستن دیگهههه آره. خودمم از قسمت ِ مضرات استفاده از لاک، خیلی متعجب گشتم عکس بستنی عروسکی ِ میرکس هستش که دیروز خوردم.
مادر کوثر
28 آبان 92 11:36
سلام خواهری تلگراف رو ببین و حالشو ببر ممنون از مطالبی که فرستادی بعدا میام اینو هم میخونم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام جیجل وااای... آره! بسی زیاد کیفور شدییییم... گذاشتم عموییش هم بیاد ببینه! خواهشششش
نیلوفرآبی
28 آبان 92 12:23
ای باابااااا خیلی سخته بخوای بچه ها رو متقاعد کنی که آرایش براشون ضررر داره بخصوص وقتی خود مادر آرایش کنه نیایش هم همیشه دوست داره و بعضی وقتا هم دیگه مامانش حریفش نمیشه
•● Mah ●•
پاسخ
آره. سختیش که سخت هست... ولی خب! ای نیایش ِ شیطون بلا...
🌙مامانِ چشمه بهشتى
28 آبان 92 13:08
واااااااى از صبح اينترنتم قطع بود داشتم ديگه مى مُردم .....!!!! آخخخخخخخخخيش ..... سلااااااااااااام ببينم چى نوشتى كه كامنتش رو برام گذاشتى ...
•● Mah ●•
پاسخ
آخیییی الهیییییییییی سلام به روی ِ ماهت که ندیده امش هنووووووووووووز حالا!
🌙مامانِ چشمه بهشتى
28 آبان 92 13:15
خداييش ديگه فكر نمى كردم لاك هم اينقدر ضرر داشته باشه .... ولى خدا رو شكر لاك زدن ديگه از سر تسنيم افتاد اما در مورد لوازم آرايش مى دونم .... براى بچه ها خيلى ضرر داره و به پوستشون آسيب مى رسونه چون پوست بچه ها خيلى لطيفه ... از فعل جديدت استفاده مى كنم با اجازززززت ..... مى دوستمت خيلى زياد
•● Mah ●•
پاسخ
منم نمیدونستم... آره. ولی میدونی، بنظرم واسه یه مدت زمان کوتاه که رو پوست باشه، اشکال نداره... مثلا یه روز کامل، یا مثلا شب تا صبح رو صورت باشه، بَـده! عززززززیزم... فداااااااااات
✿مامان علی خوشتیپ✿
28 آبان 92 13:56
یعنی عاشقتممممممم...دیروز خواستم بیام بهت بگم برای سری دوم تزئین سالاد الویه یه خوشگلشو بفرست واسه عکس اول پستمون آخه عکسهای بقیه دوستان خیلی باکیفیت نبود ممنوووووووووووووووووووووون
•● Mah ●•
پاسخ
عزززززززززیزمی ممنون از اعتمادتون خانوووووووومی ممنون از لطفتوووووون
مادر کوثر
28 آبان 92 14:01
مطلب جالب و تفکربرانگیزی بود خوبه از دید روانشناختی هم بهش پرداخته بشه
•● Mah ●•
پاسخ
ممنون که اومدی و خوندی آره.. خب
مادر کوثر
28 آبان 92 14:02
من و کوثر هم همونو پسندیدیم زیاااااااااااد
•● Mah ●•
پاسخ
تفاهم ها رو عشق است
تا ابددونفره
28 آبان 92 17:23
سلاااااااااااااااام عزیزم.کامنت من نرسیدهمن ظهر کامنت گذاشتم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام نازنینم ای واااااااااااااااااااای ... نیومد که!
تا ابددونفره
28 آبان 92 17:58
واقعا لاک اینقد ضرر داشتو نمی دونستیموااااااای من خیلی خوره لاک دارم و خیلی استفاده میکنمباید تعدیلش کنممنم از اون رژات می خوام اونی که می پره بالاواقععععععععععععععا زنگ تفریحو خوب اومدی
•● Mah ●•
پاسخ
آره، آخه توی ناخن سلول های زنده وجود داره عزززززیزم، من اینقدری که از بوی لاک خوشم میاد، از خودش خوشم نمیاد یاد بچگی هام می افتم... ای شیطوووووووون رژ صورتی دوست داری پس
مامان تارا
28 آبان 92 21:21
مطلب خوبی بود فیض بردیم بانو برعکس من از بوی لاک بدم میاد واقعا اینهمه ضرر داره لاک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته تارا خیلی وقته براش لاک طبیعی زدم (حنا) نارنجی خوشرنگ ) و دیگه سراغ لاک نمیره یعنی فعلا که از سرش افتاده
•● Mah ●•
پاسخ
چقدر خوب که فیض بردین اِ وا! دلت میااااد؟ آرههههههههههههههه... آفرین به شما، مامان ِ نمونه ولی خودمونیما،حنا کجا و لاک کجا؟!
تاابددونفره
29 آبان 92 1:36
سلام منم کاربر شب زنده دار
•● Mah ●•
پاسخ
سلام به روی مااااااااهت، ای کاربر شب زنده دار شبت ستاره باروووووووون ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆
تاابددونفره
29 آبان 92 1:39
اي بابا عروس و داماد کوشن.دوباره ني ني اومد
•● Mah ●•
پاسخ
تغییرش ندادم، واسه من داره همون عروس و داماده نمایش میده که
باران
29 آبان 92 8:02
سلام عزيزم خيلي مطلبت جالب بود چيزايي بود که تا به حال راجع بهش اينطوري فکر نکرده بودم اما کاش نويسنده مطلب مينوشت که چطور در مقابل کودک واکنش نشون بديم که جواب بده و دخترمون ديگه بهانه گيري نکنه و لوازم آرايش نخواد اين بخش توجيه کردن ماهي کوچولو همچين برام يکمي حل نشده باقي موند
•● Mah ●•
پاسخ
سلام باران جون. خیلی خوشحالم که واست جالب بوده و خوشحالم که اومدی پیشم عزیزم اووممم ، باشه گلم، سرچ میکنم چیز به درد بخوری پیدا کردم، این پست رو تکمیل میکنم فدای ِ اون ماهی کوشولو
✿مامان علی خوشتیپ✿
29 آبان 92 8:24
آییییییییییییییییی زدی تو خال عکسه عالییییییییییییییییییییییی بودددددددددددددددد
•● Mah ●•
پاسخ
فدااااااااااااااااااات
مامان آرشيدا قند عسل
29 آبان 92 8:41
مرسي عزيزم بخاطر اين پست خوبت
•● Mah ●•
پاسخ
مرسی از خودت که اومدی پیشم خانوووووومی
مامان نیایش
29 آبان 92 9:01
خیلی جالب بود عزیزم اولین قدم برای این که بچه نخواد تجربه کنه استفاد ه از لوازم آرایشی رو اینه که نبینه مامانش هم داره این کار رو میکنه نه ؟!
•● Mah ●•
پاسخ
ممنون که اومدی زهره جونم. آره واقعا ، مــــرسی از تشویق هات
تاابددونفره
29 آبان 92 13:11
ظهر عالي بخير
•● Mah ●•
پاسخ
به بهههههههه ظهر ِ شما هم بخیییییییییییر
✿مامان علی خوشتیپ✿
29 آبان 92 13:52
واقعا؟چقدر شبیه عکسای خودت بود پس بشین مثلشو درست کنچون دلمو برده
•● Mah ●•
پاسخ
قربون ِ دلت آره خب. مثلش هم درست کرده بودم، اما ذخیره نشده بود تو گوشیم...
🌙مامانِ چشمه بهشتى
29 آبان 92 16:51
نظر مامان نيايش جون كاملا درسته ... امتحانش كردم من تا وقتى تسنيم دو ساله بود جلوش دست به لوازم آرايش نزدم اصلا يك بار هم نديد به خاطر همين هيچ كارى نداشت به لوازم آرايش وقتى مى خواستم آرايش كنم يه جور سرش رو گرم مى كردم تا نياد پيشم ولى وقتى بزرگتر شد براش گفتم اين مال بزرگتراست و بچه ها هم نبايد به اينا دست بزنن تسنيم فقط مياد بوشون مى كنه بعدشم مى گه مامان اين مال من باشه هر وقت بزرگ شدم بهم بده خلاصه كه اين طورى .... يكى دو بار هم شده رژگونه ام رو با اجازه برداشته توى كيفش برام قايم كرده علاقه اى به اين پَد هاى لوازم آرايش داره بچه !!!
•● Mah ●•
پاسخ
عزیزم، مرسی از بابت به اشتراک گذاشتن تجربه ت خانوووووومی جوووونم... تسنیم گلی در گوشی: میگم مامانی، اینجور که معلومه، وسایل های آرایشیت هم خوب تکمیل هستشااااا ماشالا...
🌙مامانِ چشمه بهشتى
29 آبان 92 16:53
اومدم يه حال و احوالى بكنم كه نظر مامان نيايش رو ديدم وايسادم به نوشتن و
•● Mah ●•
پاسخ
از پشت همین تریبون، از مامان نیایش تشکر میکنم
نسرین مامان آنوشا
29 آبان 92 17:49
سلام من برات نظر گذاشتم ولی تایید نکردی خانمی ازت رمز خواستم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام، کامنتی از شما دریافت نکردم. شرمنده.
تاابددونفره
30 آبان 92 0:06
اين گلاي زيبا تقديم به دوست گلم
•● Mah ●•
پاسخ
واااای، عزززززیزم... ممنونم نسترن جونم، تو خودت بهترین گل دنیایی ♥♡ ♥♡ ♥♡ ♥♡ ♥♡
تاابددونفره
30 آبان 92 1:38
اوه اوه نصف شبي چه بوي لاکي اينجا مي يادکاربران مشغول لاک زدن مي باشند
•● Mah ●•
پاسخ
ای شیطوووووون همزمان هم sms میدی، هم کامنت میذاری؟! از خنده، روده بر شدم به پا کیبرد، لاکی نشه
محبوبه مامان الینا
30 آبان 92 7:51
سلام و صبح بخیر دوست جونی من با کل پستت موافق هستم و اصلا و ابدا دوست ندارم الینا آرایش کنه و گاهی که میریم عروسی میبینم بچه های کوچولو رو بردن آرایشگاه و موهاشونو آرایش کردن و مقداری هم آؤایش صورت خیلی بدم میادآخه بچه ها خود بخود زیبایی و معصومیت دارن البته از اونجاییکه که خودت در جریان هستی بنده بدلیل مشغله بالایی که دارم تو خونه هم اکثرا ساده هستم واسه همین الینا خیلی مشتاق نیست اما وقتی میره خونه داییش چون زن دایی جونش خیییییییییییلی قرتی و جیگولی پیگولی هستش خیلی علاقه نشون میده و زن دایی جون هم چون میدونه من از آرایش خوشم نمیاد رو صورتش یه نقاشی میکشه مثلا پروانه و واینا و الینا با همون راضی میشه دو تا لاک هم داره یکی زن دایی جون واسش خریده یکی مادرجون.خودش میدونه فقط اونا واسش لاک میزنن
•● Mah ●•
پاسخ
به بهههه سلام عزززززززیزم دیروز دانشگاه خوش گذشت؟ چقدر خوب که موافقی واااااااای آره. منم خیلی بدم میاد بچه ها آرایش میکنن آوووووو! پس زندایی جان خییییییییییلی باحالن اِی الینای شیطوووووون البته دایی جان هم واسه الینا جون، لاک میزنن! نه؟! مــرسی که اومدی محبوبه جونی
محبوبه مامان الینا
30 آبان 92 7:52
راستی عکس پستت خیلی خوشگله
•● Mah ●•
پاسخ
خوشگل میبینی عزیزم
مامي كيانا
30 آبان 92 9:31
كيانا يه مدت خيلي يواشكي ميرفت سراغ وسايل آرايشم ولي چند وقته كه حتي وقتي من هم آرايش مي كنم كنجكاوي نميكنه
•● Mah ●•
پاسخ
احتمالا خوشش نیومده حالا بهتر...
تا ابددونفره
30 آبان 92 10:55
خوابالو
محبوبه مامان الینا
30 آبان 92 12:37
دانشگاه؟! جل الخالق میدونم اه اصلا و ابدا اهل مطالعه کامنت سایرین در وب سایرین نیستی
•● Mah ●•
پاسخ
واااااااا چرا حرف در میاری از زبون ِ ما؟! کی؟؟؟؟ من؟؟؟؟؟؟؟؟ مطالعه ی کامنت ِ سایرین؟! عمــــــــــــــراً
خواهرفرناز
30 آبان 92 23:53
ممنون اومدی نه اتفاقا نمیدونستم بازم ممنون ماچ بوووس
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش میکنم.
خواهرفرناز
1 آذر 92 0:08
ببخشید باتبلتم مدام رفرش میکنه صفحه گپ بسته میشه شرومنده
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش میکنم. دشمنت شرمنده باشه
خواهرفرناز
1 آذر 92 0:09
میبوسمت شبت خووووووووش
•● Mah ●•
پاسخ
Good night
مامان محمدمهدی
1 آذر 92 9:46
اخ گفتی پسر کوچولوی من بهتراز من لوازم ارایشی رو میشناسه
•● Mah ●•
پاسخ
دستشون درد نکنه واقعا!
هانیه
1 آذر 92 16:38
سلااااااااااااااااااااااام بر تک خواهر مهربااااااااااااااااااااااانم چه پست باحالی بود جیجل. یاد بچگیام افتادم. آخه عاشق این کار بودم. البته... گوشتو بیار جلو تا بقیشو بگم.................) بیخیال برو عقب بعدا به صورت خیصووووووووووووصی عرض میکنم. . . . . . . عسیسم خیلی لذت بردم. . . . . . . میشی به خاطر پست دلچسسسسسسسسسبت . . . . . پاشم برم دنبال کارم. آخه با این پست وسوسه کنندت دلم داره اینجا تالاپ تولوپ میکنه. . . . فعلا بااااااااااای
•● Mah ●•
پاسخ
به بههههههه، سلام عزززززززیزم خسته ی درس و مشق و مدرسه نباشی اِی شیطون ِ بلا! بیا در ِ گوشی رو تو خصوصی بهم بگووووووووووو مُردم از فوضولی خووو میشی از خودت که اومدیییییییی جاااااانم؟ داری میری کجاااااااااا؟!!!!! داری میری سراغ ِ وسایل ِ آرایش مامانی؟! یا خودت؟! باباااااااااااااااای جیجل هــانی جوووونی تککککک ِ من!
هانیه
1 آذر 92 16:48
تاریخ شارژ ارادت ما به " شما " تا وقتی که " نفــــــــــــــس " باقیست،اعتبار دارد. . . . . . . « همراه آخـــــــــــــــــــــــــــــــر » . . . . . . مخلصتیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم آجی
•● Mah ●•
پاسخ
هـــــــانیه جــــــــــــونم، بـــــه حـــــرمــــت بــاران ســــکوت میکنـــــم تـا بـــــدانی کــه بـه عظمــــت بـاران، بـــرایــم عــزیــزی...
فرناز خاله آرسن جون
1 آذر 92 16:54
مرسی گلم بابت مطالب آموزنده که میذاری من یکی که بدون آرایش نمیتونم
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش میکنم فرناز جون بعله دیگه! ما بزرگا که دیگه نمی تونیم لوازم آرایش رو ترک کنیم. آب از سرمون گذشته!
سمانه مامان ستایش
1 آذر 92 16:56
شرمنده وقت بیشتری ندارم
•● Mah ●•
پاسخ
عزیزمییی دشمنت شرمنده باشه خانومی رسیدنت بخیر کاملاً درکِـت میکنم که الان چقدر کار داری!
مامان نیروانا
1 آذر 92 19:17
سلام عزیزم، منو ببخش اینهمه دیر سراغت میام. باور میکنی امروز همه ش یادت بودم. اخیرا پیامی روز گوشی ازت نگرفته م. خیلی دوسِت دارم. شکلک ها ارسالی از نیرواناست. ببخشید دیگه
•● Mah ●•
پاسخ
سلام فریبا جونم، خواهش میکنم مرسی که اومدی پیشم بانوی اردی بهشتییییی آخییییییی..... مرسی نیروانا جوووونی منم میدوستمتون زیاد.
رضوان
1 آذر 92 19:22
واااااااااای من لاک خیلی دوس میدارم البته میدونم ب خاطر فرمالدهیدش مضره ولی خب نمیتونم ازش بگذرم ....... راستی عززززززززززززیزم واقعا ممنونم ب خاطر اون کامنتی ک واسه مامان داده بودی بهش نشون دادم کلللللللللللی ذوق کرد و گفت ک بهت بگم: مررررررسی گلممممممممم خیلی دوست دارم عزیزم خودمم خیلی دوست دارم دوست مهربونم بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس
•● Mah ●•
پاسخ
از شیمیدانی چون شما، بعیده آخیییی خوشحالم که خوششون اومده، ممنوووووووووووووون. منم ندیده، دوستشون دارم فدای این مادر و دختر عزیززززززز ماااااااچ ........
تاابددونفره
2 آذر 92 0:19
سلاااااامپست شنبهبياووو امشب قبل از خوابيدنم بزار پستتو
•● Mah ●•
پاسخ
سلااااااااام گلممممممممم چشششم
تاابددونفره
2 آذر 92 1:36
•● Mah ●•
پاسخ
ببخشید طول کشید گلم. یه کم توی انتخاب رنگ و شکلک وسواسم!
مامان مونس
4 آذر 92 16:49
ممنون که سر زدید دوست خوبم
•● Mah ●•
پاسخ
خواهش میکنم.
مامان روژینا
4 آذر 92 22:44
سلاااااااااام من یه دوست جدیدمچه مطلب جالبی بود ولی به خدا فکر کنم ارایشم تو بچه ها غریضیه والا من اصلا جلوی دخترم ارایش نمی کنم ولی کارایی لوازم رو از من بهتر بلده راستی من لینکتون کردم تا بیشتر از متنای قشنگت استفاده کنم اگر قابل دونستی بلینکم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام دوست ِ جدید آره والا. از لحاظ ِ غریضی بودنش که آره به به.. آفرین به این دخملی ِ شما. ممنون از لطفتون. الان میرسم خدمتتون.