آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

پیـــــــــتزا

1391/10/8 23:41
نویسنده : •● Mah ●•
3,692 بازدید
اشتراک گذاری

یه سلام با طعم پیــتزا تقدیم به همه ی اون هایی که دوست دارن با پختن غذاهای خوشمزه باعث نشوندن لبخند رو لب های اعضای خانواده شون بشن.

mahsae-ali

طبق گفته قبلیم، امروزه کتاب ها و حتی سایت های زیادی درباره هر چیزی وجود داره، اما اگه آدم از تجربیات خودش بنویسه و در اختیار دوستانش قرار بده، خیلی بهترتره!

batting eyelashes

قصد دارم روش تهیه پیتزا توی قابلمه یا تابه چٌدن روی شعله گاز بهتون یاد بدم.

mahsae-ali

آره گلم، درست متوجه شدی، طبخ پیــتزا، بدون استفاده از فِر.

mahsae-ali

 

میدونم خیلی ها پیــتزا دوست دارن، حالا اگه شما هم جزء این دسته از افراد هستین،

با هم بریم ادامه مطلب . . . big hug

مواد لازم جهت پخت پیــتزا دو نفره: love struck

فلفل دلمه  2 عدد - قارچ   5 عدد  - پیاز   1 عدد  - گوجه فرنگی سفت   1 عدد - سس گوجه شیرین  4 ق غ - گوشت چرخ کرده  300 گرم - پودر خمیر پیتزا   1/2 یک بسته-   پنیر پیتزا، نمک، فلفل و پودر آویشن  به میزان لازم

 

طرز تهیه به روشِ من:

پودر خمیر پیتزا را با 1 لیوان آب یا شیر کم چرب + 2 ق غ روغن مایع مخلوط کرده، حسابی ورز داده و به مدت 20 دقیقه در جای گرم قرار دهید.

من از این نوع پودر استفاده می کنم و راضی ام. winking

 

بعد از 20 دقیقه، خمیر را کف یک قابلمه یا تابه چُدن که از قبل چرب کرده ایم، پهن کرده، سس گوجه شیرین روی آن مالیده و قارچ ها را روی آن تزئین کنید.

یه کم خمیر موقع پهن کردن کف ظرف، اذیت میکنه، اما نگران نباشید. وقتی ظرف گرما ببینه، براحتی از ظرف جدا میشه. happy

 

گوجه را به حلقه های خیلی نازک بریده + فلفل دلمه که اون هم به هر شکلی دوست دارید نازک ببرید و بطور مساوی روی بقیه مواد پخش کنید. batting eyelashes

 

گوشت چرخ کرده که از قبل با پیاز ریز خرد شده، تفت داده اید، بعد از سرد شدن، روی مواد بریزید و  مابقی قارچ ها، نمک، فلفل و کمی پودر آویشن را به مواد اضافه کنید. mahsae-ali

 

پنیر پیتزا لوله ای شکل را ترجیحا حلقه حلقه بریده و تمام مواد را با آن بپوشانید.

من از رنده کردن پنیر روی پیتزا خوشم نمیاد. بنظرم اینجوری بهتر میشه. blushing

 

درب تابه را گذاشته و بگذارید مواد به مدت 20 الی 25 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. mahsae-ali

 

 وقتی پیتزاتون پخته و آماده شد، شعله را خاموش کرده، قبل از نرم شدن خمیر، سریع آن را در سینی قرار دهید و آن را ببرید. cool

می تونید این پیتزا رو با سبزی و سالاد کاهو نوش جان کنید. drooling

 

و این هم میز شام ما به سلیقه ی من. mahsae-ali

 

بای بای... بای بای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (34)

مامان پریسا
9 دی 91 1:06


چه مامانه هنر مندی

ممنوووون از تشویق هاتون مامانِ آینده البته مـــرسی

ستاره زمینی
9 دی 91 8:00
ماشالله خانم کد بانو خیلی هوس کردم حتما چند روز دیگه درست میکنم چون ریحانه جون سرماخورده بهتر شد زود واسش میپزم. ممنون از دستور پختش گلم .
انشالله میز 3نفره بعدشم 4نفره............

وای مرسی از تعریف هاتون، من غــــش! امیدوارم ریحانه جون هر چه زودتر خوب بشه در راستای هر چه زودتر طبخ شدن پیتزا 4؟! ایشالا

مادر کوثر
9 دی 91 9:12
عزیزممممممممممممممممم
وای چه خوشمزهههههههههههه
من که خیلی یهو دلم خواست

آفرین که با دقت و حوصله عکساشو گذاشتی



جــــــونم، مــــــرسی. قــــربون دلت فدات شم
مادر کوثر
9 دی 91 9:14
راستی بروزیم

هـــنوز نیومده و ندیده، میدونم در مورد قابلمه هاست.
عــــــــــــزیزم، چشـــــــم
مامان ماني مسافر كوچولو
9 دی 91 9:38
سلام
خيلي جالب بود. من نميدونستم پودر خمير هم هست .هميشه خمير آماده ميخرم. ممنون جاي ما خالي ، چون پيتزا دوست داريم

سلام عزیزم، ممنوووون از نظر زیبات آره خب، اگه فــر دارید، خمیر آماده مشکلی نداره، تو قابلمه یا تابه هستش که خمیر آماده یه کم خشک میشه و ترک می خوره. منم دوست دارم
مامان تسنیم سادات
9 دی 91 9:48
قیافه اش که خیلی خوشمزه است .....
خانم اجــــــــــــــــــــــازه .....
گوجه ها و قارچ ها رو خام گذاشتین آب ننداخت ....؟؟؟؟؟

ممنون گلِ من جانم، بفـــرمایید؟
راستش گوجه اگه سفت باشه، نه. من که با قارچ خام مشکلی نداشتم... حالا اگه شما دوست دارید، قارچ ها رو با گوشت چرخ کرده، تفت بدید
ستاره زندگی
9 دی 91 11:57
عاشق این اعتماد به نفستم

ممنون از اینکه تجربیاتت در اختیار ما میزارید

آفرین به این سلیقه و خوش به حال آقاتون


مگه اعتماد بنفسم چشــه؟ ، خواهش میکنم ممــــنونم از تشویقت گلم
ستاره زندگی
9 دی 91 11:58
من امروز روزه ام و دلم کشید پیتزااااااا

عـــزیزم، قبول باشه روزه تون ... ببخش منـــو خب
مامان علی خوشتیپ
9 دی 91 12:15
به به وقت ناهاره...دلمون ضعف کرد مامان کدبانو
میگم کجا رفتی عکس رو گرفتی؟
تو ماهیتابه فقط یه بدی داره که پنیرش برشته نمیشه...ولی خب خوبه برای بعضی مواقع

آخــی، الهـــی
رو صندلــــی آره برشته نمیشه، اما خب ما که فـــر نداریم فعلا با همینش می سازیم

mamanebaran
9 دی 91 12:31
واي خدا جونم ، آفرين مبه اين دخمره كدبانو ، معلومه كه حسابي خوشمزه شده ، حتماً اين روش رو امتحان مي كنم آفرين به تو چه ميز خوشگليم چيده خانوم خانوما

ای خدا جونم، چه دوست جون های خوبی دارم. مرســـــی عزیزم. انقدر تعریفم نکنین، لوس میشـــما
ممنووووووون از اینکه خوشتون اومده و چشاتون خوشگل میبینه
متین مامی ایلیا
9 دی 91 15:35
عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود، مخصوصا که توش سوسیس و کالباس نداشت که واسه نی نی ها خوب نیست
دوست جون میشه از خمیر پیتزای اماده استفاده کرد؟
میز شامتون خیلی معرکه شده دستتون درد نکنه

ممنووووووووووووووون عزیزم، آره خودمم زیاد با سوسیس و این ها موافق نیستم، گرچه شاید بخاطر ادویه ای که توشون هست، پیتزا رو خوشمزه کنند
راستش خمیر پیتزای آماده توی تابه ترک میخوره و خیلی خیلی خشک میشه. در کل جالب نمیشه. امتحان کردم ممنون از نگاه زیبات به میز شام

نیلوفرآبی
9 دی 91 15:56
چقدر عالی بود .. حتما درست میکنم ممنون

خوشحالم که خوشــــتون اومده، پیشاپیش نوش جان
مادر کوثر
9 دی 91 16:22
چه پیتزای بزرگیییییییییییییییییییییی
منم میخوام

خودم فردا درست میکنم
تو هواپز

آخــــی! عجیجمـــی تو بااااباااا، هواپز ... یه کم ما رو تحویل بگیر.
مادر کوثر
9 دی 91 16:23
اما بسیار خوشمان آمد
از مدل برش زدن پنیر پیتزای استوانه ای


نوش جوووووووووووووووووووووونتون

آره گلم، خودمم خوشم اومده ممــــــنون
مادر کوثر
9 دی 91 16:24
میگم
فلفلش زیاد نی

خب حتما آقاتون اینجوری دوست دارن دیگه

نه خواهر جون، زیاد نی... چون رو قارچ که رنگش سفیده پاشیده شده، زیاد بنظر میاد اگر چه سر میز هم باز فلفل بود

مادر کوثر
9 دی 91 16:26
این تقارن میزت منو کشتهههههههههههههه

این ذوق کردن هات منــــو کشته!
مامان نيروانا
10 دی 91 7:03
مامان جوني بازم اومدم بازم دهنم آب افتاد. آقا همه چي يه طرف، اون چيدمان مواد روي پيتزات منو كشته،‌تو رو خدا يه چند دقيقه به اون قارچهاي سفيد پنبه اي كه همچين مرتب و منظم روي خمير نشستن منتظر خورده شدن، خيره شين،‌ آخه با آدم حرف ميزنن. به به. امروز ديگه بگم بابايي بره پودر خمير پيتزا بگيره. البته من اون اوايل ازدواجمون كه عشق مايكروفر داشتم با خمير آماده درست ميكردم ولي اينقدر خرد كردن مواد برام طول ميكشيد كه نگو. خيلي ريزشون ميكردم. حالا فهميدم ميشه جور ديگه اي هم عمل كرد.
ممنونتم دوست خوبم بخاطر اشتراك تجربه ي قشنگت.

فریبای سحرخیز خودم، دوست مهربون وخوش قلم من، مامان نیروانای خوشجل من ممنـــــــــــون از ذوق کردن هات آره دیگه، بچه که نداریم، حوصله مون رو صرف تزئین می کنیم آره گلم، موافقم باهات عزیزم در رابطه با ریز کردن مواد... خیلی وقت می برهمن هم از شما ممنونم بخاطر نظر قشنگتون
آزاده
10 دی 91 11:28
اوووووووووووووووووووووم. ببین سرظهری با این شکم بی نوای من چه میکنی ها
یاد این میزای دونفره بخیر. وقتی فسقلی بیاد هی جای همه چیو میخواد عوض کنه و تقارن میزتو به هم میزنه ها..گفته باشم

ای جووووووونم، الهـــــــــــی!
میز 2 نفره، آره خـــب... چه میشه کــرد؟! باید از الان خــودمو آماده کنم واسه این شیطنت ها وای، منم حســــــــــاس

مامان سارا
10 دی 91 11:42
واااااااااای من هوس پیتزا کردم ، ساعت کامنت ببین من از الان گشنمه
الان به آقای همسر می زنگم که شام باید بریم بیرون پیتزا بخوریم
آخه امروز وقت ندارم خودم مثل تو هنر نمایی کنم ولی در اسرع وقت اینکارو می کنم

آخـــــــــــــــی! ببخشید دیگه ای جووووونم، نمیدونم رفتید بیرون واسه خوردن پیتزا یا نه؟! اما در کل خوشحالم که خوشتون اومده امیدوارم پیتزای شما هم خوشمزه بشه

مامان نیایش
10 دی 91 16:57
واااااااااای ببین چه پــــــــــــــــــــــــیتزایی
چه کد بـــــــــــــــــــــــانویی
چه مـــــــــــــــــــیز شامی
چه چیدمـــــــــــــــــــــــــانی
چه سلیــــــــــــــــــــــــقه ای
بـــــــــــــــــــــــــــه بــــــــــــــــــــــــه
نوووووووووووووووش جـــــــــــــــــــــــــــــونتون
حتما امتحان میکنم ممنون

ای جــــــــــــــــــــــــــــونم، مـــــرسی زهره جونم ممنــــــــــــــون از ذوق کردنتــون کلــی لوس شدم قـــربونتون برم، برای شما هم نـــوش جان، البته پیشاپیش ، از نظر خوشمزه تون تشکر
مادر کوثر
10 دی 91 17:33
زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست....

زندگی گاه شده است ، خوش نیاید به مذاق !
زندگی گاه شده است که برد بیراهم !
زندگی هر چه که هست ، طعم خوبی دارد ، رنگ خوبی دارد !
زندگی را باید ، قدر بدانیم همه !!!
مادر کوثر
11 دی 91 8:41


همه ی شکلک خوشجلا برای تک خواهر خودمممممممممممممم



فقط یادت باشه که کسی الکی محبت خرج نمیکنه!

بدو بیا که بروزیم

وااااااااااااااااااااااااای فــــــــــــــــدات ، آهــــــــــــــــــــــــــــــــان همـــــــــــــــــــــــــــــــــــون چــــــــــــــــــــــــــــــــــشم

ستاره زندگی
11 دی 91 9:37



مــــــــــــــــــــــــــــــــرسی

مام پارسا
11 دی 91 17:52
عالی بود
خیلی خوشم اومد
حتماً می درستمش...ازت ممنونم

قـــــــــــــربونتون برم، مـــــــرسی... خواهش می کنم
مامان ماني مسافر كوچولو
11 دی 91 18:33
سلام ما هم فر نداريم ولي تو توستر درست ميكنم ميشه عين فر ،پنيرش برشته ميشه فقط بايد نيم ساعت قبل مث فر گرم بشه

سلام عزیزم، چقدر جالب... مــــــرسی از انتقال تجربه ت گلم ...
ستاره زمینی
11 دی 91 21:36


ممنوووووووووووووووووووووووونم از گل های خوشبو و زیباتون
مامان نيروانا
13 دی 91 7:12
ميدوني چيه مامان يه فسقلي؟؟؟؟؟؟؟ ديشب پيتزا درست كردم
البته نه توي ماهيتابه،‌توي فر. آخه فر ما از بس ازش استفاده نميكنم گاهي خاك ميگيره واقعاً دنياي خنده داريه نه!!!
خلاصه درسته توي ماهيتابه نبود ولي سعي كردم چيدمانش رو درست مث تو انجام بدم و تمام مدت هم به فكرت بودم، نيروانام با اينكه اولش هي نق و نوق ميزد اين چيه داري درست ميكني،‌ دوست ندارم و اينا ... كم كم وقتي چيدمانش تموم شد و خوشگل شد مشتاق شد ببينه بعدش چي ميشه و وقتي هم آماده شد و نشستيم به خوردن با اشتياق تمام و با اشتهاي كامل خورد. همه ش ميگفت اينا چيه اينقدر خوشمزه ست. منم با تمام شوقم ميگفتم پيتزاااا
ميدوني يكي دو باري از بيرون گرفته بوديم تند بود دوست نداشت ولي ديشب مال اونو به قول خوش شيرين درست كردم خيلي بهش مزه داد.
ممنونتم براي همه ي لحظه هاي قشنگي كه ديشب به بهوونه ي تو برامون آفريده شد. ميبوسمت عزيزم

این بهترین خبری بود که از جانب دوست می تونستم بشنوم، عزییییییییییییییییییز دلم نووووووووووووش جووووووووووووووووووووووونتون واقعا من غــــــــــــش از اینکه چیدمان پیتزاتون رو به روش من تزئین کردید و از اون بهتر اینکه همــــــــش به یادم بودی عزیز دلم، واقعا افتخار میکنم از داشتن دوست خوبی مثه شما. منم کلی بوس تقدیمتون می کنم آخـــــــــــــیش، کلی چســـــــــــبید

مامان سيد محمد سپهر
17 دی 91 8:57
عزيزم معلومه خيلي هم خوشمزه ست دستت درد نكنه ...هميشه خوش باشي و خرم...

ممنونم گلم، آره خوب شده بود ... مــــرسی از دعای خوبتــــون
مانلی مادر باران
17 دی 91 17:48
سلام.
به به چه پیتزایی. منم میخوام

سلام به روی ماهـــــــتون. آخـــــــــی! درست کنید خب

زهرا
7 بهمن 91 15:52
بابا هنرمنــــــــــــد، معلومه که حسابی کدبانویی ماشاا.. هزار ماشاا... اجاقت برق میزنه ، منم خیلی رو اجاقم حساسم دوست دارم وقتی آشپزی میکنم تمیز تمیز باشـــه
همین روزا پیتزا درست میکنم ،میشـــه؟ میشــــــــــــــــــه.

بابا... شرمنده مون نکن گلی ... خـــــــواهش میکنم ... وااااای خدا ... چه تفاهمی داریم با هم عزیزم منم دوست دارم تمیز باشه، کثیف باشه تمرکز واسه آشپزی ندارم ... آره، درست کن و عکسش هم بذار تا ما هم لذت ببریم
مریم
10 بهمن 91 22:10
خیلی قشنگ درستش کردی. منم پیتزا رو دوست دارم
ممنون از نگاه قشنگت ، آخــــی... خب منم دوست دارم
مامان محمدرهام جون
17 تیر 92 10:54
آفریننننننننننننننننننننننننننن عالی بود دلم پیتزا خواست
اینم امتحان کن هم سالمتره وهم به صرفه تر

یک عددتخم مرغ
1/2پیمانه ماست
1/5پیمانه آرد
1/2ق چ بکینگ پودر
نمک

همه رو قاطی کن یه خمیر چسبناک بدست میاد پهنش کن توی تابه خیلی ضخیم نباشه ککه خمیرشه نازکم نباشه که خشک شه(خودت دیگه واردی)

نوووووووووووووووووووش جان


ممنونم که خوندین مطلبمو و ممنونم که دستور خمیر رو واسم گذاشتید
مامي كيانا
24 مرداد 92 9:12
پس اوايل، آموزش آشپزي هم داشتي

آره والا، مگه میذارن این دوستان.... هی کل کل می کنن
مامان محمد علی
25 مهر 92 9:45
سلام
این اولین باری نیست که به وبتون میام.راستش قصد داشتم که نظر نذارم ولی با دیدن این پیتزا ومیز شام دیدم بی انصافیه که به این همه ذوق و سلیقه آفرین نگم
آفرین

سلام
خیلی خوشحالم که ایندفعه رو خواننده خاموش نبودید...
خوش اومدین
ممنــون از تشویقتون...