آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 27 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

تربیت فرزند

1392/3/20 13:10
نویسنده : •● Mah ●•
540 بازدید
اشتراک گذاری

تربیت، یعنی رشد دادن.

معنای اصطلاحی تربیت، عبارت است از: رشد دادن یا فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و به فعلیت رساندن قوای نهفته یک موجود.

از این رو تربیت انسان که از کودکی و در محیط خانواده شکل و ریشه می گیرد و زیر نظر والدین کودک قرار دارد تا تربیت کودک به نحو احسن صورت بگیرد. این نشان دهنده نقش بسیار مهم والدین در تربیت کودکان می باشد. والدین باید با شناخت و به کار گیری روش های صحیح تربیتی دوران کودکی، فرزندان خود را به نحو احسن زیر سایه تربیت خود قرار دهند.

niniweblog.com

 گوشه گیری کودکان و انزواطلبی از آشنایان، نشانه اجتماعی نبودن آنان تلقی می شود. به نظر اغلب والدین گوشه گیری در اصطلاح به غریبی کردن تعبیر می شود و به تدریج رفع خواهد شد. با این حال گوشه گیری، تنها نشانه اختلال در رشد شخصیت اجتماعی کودک نیست.

ناسازگاری، بد خلقی، رفتارهای هیجانی به ویژه میان جمع، زود رنجی، خجالتی بودن، قهر کردن مکرر و بی دلیل، مرافعه هنگام بازی با گروه همسالان و... نیز می تواند نشانه اجتماعی نبودن باشد و دردسر ساز شود.

 niniweblog.com

مهارتهای اجتماعی شدن در کودکان از مشاهده الگوهای رفتاری اطرافیان ناشی می شود. به همین دلیل است که کودک را آینده رفتار والدین می دانند. کودک احترام گذاشتن، منظم بودن، محبت کردن، نحوه سخن گفتن و حتی شیوه بازی کردن را از والدین می آموزد. در حقیقت مناسبات خانوادگی را باید پایه مهارت های اجتماع کودک دانست.

گاه رفتاری که از سوی والدین عادی و حتی روزمره تلقی می شود، بر روان کودک تاثیر منفی میگذارد و به اشکال مختلف او را از یادگیری و به کاربردن مهارت های اجتماعی باز می دارد.

niniweblog.com

هر قدر هم که این جمله ناراحت کننده باشد، مقصر اصلی در لوس شدن کودکان، والدین هستند. والدین اغلب برای جبران آنچه خود در کودکی نداشتند و یا انجام نداده اند، برای این که خود را مطمئن سازند که حتما کودکان شان دوستشان دارند و یا برای خلاصی از عذاب وجدان درباره برخی کوتاهی ها و یا خطاهایی که در حق فرزندان شان کرده اند، آنها را لوس می کنند.

*منبع: سایت خبری تحلیلی خدمت


 

چقدر خوب میشه اگر والدین در تربیت فرزندانشان بیشتر دقت کنند

تا

روش ِ بد تربیت کردن فرزندانشان را گردن ِ اطرافیان نیندازند.

niniweblog.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (44)

خواهر فرناز
20 خرداد 92 14:41
تربیت کودک یعنی که بشه =
درست گفتم؟

تا حدی، بله
مامان ترنم
20 خرداد 92 16:37
عزیزم به یک بازی وبلاگی دعوت شدی . خوشحال می شم وقتی پست بازی رو گذاشتی خبرم کنی.

قربونت برم لیلا جونم، من این بازی رو انجام دادم
مامان تسنيم سادات
20 خرداد 92 17:22
سلام
تسنيم هم تا همين پارسال خيلى كم رو بود اصلا از كنار من تكون نمى خورد توى مهمونيا ولى الان خيلى بهتر شده و از انزوا دراومده


سلام به روی ماهت.
کاشکی همه مثه شما بلد بودن بچه شونو تربیت کنن.
ماشالا به تسنیم جونم و مامان گلش
مامان تسنيم سادات
20 خرداد 92 17:48
ههههه....
اون عكسى كه اول پست گذاشتى خيلى بامزه ست...

هههه
خواهر فرناز
20 خرداد 92 18:40
گلی خانوم بهتری؟!


مرسی از احوالپرسیت خانومی. بهترم خدا رو شکر. ممنون
نیازی نیست کسی باخبر بشه، یه همسر دارم عین شیر
خدا رو شکر
رضوان
20 خرداد 92 21:39
اره واااااااااااااااقعا تربیت خیییییییییییلی مهم
کلی چیزای خوب یاد گرفتم واسه اینده ام مرسی از اینکه مطلبای اموزنده میذاری عزیز دلم

خییییییلی هم زیاد مهمه
مرسی از خودت که میای و واسم کامنت خوشگل میذاری
ای جونم. ایشالا به زودی عروس شی و نی نی بیاری و منم بیام ذوقت و ذوقش کنم

رضوان
20 خرداد 92 22:20
الا ن بدجور احساساتی شدم واسه نینی ایندم پست گذاشتم بیا پیشم
رمزو که یادته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

، یعنی تا این حد؟
ههه، نه عزیزم، من یادم نیست دیشب شام چی خوردم
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
21 خرداد 92 7:54



چــــــــــــه خبره اینجا؟!!!
ههه...
مررررررررررسی
آزاده
21 خرداد 92 9:08
چه پست اموزنده ای

واقعا بچه ها همونی رو یاد میگیرن که پدر و مادر انجام میدن نه اونی که پدر و مادر بهشون میگن

اما خدایی تو این زمونه خوب تربیت کردن خیلی سخته


قربونت برم آزاده ی خوب و مهربونم
امیدوارم همه بتونن توی این زمینه موفق باشن
هدیه
21 خرداد 92 10:56
سلام واقعا متن قشنگی بود سعی می کنم در آینده بهش بیشتر دقت کنم آخه دوست دارم نی نیم بهترین تربیت رو داشته باشه
موفق باشی
سلام هدیه جان، مرسی از لطف و حضورت
ایشالا
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
21 خرداد 92 12:16
ممنونم عزیزم از راهنماییت

خواهش میکنم منصوره جون
مامان آرمیتا
21 خرداد 92 12:34
سلام عزیزم خیلی مطالب زیبایی بودن آرمیتا خیلی وابسته خودم هست تو خونه و بیرون باید پیش خودم باشه یا تو بغل حتما از این به بعد بیشتر میریم بیرون اینجا همش هوا گرمه یا گردوخاکه اصلا نمیشه جایی رفت

عزیزم خیای وقته پیش ما نمیای ما هم اگر کم میایم 2 هفته ای هست آرمیتا دارم از پوشک میگیرم به خاطر همین خیلی کار دارم

سلام مامان ِ آرمیتا گلی. ممنونم که اومدی. بخدا شرمنده ی روی ماهتم، من میام و میخونم مطلب ها رو منتها وقت کامنت گذاشتنو نداشتم. چشم، سعی میکنم بیشتر بهتون سر بزنم
امیدوارم این ماجرای پوشک گرفتن هم به خیر بگذره
مامان نیایش
21 خرداد 92 13:58
سلام عزیزم خیلی عالی بود آفرین موفق باشی عکس هم خیلی با مزه است

سلام زهره ی عزیز و نازنیم
خوش اومدی گلم، ممنونم از اینهمه اظهار لطفت
مامان آرشيدا قند عسل
21 خرداد 92 14:25
ميگم هان تو كه اينهمه به تربيت بچه علاقه داري آدم يه سئوال براش پيش ميادآخيششششششششش بالاخره سئوال پيش اومد همچين گير كرده بود تو گلوم والا به قرعان!!! واس چي ني ني نمياري ما هم دلمون واشه؟ بعد تربيتش كني ما ذوق كنيم بگيم به به چه بچه جيگري!!!

خدا رو شکر که بالاخره یه سوال واسه شما پیش اومد ... خودمم دیگه منتظر سوالتون بودم.
خانومی، من اصلا علاقه ای به نی نی و بچه داری و از این کارا ندارم. خودمم نمیدونم چرا؟
چشم، سعی میکنم خودمم رعایت کنم این مسائل مهم رو .. خیلی مهم هستن این نکات ...!
خب دیگه، اینجا نی نی وبلاگه، و دوست دارم همش خانوادگی نباشه. یه کم چیزای خوب و به درد بخور هم بذارم اینجا.
دوستتون دارم.
مامان روژینا
21 خرداد 92 14:48
سلام عزیز مرسی که به وبلاگم سر زدی
چه وب خوبی داری
با اجازه لینکت می کنم خوشحال می شم تبادل لینک داشته باشیم

سلام خانومی
خــــــواهش میکنم ... شما هم خوش اومدین به اینجا ...
چشم
mamanebaran
21 خرداد 92 15:06
عزیزمممممممممممممممم

وای خدا جونمممممم دخترمون

کشته ما رو با این همه مطالب پربار



عزیزم من همیشه گفتم بازم میگم

لطفاً با تربیت خودتون بچه هاتونو

بی تربیت نکنید , شاید دانسته

های ما مبنی بر تربیت بچه هامونم

کافی نباشه بنابراین تحقیق کنید

تجربه کنید و بهترین نتیجه رو

رقم بزنید .

مرسی عزیزم از مطلبای قشنگت

که کاملاً روانشناسانست

خــــواهش میکنم عزیزم، همیشه لطفت شامل حالم شده و میشه عزیزم
چه جالب، من همین الان اومده بودم پیشت، شما هم اینجا بودی
واقعا آفرین به شما
تا ابددونفره
21 خرداد 92 15:54
سلام عزیزمبه به باز هم با مطالب خوب وآموزندت سورپرایز شدیمدست گلت درد نکنه

سلام به روی ماهت نسترن ِ خوب و مهربونم
مرسی از لطفت گلم
متین من
21 خرداد 92 17:44
سلام دوسی چرا نمیای پیشمون خیلی پست نخونده داری ها ....

سلام عزیزم، حتما.
مامان سونیا
21 خرداد 92 18:14
مطلب خیلی زیبایی بود ولی گاهی در عمل ادم دچار تردید و سردرگمی میشه و نمیدونه واقعا کدوم راه درسته مثل همین لوس کردن بچه من خیلی به سونیا رو میدم از طرفی میگم نکنه به حرفش گوش نکنم در حقش ظلم بشه از طرفی میگم این موجود معصوم کوچولو و بی پناه و بی دفاع همه امیدش به منه من نباید بهش زور بگم و حرفم رو بهش تحمیل کنم دو باره میگم نکنه هرچی میخواد من براش حاضر میکنم پرو بشه و توقع داشته باشه همیشه اینطوری باشه خلاصه هزار جور فکر به سرم میاد و نمیدونم واقعا صحیح چی هست و چی نیست و گاهی هم اگر اشتباهی میکنه خودم رو مقصر میدونم و اطرافیان رو میگم از ماها یاد گرفته خلاهص خیلی سخته بچه بزرگ کردن و تربیت کردن


عججججججب!!!
رضوان
21 خرداد 92 20:28
خصوصیییییییییییییییییییییییی داریییییییییییییییییییییییییییییی

مرسیییییییییییییییییی
زهــــرا
21 خرداد 92 23:33
تربیت شون مهم تر از هر چیزیه !


واقعا گل گفتی زهرا جووووون
مامان آمیتیس
22 خرداد 92 8:49
سلام خاله جون ما كه كارمنديم و تا ساعت 3 بالاي سر بچه هامون نيستيم وقتي خونه ميريم نسبت به بچه ها عذاب وجدان داريم در مورد ماها هم لطف مي كني بگي بقيه ساعات كه باهاشونيم بايد چطور باهاشون رفتار كنيم كه به نحو احسنت تربيت بشن ممنونم

سلام خانومی، چشششششم، در این رابطه هم پستی خواهم گذاشت، یادم می مونه
مادر کوثر
22 خرداد 92 9:40


محبوبه مامان الینا
22 خرداد 92 11:43
عکس خیلی خوشگله و مطلب بسیار مفید مخصوصا جمله آخر

خودتم خوشگلی
مرسی بانو
محبوبه مامان الینا
22 خرداد 92 11:43
خصوصی

چشم گلم
مامان تسنیم سادات
22 خرداد 92 16:05
سلام
با تبریک اعیاد شعبانیه
خصوصی داری

سلام دوست جونم ، به به، عجب رمزی
متین مامی ایلیا
22 خرداد 92 16:39
سلام عزیزم خوبی؟ من بعد از چند روز اومدم نت داشتم به دوستم سر میزدم دیدم وب کوثر جون حذف شده واییییییییییییییییییییییییییییییی شکه شدم
میتونم بپرسم چرا؟ خیلی ناراحتم خیلی زیاد، نوشته های خواهرتون خیلی زیبا و ارامش بخش بود

سلام متین جان، ممنونم از لطفتون، خوبم
نگران نباشید، حالشون خدا رو شکر خوب هستش، موقتی هستش، حذف نشده
مادر کوثر
22 خرداد 92 19:36
سلام

کد رو تلگراف کردم

تست کن ببین چطوره؟

رنگ هاشو میتونم برات تغییر بدم هر چی خواستی
سلام
حالا این همسری عین.... چسبیده به کامپیوتر
الان با تبلتم
مرسی
مادر کوثر
22 خرداد 92 20:21
عین چی؟؟!!!

بیچاره همسری

ایمیلت چی بود؟؟؟

برام تلگراف کن

عین یه دسته گل
باشه، مرسی، اذیت هم شدی ها
مامان تسنيم سادات
22 خرداد 92 20:35
سلاااااااااام
خسته نباشى ...
حالا اگه ويندوزمون 7 بود چى .....؟؟؟

سلام، خواهش میکنم
البته، من که کاری نکردم ، همسری واست سرچ کرد
باید یه آدرس سایت دیگه واست پیدا کنه که حجمش واسه دانلود 10 برابر این خواهد بود
می خوای؟
مامان تسنيم سادات
22 خرداد 92 20:44
دستشون درد نكنه ....

خودت خوبى ....؟
گيلاس خوب بود؟

خواهش میکنم
خوبم
گیلاس باز هم توسط استاد پیچونده شد
مامان تسنيم سادات
22 خرداد 92 20:45
راستى رمزش خوب بود
ببين ميشه وا كرد ....؟

تووووووووپ
چشم، میرسم خدمتتون
بذار برم شام بچه مو بدم، سر فرصت مناسب میام
مادر کوثر
22 خرداد 92 20:49
خواهش میکنم عزیزم
چه زحمتی

با ایمیل ارسالش کردم

تششششسشششششکر

خواهر فرناز
22 خرداد 92 21:01
سلام به روزیم
ممنون که پیامم را به خواهری رسوندی
خدا راشکر مشکلی ندارند
این اعیاد رابهتون تبریک میگم

سلام گلم، خواهش میکنم.
الان که تو آشپز خونه هستم دارم کاهو خرد میکنم. با کامپیوتر میام حتما
مرسیییییی عزیزم
نگاری
22 خرداد 92 22:46
وای عکسش خیلی خوشگله
اخی
مرسی بابت مطلب خوبت

چشمات خوشگل میبینه ، خواهش میکنم
مامان تسنيم سادات
23 خرداد 92 9:46
خواب تشريف داريد....؟؟؟


کاشکی خواب بودم ، کسالت داشتم که خدا رو شکر الان یه کم بهترم
مامان آرمیتا
23 خرداد 92 10:23
سلام عزیزم خبری ازت نیست کم پیدا شدی آپم گلی
خبری از سایت کوثر جون نشد هر روز بهش سر میزنم

سلام خانومی، اون سری که بهتون گفتم. نخوندید جوابم رو توی کامنتتون؟!!!
من اومدم و خوندم مطلب هاتون رو، منتها وقت کامنت گذاشتن نداشتم.
آره، ایشالا که زودتر برگردن
ستاره زندگی
23 خرداد 92 11:32
سلام عزیز مهربونم
مثل همیشه مفید

به به، ببین کی اومده ... خسته نباشی عزیزم
فدات
نیایش
23 خرداد 92 13:47


بذار ببینم منظورتون چی بوده؟

... بیارم. نــــچ
مامان پریسا
23 خرداد 92 14:55
سلام گلم خصوصی

سلام مریم جان
نگران نباشید، حالشون خوبه.
موقتیه، میان باز هم ایشالا
مامان مرضیه
24 خرداد 92 0:57
من اصلا از سوسک نمیترسم بخدا همه تعجب میکنن ولی تا بخوای از مارمولک

دقیقا برعکس ِ من
مامان آوا
24 خرداد 92 9:06
سلام خانمی.بهتر بگم همشهری من همیشه نظرات شما رو تو وبلاگ دوستان میدیدم .الان فهمیدم که شما شیرازی هستین موفق باشید .خیلی خوشحال شدم.به ما هم سر بزنین

سلام خانومی. خوش اومدین
شما لطف دارین.
چشم حتما بهتون سر میزنم همشهررررررری
مامان مانی مسافر کوچولو
25 خرداد 92 13:55
دختر سرما رو تحمل میکردی بهتر بود تا اینطور شیییییییییمنم یبار داداشم اینا خونمون اومدن شب خواستم برم دستشویی، یه سوسک گنده دیدم یک جیغی کشیدم که نگو داداشم فکر کرد دزد اومده خونمون

من که حرفی نداشتم، همسری سرما خورده بود خوووووو

ههههه، بنده خدا داداشیت ، خب چی شد؟! کی و چطوری کشتش؟!
مامان آنی
26 خرداد 92 17:36
جالب بود عزیزم ممنون

خواهش میکنم گلم ، ممنونم که اومدی