آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

تزئین ِ ته دیگ سیب زمینی

1392/5/27 1:04
نویسنده : •● Mah ●•
717 بازدید
اشتراک گذاری

بی شک همه ته دیگ سیب زمینی رو دوست دارن، خصصصصصصوصاً از نوع ِ چربش. نیشخند

حالا چه خوب میشه این ته دیگ ِ هوس انگیز، تزئین هم بشه. از خود راضی مگه نه؟! زبان

یک عدد سیب زمینی نسبتاً بزرگ و گـِرد حلقه حلقه کرده، با قالب آن را برش دهید. اگر جنس قابلمه معدنی هستش، حلقه ها رو ضخیم و اگر جنس قابلمه چُدن هستش، حلقه ها رو نازک ببرید. (جهت جلوگیری از چسبیدن ِ سیب زمینی ها به کف قابلمه.)

بعد از آبکش کردن برنج، درون قابلمه روغن ریخته، کمی که داغ شد، برگ گشنیز یا جعفری را کف قابلمه چیده و سیب زمینی های برش داده شده را به آرامی روی آن ها قرار دهید. سپس برنج آبکش شده را روی آن بریزید. اجازه دهید شعله گاز به مدت 3 دقیقه زیاد بماند. (جهت خمیر نشدنِ سیب زمینی.)

قبل از سرو غذا، شعله گاز را به مدت 1 دقیقه زیاد کرده، سپس خاموش کنید. (جهت طلایی و تُرد شدن ِ ته دیگ.)

در صورت سفید بودن رنگ سیب زمینی، میتونید قبل از ریختن برنج آبکش شده، مقدار کمی زردچوبه روی سیب زمینی و در روغن بریزید. 

نوش جان... قلب


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (35)

مامان محمدرهام جون
27 مرداد 92 1:29
به به چه وبلاگت خوشمزه شده عزیزمممم
چشماتون خوشمزه میبینه
ستاره زندگی
27 مرداد 92 2:08
بابای ستاره عاشقه ته دیگ سیب زمینی هست مخصوصا از ماکارونی
منم بخاطر احساس مسولیت همیشه وقتی ماکارونی رو ریختم داخل قابلمه برای دم، یادم میاد که باید سیب زمینی می انداختم

هههه ، کی عاشق ِ ته دیگ ِ سیب زمینی ماکارونی نیست؟

یعنی من عاشق ِ اون حس ِ مسئولیت پذیریتونم
ستاره زندگی
27 مرداد 92 2:10
تشریف بیارید
ولی لطفا اگرکامنت تون طولانی بود،به چند تا کامنت تقسیم کن

اومدم. کامنت طولانی گذاشتم.... ارسال نشد

بازم میام، واسه رو کم کنی ِ بلاگفا
ستاره زندگی
27 مرداد 92 2:19
خوبه گفتم که کامنت طولانی نزار

قبل از گفتن ِ شما، من ارسال کرده بودم خوووو
تا ابددونفره
27 مرداد 92 2:26
آخه این نصفه شبی چرا با روحو روان من بازی میکنیمن عاشق سیب زمینییم از هر نوع ومدلش که باشه فرقی نمی کنه تازه ته دیگم فقط نوع سیب زمینیشو دوست دارم از دیگهای دیگه متنفرمخیلی خوشمزس والبته خوشگل ای وااااااااای یادم رفت سلام کنمدیدی این ته دیگها باهام چکار کردسلاااااااااااااامراستی اون یکی ها چیه توضیحی ندارن

وااااااااااا چه میدونستم اینوقت شب میای

مرسی عزیز دلم. چشمات خوشگل و خوشمزه میبینه

خب اون که کنارشه، خیر سرم برنج زعفرونی قالب کردم از تو لیوان دیگه

اِ وا... به بهههههههههههههههه سلاااااام مالاچ مولوچ

چطوری تو؟!!! خوبییییییییییی؟!!!

سمانه مامان ستایش
27 مرداد 92 3:05
اینجا وب آشپزی های مامان آینده یه فسقلیه احیانا
دوستم خییلی هنرمندیااااولی خب فعلا چون نداری اینطوریه بعدا که اومد همون برنجشم هول هولی درست میکنی و دیگه از ته دیگ خبری نیست
البته منم تو آشپزی کم نمیارمااا،عکس نمیذارم که ریا نشهتازه دهن کسی رو هم نصفه شبی آب نمیندازم

هههههه... هر جور شما راحتین

خواهش میکنم خانووومی

یعنی می خوای بگی ما الان داریم ریاکاری میکنیم؟! نهههههه، اصصصلا اینطوری نیست ، هدف ِ ما به اشتراک گذاشتن ِ ایده هستش!
سمانه مامان ستایش
27 مرداد 92 3:27
پس شما هم شب زنده داری خانووونوااای حالا محبوبه با این "خانووون" ولت نمیکنهخوووو اول با من مشورت میکردی بعد میرفتی غلط املایی بگیری

یه وختایی آره اگه مو زود بخوابونم.

ولششششششششششششششششششششش کن بابا، تا دلش میخواد گیر بده، کم نمیارم
زهرا مامان فنچی
27 مرداد 92 4:14
سلام خانوم . چه خبره به آشپزی علاقه مند شدی؟؟

کدبانو جانو اون سبزی رو بین دو برش سیب بذار اینجوری نمیسوزه


وبلاگ جدیدمه:

http://tavalodi-digar.niniweblog.com/

چ نظرای میدمااا

به به، سلام گلم ، اتفاقا نگرانت بودم. خوشحالم که باز هم اومدی با ویلاگ ِ جدید

ایشششششش، خودم هم بلد بودم

والا ظاهرش این رنگی شده، وگرنه اصلا نه بوی سوختنی میده و نه طعم سوختگی.

محبوبه مامان الینا
27 مرداد 92 7:05
فقط
همین.................




همین!
باران
27 مرداد 92 7:54
چه ته ديگ خوشگلي
ميگم شما مهمون نمي خواي؟؟؟؟؟؟
با اين همه سليقه همه دوست دارن بيان خونتون مهموني مخصوصا من و

آخخخییییی... ببخشیداااا... شما هم که ویار داری و ما هم که خبیث

قدمت رو چشم
مامان آرشيدا قند عسل
27 مرداد 92 8:05
خوب بسلامتي وبلاگت داره تغيير كاربري ميده به آشپزيهاي يه فسقلي!!!!! اه ببخشيد مامان يه فسقلي!!!

خییییلی لوسی...
حالا هم که یکی پیدا شده هی از خودش شکوفایی و استعداد درمیکنه، هی مسخره ش کن
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
27 مرداد 92 8:13
امروز طبق معمول همیشه وارد سایت نی نی وبلاگ شدم وارد قسمت بروز شده ها دیدم نوشته ღ فسقلی ِ مــا ღ کلیک کردم دیدم قالبتو عوض کردی این شکلی شدم نیست این قالبو خیلی دوست داری ولی بعدش که رفتم پایینتر این شکلی شدم دیدم نه بابا فقط یه تشابه اسمی بوده این شکلی شدم یه سری به این آدرس برو
http://jojemaman.niniweblog.com/

آخیییی... عزیزم

آخه تو چقدر خوبی؟!!! ، آره رفتم و دیدم

جالب بود. اما دوست ِ گلم، اینو بهت اطمینان میدم که من عمممممرا از این قالب بگذرم دوستش دارم خووو
علامه كوچولو
27 مرداد 92 8:31
سلااااااااااااااااااام هنرمند كدبانو آشپز!!
دست مريزاد
ميبينم وب فسقلي ما داره تبديل ميشه به وب هنرهاي من
خودمووووووووووووووونيما به حوصله و سليقه ت بسيار زياد غبطه خورديم

به به آرام جااااان.. سلاااااااااااااام گلم دلم واستون تنگ شده بود. خوشحالم که اومدین پیشم

اِی بابا، غبطه نداره که. یه جوّی اومده و میره
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
27 مرداد 92 8:50
عجب ته دیگیِِــــــــــــــــــه خوشگل ، خوشرنگ و گلـــــــــــــدار
خلاقیت ، شکوفایی استعداد در وبلاگ ღ فسقلی ِ مـــــا ღ

آره گل منگولیه

بابا دستت درد نکنه عزیزم، همیشه تشویقم میکنی با حرفای قشنگت

نخییییر، اشتباه نکن، وبلاگ ِ ما اسمش: "فسقـِـلی ما" هستش. ببین علامت ِ "کسره" کجاست؟!
مامي كيانا
27 مرداد 92 9:01
بابا يكي جلوي اين دختره رو بگيره
استعدادهاش از مرز شكوفايي گذشته داره مثل بمب ميتركه
منظورت از گذاشتن يك ته ديگ هوس اگيز فقط آموزش بود ديگه؟؟؟
ممنون

یکی از خصوصیات ِ استان فارسیا همینه، وقتی به یه چیزی گیر میدن، ولش نمیکنن...

نه، به اشتراک گذاشتن ِ ایده

حالا یه کم هم ترشـــح ِ بزاق!!!
آزاده
27 مرداد 92 9:06
ممنون از دستورر خوچمزه ات

سه تا پسرای من(متین و مبین و باباشون!) عاشق ته دیگ سیب زمینی ان ولی من تنبل همش برنجو کته میکنم و جور منو مادر مهربونم میکشه برنج رو تو دو تا تابه دم میکنه که ته دیگش زیاد شه و سه تا پسرای من بخورن



خواهش میکنم دوست ِ خوبم
آخییییییییییییییییی، الهیییییییییییییییییی، چه مامانی ِ خوب و باسلیقه ای دستشون درد نکنه

خب دیگه، اصولا مامانی های شاغل حال ِ آبکش کردنِ برنج ندارن
محبوبه مامان الینا
27 مرداد 92 9:40
راستی.........
مگه شما کلاس نداشتی؟!

واااا
توقع داشتی تا الان تو کلاس باشم؟ کلاسم دو ساعت بود، رفتم و برگشتم
مامان علی خوشتیپ
27 مرداد 92 11:12
دستت درد نکنه عزیزه کدبانو
خیلی خوشگله
اتفاقا دارم یه پست آماده میکنم درمورد انواع ته دیگ...سیب زمینی هم آماده کرده بودم ولی اگه گذاشتم حتما مال شما رو هم میذارم
ممنون بابت همراهیت...خیلی بهمون انگیزه میدی

خواهش میکنم گلم
آخخخخخخخخخخخی... چه خوووووب. 100% استقبال خوبی ازش میشه. آخه ما ایرانی ها همه اهل ِ ته دیگیم.


مامان علی خوشتیپ
27 مرداد 92 11:14
ما امکان نداره ته دیگمون غیر سیب زمینی باشه
به خاطر همینه اینقدر خوشتیپیم

کاملا مشخــــــصه
محبوبه مامان الینا
27 مرداد 92 12:34
بجای این قهر بازیها کامنتاتو تایید کن

شما هم به جای کنتور انداختن از تعداد نظرات اینجا، کامنتهای خودتو تایید کن.
محبوبه مامان الینا
27 مرداد 92 12:43
من از اول عادتم بووووووووووووووووود اما تو چی؟ موی بلند روی سیاه ناخن دراز واه واه واه..............

تو واستادی در خونه ی مردم...

ایششششششششش
محبوبه مامان الینا
27 مرداد 92 12:48


مادر کوثر
27 مرداد 92 13:14
بااااااااااااااااااااااززززززززززززززززززززززززززم
شوکوفاییییییییییییییییییییییییییییییه استعداااااااااااااااااااااااااااااد


خیلی خوشمل شده آفرین جیگر

نوش جان

ممنوووووووووووووونم تککککک خواااااهریییییییییی
محبوبه مامان الینا
27 مرداد 92 14:20
سمانه خانوووووووون و مامان یه فسقلی خانووون دوستون دارم


ما هم دوستت دارم محبوبه خانوووووووووووووون

مادر محمد
27 مرداد 92 15:06
سلام بر آشپز بین اللمل.
به نظر میاد غذاهای خوشمزه ی زیادی بلدی درست کنی خوش به حال همسرجونت.
راستی چرا بهم سر نمیزنی؟

ها؟!!!!!
بین الملل؟!!!!!!

عجب هندونه ای بود. دستتون درد نکنه

خودمم نمیدونم چرا واسه کامنت گذاشتن گاهی وقتا تنبلی میکنم...
مامان تسنيم سادات
27 مرداد 92 15:26
به به .... خانم با سليقه
اتفاقا من امروز ماكارونى درست كرده بودم با ته ديگ سيب زمينى ! اگه زودتر ديده بودم اين كارو مى كردم
چقدر ناز شده
خيلى عالى بود دستت درد نكنه

اخییییی... راست میگی؟!!!
نووووش جونتون باشه خانومی با اون دخمل ِ خوشگلت

اشکال نداره، ایشالا سری ِ بعد
تا ابددونفره
27 مرداد 92 15:33
سلاااااااااااااماینم مالاچ ملوچ
دفعه بعد با سیب زمینی سرخ کرده می یام که اینجوری نشم.هم بخورم هم نگاه کنم

سلام
ماچ موچ ماچ موچ

حتماااااا عزززززززززززززززززززززززیزم


زهرا مامان فنچی
27 مرداد 92 17:22
آره مزه سوختگی نمیده ولی یه جور سوپرایزه بین دولایه دیبپ دمینی. و یه ذره ویتامینش بیشتر حفظ میشه.حالا من خواستم نظر بدم که بگم ما هم بلدیمخیلی دلم خواست . یه دوسه هفته میشه ته دیگ دیپ دمینی نخوردم شایدم 1 ماه
برم واسه امشب بدرستم

ههههههه... باشه بابا، شما هم بلـــــــــــــدی

ها؟!!! چند وقته؟!

بدو بدو، بدو برو درست کن که خیییییییییییلی دیر شده
mamanebaran
27 مرداد 92 17:53
عزیزممممممممممممممممممم

یعنی رسماً این وبلاگو ترکوندی دیگه با

این پستای خوشگل و با سلیقه و

خوشمزه



واقــــــــــــــــــــــــــــــعا؟!!!

ممنونم فاطمه جونم
مامان آرمیتا
27 مرداد 92 18:13
سلام عزیزم واااااااای چقدر هوس ته دیگ سیب زمینی کردم ما هم ته دیگ ماکارونی و پلو هویچ و ته چین گوشت سیب زمینی میزارم چقدر مال شما خوشگله ممنون از ایده خوبت حتما انجامش میدم گلم

تزیینات غذا برامون بزار چون خیلی غذاهات زیبا تزیین میکنی
پیش ما هم بیا عزیزم

سلام خانومی ، مرسی از نگاه خوشگلت گلم، چشم باز هم میذارم.

حتتتما
مامان تارا
27 مرداد 92 22:21
خووووووووووووووووووووشگل شده
امیدوارم خوشمزه هم شده باشه تا همسر گرامیتون نزنه تو ذوقت... البته چون چرب و چیلی هست حتما دوست داره /همه شون همینطورند

خوشمزه شده بود. ایشون هم خورد در حد بچه های تیم ملّـــی.
ستاره زمینی
27 مرداد 92 23:59
ما اومدیم مهمونی ................سرزده

یعنی من الان نقش کوکب خانوم رو بازی کردم دیگه؟
مامان ترنم
28 مرداد 92 7:32
چقدر خوشگل ميشه اين ته ديگها. منم عاشق ته ديگم حالا از هر نوعش كه باشه.

من فقط سیب زمینی دوست دارم

چشمات خوشگل میبینه لیلا جوووووووووووووووووونم
متین مامی ایلیا
1 شهریور 92 4:35
بزار فسقلیه اینده قدوم مبارک و بذاره تو زندگیتون ببینم بازم میای پز تزئیناتت و به ما بدی


خواهیمممممم دید
مامان نیایش
1 شهریور 92 19:17
سلام عزیزم خوشحالم که بالاخره تونستم بیام و میبینم که چه کردی کلی گشنم شد باباآفرین خیلی قشنگ بود همش از بالا همین طور ی اومدم پایین هی دهنم بیشتر آب افتاد که بابا هنرمند کد بانووووووووو

سلام زهره جونم، منم خوشحالم که تشریف آوردی گلم
جات خالی بود خیییلی.
آخییییییی...
آره بابا، شانس آووردی ماه رمضون نیومدی

هنرمند و کدبانو؟ من؟