آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

خاله بازی

1391/11/18 0:11
نویسنده : •● Mah ●•
707 بازدید
اشتراک گذاری

خاله بازی در فرهنگ عامه، یک بازی دخترانه شمرده می‌شود.

اما پژوهش‌ ها نشان می‌ دهد که اگر کودکان در محیط‌ هایی آزاد مانند مهد کودک، بدون اجبار برای بازی کردن با اسباب بازی های دخترانه یا پسرانه بازی کنند، همه ی آنها اسباب‌ بازی‌ هایشان را به صورت تصادفی انتخاب می‌ کنند، نه بر اساس جنسیت، و به انجام همه ی بازی‌ ها می‌ پردازند.

در حالیکه پس از سه سالگی، با مطرح شدن جنسیت برای کودک و تحت تاثیر جامعه اطرافش، به بازی‌ های به اصطلاح دخترانه یا پسرانه گرایش پیدا می‌کند و نزدیک به

 80% دختران پس از این سن، با عروسک و لوازم آشپزخانه بازی می‌کنند.

آخــــــــی ... یادش بخــــــیر ... قلب

fa.wikipedia.org  :منبع

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (26)

امیر مهدی و عمی
18 بهمن 91 1:07
خواهش می کنم،
اختیار دارید
دوست داشتیم در لیست دوستانتون باشیم.

ممنونم خانومی، باعثِ افخاره منه
مامان تسنيم سادات
18 بهمن 91 1:10
يعنى ميگى من اميدوار باشم .....؟؟؟؟؟

وای که چقدر این هاله های انرژی یا به قول مامان نیروانایی جون، تله پاتی ها رو دوست دارم.
شاید باورتون نشه، از اول تا آخر این پست، به یاد شما و تسنیم جون بودم و اون پستی که در رابطه با اسباب بازی و سیسمونیِ تسنیم و حرفای مامان بزرگش گذاشته بودید
مامان تسنيم سادات
18 بهمن 91 1:13
راستى اين وقت شب چقدر اينجا شلوغههههههه ......
٤ نفر اينجان الان.....

خب دیگه... وبلاگ که خوب باشه، شب و روز نداره همیشه شلوغه

محبوبه مامان الینا
18 بهمن 91 8:26
یادش بخیر ما که الان هم به بهونه دخترمون بازی میکنیم همچنان

آره، چقــــــــــــــــدر خوب.
مادر کوثر
18 بهمن 91 9:26


عالی بود...
مرسی جیگر

فداتون بشم من ...

آزاده
18 بهمن 91 9:26
واقعا یادش بخیر. من و خواهرم بچه که بودیم خیلی دوست داشتیم با اون سرویس چینی کوچولایی که رو سیسمونیمون بود بازی کنیم ولی مادر میگفت نه میشکنه بذارین میخوام بدم به بچه هاتون
بازی با اونا تو دلمون بود تا در دوران راهنمایی بالاخره موفق شدیم باهاشون خاله بازی کنیم
آخرشم دختر دار نشدم که اونا رو بردارم ولی الان هر وقت نگاشون میکنم یاد اون دوران می افتم و خوشحالم که نشکوندمشون

آره واقعا، یادش بخیر
آخـی... الهـــی ... چه بامزه چه مادر باحالی ، حالا باز هم خوبه موفق شدید
آره واقعا، خوبه نشکوندیشون
مامان تسنیم سادات
18 بهمن 91 9:47
حالا برو یه سر خصوصی ...

رفتم همسری بلد هست، اما نمیدونم تا چه حد؟! چشـــم خانومی، شما بپرسید سوالتونو
خواهر فرناز
18 بهمن 91 10:02
خاله جون
خاله بازی دیگه هال نمیده
خاله بازی مال پسرای سوسوله
ما دخترا بپر پایین بپر هوا ژیمیناستیک کمد نوردی(صخره نوردی خانگی) و.... هال میده

جونه خاله؟ ....... ئه؟!!!! آره خب، شایدم حق باشماست ....
ستاره زندگی
18 بهمن 91 10:10
واقعا دورانی داشتیم،یادش به خیر
من هنوز ی کم کودک درونم زنده هست وبعضی وقتها باستاره عروسک بازی هم میکنیم

منم گاهی هوس میکنم
چقـــــــــــــــــــــدر خوبه که کودک درونت زنده ست ...

zahar
18 بهمن 91 10:25
سلام ، چطوری؟
من الانشم بخوام برم اسباب بازی انتخاب کنم
چند تا عروسک اندازه نینی ، خونه پازلی، یه دونه جغجغه میگیرم
هنوز کودک درونم زنده است
فدات

سلام گلم، مرسی خوبم، تو خوبی؟
آخــــــــــــــــــــــی، عزیزم
چقــــــــــــــــــــــــــــدر رمانتیک
قربونت

نیم وجبی
18 بهمن 91 12:33
مطالب مفیدت تو حلقم دوست جون...

........

مامان تسنیم سادات
18 بهمن 91 13:52
پس گذاشتم خصوصــــــــــــی ... عینک خواهرت رو برداشتم ... نگی بهشااااا ...!!!!!

باشه گلم
خخخخخخخخخخخخخخخخخ باشه، نمی گم بهش ...
مامان تسنیم سادات
18 بهمن 91 13:59
بزار من برسم خونه مون بعد جواب بده خوب ....خانم آنلاینی ...
بعدشم خوب چه اندازه ای بزنم ...
اصلا یک کاری تا ساعت 5 صرمیکنم از همسری کامل بپرس دقیق بگو....ok....????

چشـــــــــــــــــــــم

مامان سيد محمد سپهر
18 بهمن 91 14:53
پس يه بار ديگه بيا پست از هفته وح وحدت تا انار دونه دونه را بخون

چشـــــم
مامان سيد محمد سپهر
18 بهمن 91 15:33
عزيزم به روزيم .......
محمد سپهر كه همه نوع اسباب بازي داره...دخترونه و پسرانه ...آزاد آزاد بارش اوردئم....

چشم، میام ...
بله دیگه، از مامان فعالی چون شما مشخصه دیگه ... ماشالا
زهرا
18 بهمن 91 16:06
فکر کردم آپ کردی! تو لیست به روز شده ها بودی

مطمئنی؟

فرناز خاله آرسن جون
18 بهمن 91 16:26
واقعا یادش بخیر هی هی روزگار

آره
زهرا
18 بهمن 91 18:27
ها

...

مامان تسنيم سادات
18 بهمن 91 22:00
باشه عزيز جان من تا فردا شب سعى ميكنم انتخاب كنم و بفرستم ......

اوکی ... حله
متین من
18 بهمن 91 23:50
هی یادش بخیر...با خوندن این مطلب چند لحظه به دوران بچگیم رفتم. خاله بازی ها چه خوب بود

آره گلم، موافقم باهاتون مـــرسی که میای و می خونی و نظر واسم میذاری

مادر کوثر
19 بهمن 91 8:41

من که خاطره زیادی از خاله بازی ندارم؟! چرا؟!

یه چیزای خیلی کمی از بچگیم یادمه

برعکـــــــــس من حسابی یادمه
حالا من یادت میارم، همش درس می خوندی، منم خودم تنها تو حیاط، زیر درخت پرتقال قالیچه پهن می کردم و خودم با عروسک ها و کاسه قابلمه هام بازی می کردم

مامان پریسا
19 بهمن 91 12:23
خیلی جالب بود.

مـــرسی از تشویقتون ... خواهش می کنم

مامان علی خوشتیپ
21 بهمن 91 14:27
آخی یادش بخیر جوونی

آره.. هی هی ... جووونی، کجایی که یادت بخیر

شاه نی نی
21 بهمن 91 14:44
از سیسمونی رزا دیدن کنید .

حتما
هما
21 بهمن 91 17:23
راست مي گي يادش بخير.الان هم توي شهر غريب و دور از دوستان و فاميل يه موقع هايي شديد نياز به خاله بازي دارم.

واقعا ...

مامان ترنم
25 بهمن 91 7:46
مرسي از متن آموزنده و زيبات عزيزم. ممنون . استفاده كرديم.

مــرسی از اینکه تشریف آووردی و خووندی