آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

آغاز بارداری ...

1391/9/29 14:02
نویسنده : •● Mah ●•
1,014 بازدید
اشتراک گذاری

به نام هستی بخش یکتا ...


این روزها;

 انسان ها همیشه به طول زندگی و چگونگی گذران آن فکر می کنند و در صدد بهبود آن هستند، اما اغلب از آغاز و انجام آن غافل می شوند.


معمولا تولد را از یاد می برند و به فکر مرگ نیز نیستند.

niniweblog.com

 

حاملگی و زایمان مقدمه ی تولد و نشانه ای شگرف از خالق زبردست عالم است.

niniweblog.com


شناخت خود، مقدمه ی شناخت خداست.


پس چه خوبه که هر کس خودش رو بشناسه تا مقدمه ای باشه برای شناختن خدای خودش، همون خدای آفریننده جان و خرد

 

ورودِ نی نی دارها به ادامه مطلب ممنوع!

 

 

 شوخی کردم...

عزیزای دلم، بفـــرمایید ادامه مطلب...

 

حاملگی دوران هیجان، لذت و کمی اضطراب و حتی ترس است. بخصوص اولین حاملگی که میتوان به حمایت همسر و خانواده و مراقبت ها و توصیه های پزشکی، این مسائل را به حداقل رساند.

نوزاد شما موجود شگفت انگیزی از خلقت شماست.

اکثر زنان وقتی در چند هفته اول حاملگی تصویر سونوگرافی را می بینند و بعد از مدتی حرکات کودک را در رحم احساس می کنند، متعجب می شوند.

تولد نوزاد لحظه ای مهیج است.

اولین تماس پوستی با نوزاد، لرزشی در شما ایجاد می کند. لبخند او و حتی خمیازه اش شما را مرتعش می سازد. بعد از مدتی وقتی نوزاد صداهایی ایجاد می کند، دست شما را میگیرد و به هر نوع شوخی پاسخ می دهد، لذت شما حد و مرزی ندارد.

اما وقتی او ناراحت بنظر می رسد و شروع به گریه می کند، شما نیز می خواهید گریه کنید چرا که نمی دانید آیا او گرسنه است، به آروغ زدن نیاز دارد یا بی حوصله است.

واضح است که پاسخی وجود ندارد، فقط گاهی تجربه مادرتان کمک خواهد کرد.

یک زندگی جدید در لحظه لقاح، وقتی یک اسپرم مرد به یک تخمک زن می پیوندد، آغاز میشود. در هنگام مقاربت، میلیون ها اسپرم توسط آلت تناسلی مرد وارد واژن زن می شود.

آن ها پس از طی واژن از طریق سرویکس (گردن رحم) به رحم می رسند.

بیشتر اسپرم ها در این مسیر می میرند، اما حدود 2000 یا 3000 اسپرم به لوله های فالوپ (لوله های رحم) می رسند. از این تعداد، تنها یک اسپرم تخمک را بارور می کند.

تخمک گذاری حدودا در روز پانزدهم سیکل ماهیانه است، اما می تواند هر زمانی بین روز سیزدهم تا شانزدهم اتفاق افتد.

تخمک بارور شده به رحم بر می گردد و سریعا شروع به رشد می کند. بعضی سلول ها اسکلت استخوانی، بعضی عضلات، سلول های دیگر قلب، خون، مغز، اعصاب و اعضاء دیگر را تشکیل میدهند.

در موقع تولد نوزاد، آن سلول تنها تبدیل به یک ساختمان کامل متشکل از حدود دو بیلیون سلول شده است که هر سلول در بدن انسان شامل 46 کروموزوم است که دو کروموزوم آن جنسیت نوزاد را مشخص می کند.

 

 

منبع: کتاب حاملگی زیباست

نویسنده: شانتی گوش

ناشر: نسل نو اندیش

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- من که میدونم;

مامان های عزیز ماشالا همه این ها رو بلد بودند و تجربه کردند.

امیدوارم واسه دوستای گلی که قصد نی نی دار شدن دارند، مفید و جالب بوده باشه.

واسه من که جالب بود، انشاءا... تجربه ش هم خواهیم کرد...

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (31)

مادر کوثر
29 آذر 91 14:16
چه جالب که با آغاز و پایان شروع کردی جیگر خودم

وای مردم از خنده از اون شکلک گذاشتنت که مثلا ماها وارد نشیم

ما نیایم کی میاد اینجا. خیلی دلتم بخواد

خواهش میکنم، قابل شما رو نداره بخدا خیـــــــلی خوشحال میشم که از شکلــک هام خنده ت میـگیره آره خب، دلمم میخواد

مادر کوثر
29 آذر 91 14:18
عزیزمممممممممممممم
من قربونه اون مهربونیت و دل پاکت

خب به درد ما هم میخوره اگه بخوایم بازم نی نی بیاریم
بالاخره آدمیم و فراموشکار

البته یادآوریش هم خیلی جالب بود

آفرین به خواهر خودم

قربوووووووووون خودت، عشـــــــق من
آره میدونم به درد شما نی نی دارها هم میخوره، فقط خواستم خودمو لـــــــوس کنم
مادر کوثر
29 آذر 91 14:22
قیمت کتابات هم بزن

خوبه;
یه دودوتا چهارتا میکنیم، میفهمیم میصرفه بخریم یا نه؟

نه، نمیصرفه، گرونه
نیلوفرآبی
29 آذر 91 14:42
سلام دوست خوبم .
خواهری بهم گفت وبلاگ ساختین و گفتین که به من بگه
منم زودی اومدم پیشتون
مرسی که بهم خبر دادین . وبلاگ قشنگی دارین .. مبارک باشه تولد این وبلاگ زیبا که بعدا قراره خونه ی مجازی کوچولوتون بشه
با اجازه لینکتون میکنم . خوش باشید . یلداتون هم یشاپیش مبارک

سلام فریده جون، دوست خوب خودم. دست خواهری درد نکنه که بهتون خبر داد. خــــواهش میکنم چشماتون قشنگ میبینه. منم لینکتون میکنم با افتخار. یلدای شما هم مبارک عزیز دلم

متین مامی ایلیا
29 آذر 91 15:20
محفل آریاییتان طلایی ، دلهایتان دریایی ، شادیهایتان یلدایی ، پیشاپیش مبارک باد این شب اهورایی
روی گل شما به سرخی انار

محفل آریایی شما هم طلایی ، دل شما هم دریایی ، شادیهای شما هم یلدایی ، پیشاپیش مبارک باد بر شما هم این شب اهورایی
روی گل شما هم به سرخی انار
هیراد و عمه لیلاش
29 آذر 91 15:29
سلام و یه خواهش کوچولو
من در مسابقه سوگواره محرم اتلیه سها به رای شما نیاز دارم
لطفا به وبلاگم بیایید ادرس مسابقه لینک در قسمت پست ثابت میباشد
قول میدم ٣٠ ثانیه بیشتر از وقت نازنینتونو نگیره
منتظرکمکتون هستم دوستای خوبم
راستی اگر قبلا به کوچولوی دیگه ای رای دادید میتونید دوباره برید و به هیراد جون رای بدید


چشــــــــــم

مادر کوثر
29 آذر 91 15:52


این یعنی بروزیم

این هم یعــــــنی چشــــــم.

مامان تسنیم سادات
29 آذر 91 17:54
اولش که دیدم اسم مطلبتون آغاز بارداریه خیلی ذوق کردم فکر کردم کوثر جونم داره دختر خاله دار میشه .....
مطلب جالبی بود ....
تولدتون هم کم کم مبارکــــــــــــه ....

ای بابا... جالب بود
دختر خاله ...؟ ای جوووووونم... چطور فهمیدید من دخمل بیشتر دوست دارم؟ تولدم با وجود شما مبارکه

مامان ماني مسافر كوچولو
29 آذر 91 20:58
سلام خاله جون. چطوري؟
يلداتون مبارك ايشا.. سال ديگه به ني ني كوچولوتون برات تبريك يلدا بدم

سلام عزیزم، من خوبم. شما خوبی؟
مـــــــرسی از بابت تبریک. ایشالا...


محيا كوچولو
29 آذر 91 22:53
ما هم ورودتون به جمع ني ني وبلاگيها رو تبريك ميگيم و هم ورود فسقلي تون رو

عــــــــــــزیزم... ممنوووووووووون از تبریک. لازم به یادآوری هست که فسقلی ما هنوز نیومده، یعنی ازش خبری نیست. پیشاپیش واسش وبلاگ زدیم تا ببینیم خدا چی می خواد
ستاره زندگی
30 آذر 91 0:21
خانمی ،حرفهای خصوصی با آقاتون بزار داخل خونه وتنهایی
اگه میخواین اینجا دل بدید و قلوه بگیرید لطفا به زبون فارسی؟؟
(منظورم پست شب یلداست)

حالا ایندفعه رو شما به بزرگی خودتون ببخشید ... دیگه تکرار نمیشه

ستاره زندگی
30 آذر 91 0:22
یادآوری خوبی بود

خــــــــدا رو شکر
تشـــــــکر که میای و سر میزنی به ما

دُخـملـیـــــــــ شکلکـــــــــ✿
30 آذر 91 3:19
الهی که همیشه سالم و سرزنده و خوشبخت باشی عزیزم

مـــــــــــــــرسی از دعای پر از مهـــــــرتون
مادر کوثر
30 آذر 91 9:24
در شب زیبای میلادت تمام وجودم را که قلبی ست کوچک

در قالب قابی از نگاه تقدیم چشمان زیبایت میکنم

و با بوسه ای عاشقانه تولدت را تبریک می گویم

آغاز بودنت مبارک





فــدات بشم که اشک شوق حـــلقه زد تو چـــــشمام
مادر کوثر
30 آذر 91 9:26







اوووووووم...بـه به!چه گل های خوشبویی اند تک خواهرم
مامی امیرحسین(فاطمه)
30 آذر 91 9:45
سلام تک خاله کوثر جونی.تولدت مبارک...ایشالا سال بعد تو همچین روزی سه نفری جشن بگیرین و یه نی نی ناز مثل کوثر قشنگم تو بغلتون باشه.تاسیس وبلاگتون هم مبارک باشه.

سلام بروی ماهتـــون،ممنون از بابت تبریک تولدم.آره،ایشالا...ممنووووووووووونم،خوش اومدید،قدمتون بر چشم.

زهرا (✿◠‿◠)
30 آذر 91 11:42
سلام عزیزم...
من دوست مامان کوثر جونی ام...
برا سلام و عرض ارادت اومدم...
برات به دنیا خوبی آرزو دارم...
خوش به حال کوثر جونی که خاله ی خوبی مثل شما داره...
الهی که خدا زودی یه نی نیِ سالم و صالح تحویلتون بده....

سلام دوست خوب، خوش اومدید منم براتون یه دریا خوشی آرزو دارم، خوش بحال من که دوستای خوبی چون شما پیدا کردم، ایشالا ...

ستاره زندگی
30 آذر 91 12:37
یادمان باشد با آمدن زمستان ، اجاق خاطره ها را روشن بگذاریم
تا دچار سردی فاصله ها نشویم . . .
شب یلدا خوش بگذره

آره واقعا... باهات موافقم عجـــــیجم به شما هم همینطور
نیلوفرآبی
30 آذر 91 15:52
سلام دختر یلدا
تولدت رو که مقارن با همچین شب زیباییه بهت تبریک میگم
ایشالا همیشه شاد و خوش و خرم باشی دوست خوب و مهربونم

و ممنونم که اومدی ...

سلام عزیز دل، مرسی از تبریکت گلِ من. از دعای خوبت ممنوووووووون وظیفه م بود

مامان تسنیم سادات
30 آذر 91 16:56
دختر خاله رو که همین جوری گفتم ...
منم دختر خیلی دوست دارم ....
حالا هر چی دوست دارید خدا بهتون بده
انشاا... که سالم و صالح باشه ...

همون همین جوری گفتنتووووون... من غششششششش ... مـــــــرسی از دعای قشنگتون.
مامان تسنیم سادات
30 آذر 91 17:01

تـــــــــــــــــــــــــــــــــــولدت مبارک
برایت آرزوی خوشبختی و عاقبت بخیری و سعادت در دنیا و آخرت در کنار همسر و فرزندان .. می کنم

مـــــــــــــــرسی عزیییییییییییییییزم...از آرزوی خوبتون هم ممنوووووووووووووووووووووووون
مامان نیایش
1 دی 91 12:12
سلام عزیز دل خوبی تولدت بازم مبارک ایشالا سال دیگه شب تولدت نی نی خوشگل و سالم و نازت هم تو بغلت باشه می بوسمت من که کاری نکردم دوست خوبم شاد باشی همیشه

سلام گلِ من ...آره،مگه میشه خوب نباشم باوجود شما دوست خوب و مهربووووون ممنوووون از دعای بامزه تون
مامان نیایش
1 دی 91 13:46
اول که عنوان پستت رو دیدم فکرکردم خبری شده به سلامتی ایشالا هر وقت خودتون خواستین خدای مهربون هم بخواد و بهتون یه نی نی سالم بدهمنم به داشتن دوست خوبی مثل شما افتخار میکنم

آره؟ مــرسی زهره ی گلم، ایشالا قررررربون شما برم کن که انقدر مهــــربون و باصفایید.

مادر کوثر
1 دی 91 22:03
اووووووووووووووووووووووووووووووو تولدههههههههههههههههههههههههه مبارکهههههههههههههههههههههههههههههههههه بادکنکاشوووووووووووووووووووووووووو آهنگشوووووووووووووووووووووووووووووووووووو
mamanebaran
2 دی 91 11:46
واي خدا جونم از دست اين تك خاله ، خيلي قشنگ بود اولش كلي خنديدم ، آفرين به تو با اين مطلبات ، اميدوارم هر وقت خودت دلت خواست تجربه اش كني

ای جووووونم، خـــــلی خوشـــحال میشم که دوستام از دیدن مطلب هام یا شکلک هام خندشون بگـــیره... مشوق من هستــــید به خدا ... ایشالا
farzaneh
2 دی 91 13:11
salam azizam vaghean ghashang boood sheytooon khanoooom nagooo khabari nist ? az 24 azar saate 22222 maalooooomeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. nini dar shodi. tavalooood tavaloood tavalooodet mobarak biya shama rooo fot kon hezar sal zende bashi

سلاااااااااااااااااااااااام دوستِ گل و مهــــــــربون خــــــودم... انقدر دوستت دارم که آبــجی صدات میکنم... خــــــوش اومدی به وبلاگم... والا نداریم نی نی، پیشاپیش وبلاگ زدیم واسش مــرسی از تبریک تـــولد

ستاره زمینی
6 دی 91 11:06


1 ضربدر 10000000000000 تا، تقدیم به شما.
ستاره زمینی
6 دی 91 11:09
مطالبتون جالب و مفید بود .
ما که یه بار تجربه کردیم و مجددا داریم بیشتر تجربه میکنیم انشالله
انشالله شما هم زودتر تجربه خواهید کرد.

خــــواهش میکنم،ممنون از نگاه زیباتون ایشالا

زهرا
23 دی 91 2:22
خیلی جالب بود.

خــواهش می کنم ... خوشـحالم که واستـون جالب بود
♥پرنیان♥مامان متین
11 تیر 93 12:36
سلام دوستم ایششششششالا بسلامتی همین زودیا تجربه ش کنی برای تجربه مجدد ما هم دعاکن وبلاگ باحالی داری فخط من ازت 2 تا رمز دارم که باهاش بعضی پستا باز نمیشه میشه اونارو هم داشته باشم؟عایا؟ بوووووووووووووووووووووووووووس
•● Mah ●•
پاسخ
سلام عزیز دلم آخی... ایشالا که هر چی خیر و صلاحه همون بشه باحال شمایی همون دو تا رمز بیشتر ندارم که... مـــــــــــــــــــــــــــاچ
ĸoѕαr
27 فروردین 94 15:32
خاله خوشحال میشم بهم سربزنید...