آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

کشک و بادمجان

1392/6/8 20:56
نویسنده : •● Mah ●•
2,280 بازدید
اشتراک گذاری

 سلام به دوستای نازنین و خوبم. niniweblog.com

بی شک درست کردن کشک و بادمجان واسه هممون مثه آب خوردن شده. اما شاید یه وقتایی یه نکاتی رو جایی ببینیم و یا تزئین خاصی رو جایی ببینیم که بر آنچه که بلد بودیم افزون کنه.از خود راضی دستور این غذای خوشمزه (البته با کمی تغییر) از سایت آشپزیهای مامانم و نوع تزئینش از یه جای دیگه ایده گرفتم. عاشق ِ تزئیناتی هستم که در اوج ِ ساده بودن، شیک هستن. بنظرم تزئیناتی که خیلی سخت و وقتگیرند و مهمون رو سر سفره معطّل کنند، اصلاً جالب نیستند. زبان

نیشخند زبان نیشخند زبان نیشخند زبان نیشخند 

مواد لازم: یول

بادمجان 3 عدد * پیاز 1 عدد * سیر 3 حبّه * گردو 300 گرم * نعناء خشک 1 ق غ * زردچوبه 1 ق چ * دارچین 1/2 ق چ * فلفل سیاه 1 ق چ * کشک، روغن و نمک به میزان لازم

طرز تهیّه: خیال باطل

بادمجان ها را پوست کنده، نمک میزنیم و در آفتاب میگذاریم. بعد از ۱۵ دقیقه آن ها را میشوییم و در روغن سرخ میکنیم یا آن ها را کبابی میکنیم. پوست آن ها را جدا کرده و بادمجان ها را ساطوری میکنیم. پیاز و سیر ریز خُـرد شده را هم خوب سرخ کرده، فلفل و زردچوبه به آن اضافه میکنیم. پس از کمی تفت، نعناء خشک را به مواد اضافه میکنیم. کشک رقیق شده را به مواد اضافه کرده. جوش که خورد، بادمجان را به آن اضافه میکنیم و در آخر گردو ریز خُرد شده را.میگذاریم همه ی مواد روی حرارت ملایم جا بیفتد و روغن بیندازد.

نوش جان... niniweblog.com

 

 

تزئین نوشت: عینک

قبل از ساطوری کردن بادمجان ها، دو ورق از آن را کنار گذاشته. اگر رنگ آن ها تیره بود، روی سطح مواد، کمی کشک ریخته تا تزئین گل بتونه خودش رو نشون بده. دو عدد پیازچه باریک، کمی بالا و پایین، کنار هم قرار داده و با ساقه یک پیازچه ی دیگر، آن ها به هم ببندید و روی ظرف غذا قرار دهید. ورق بادمجان را به شکل ِ فوق از زیر پیازچه رد کرده و روی هم بگذارید. در آخر، پایین ساقه های پیازچه که بعنوان شاخه ی گل هستند، تا مقدار دلخواه با قیچی بچینید.

واسه دیدن بقیه کارهام، سری به این آدرس:motherschef.niniweblog.com/page1.php بزنید. زبان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (55)

اسماء ღمامانه فسقل ღ
9 شهریور 92 0:00
ای جانم چقدر همه چی شیک وقشنگ از شکلش پیداست بسی خوشمزه است نه؟
نوش جانتون باشه خانم کدبانو

مــــرسی که اومدی اسماء جونم
جاتون خالی، آره
عزیزمی
♥ نیم وجبی ♥
9 شهریور 92 0:31
واای من عااااشق کشک و بادمجونم
خیلی تزیینش قشنگه ایول
نوش جونتون

عزییییییزم
مرسی نیکو جوووووووووونم
ایول به خودت و مهربونی هااااااااااات، بامرام
خواهرفرناز
9 شهریور 92 0:49
Wow.....it is wonderful

Thank you, dear Fateme

تا ابددونفره
9 شهریور 92 0:53
به به سلااااااااااااااااام به دوست خوبمووووووووای چه کشک بادمجون خوشمزه ایداره با هام حرف می زنهدلم خواستواقعا تزیین خیلی شیکی داشتجدید بود.دست گلت درد نکنه



راستییییییییییی


سلااااااااااام نسترن جونم
آخیییی... حالا چی داره بهت میگه؟! به ما هم بگو خووو!
چشمات شیک میبینه عزیزم دست ِ خودت درد نکنه که همیشه میای و واسم کامنت خوشگل میذاری.
.
.
.
.
.
.
حرکت ِ رو میگی؟! نشد.
باران
9 شهریور 92 7:26
تزئينش فوق العاده است عزيزم.

ممنونم گلم
mamanebaran
9 شهریور 92 8:34
بابا هنر
بابا خلاقیت
بابا آشپزززززززززززززززززززززززززز
بابا تزیناتتتتتتتتتت منو کشت آخه
بابا مهربونممممممممممممممممم
بابا باسلیقهههههههههههههههههه
بابا عشقولانهههههههههههههه
تزئینات رو کشک بادمجونت بی نظیر بود
آفرین به این خانم خوشگل و باسلیقه
خوشا بحال همسری به خاطر داشتن گوهری همچون تو

بابااااااااا
مرسی از اینهمه ذوق و تشویق
مـــرسی فاطمه جووووووووووووووووووونم
شرمنده کردی ما را بسی زیاد

این تقدیم به روی ماهت دوست ِ هلویی ِ مــــن.
محبوبه مامان الینا
9 شهریور 92 8:35
سلام خدا رو شکر قبلش خبر دادی پست جدید آشپزیه و من با ساندویچ نون پنیر خالی نیومدم سرکار!
اون جمله اول بعد از سلام دادنت منو شرمنده کرد دوست جونی آخه بی شک کشک و بادمجون واسه من مث هفت خوان رستمه !!!

ولی خداییش تزئینش خیلی خوشگله

حالا چی بود لای ساندویچت؟!

ههههه...

خوشگل میبینه محـبوبه جونم
مامي كيانا
9 شهریور 92 10:07
من خودم عاشق كشك بادمجونم
حالا ميگم اگه بخوايم تو روز باروني كشك بادمجون بخوريم بايد بيخيال شيم ديگه؟؟؟؟؟
تزيين واقعا زيبا واقعا هنري بود حتما حتما اين رو هم امتحان ميكنم البته با توضيحات كامل و جامعي كه داديد حتما بهتر از اون پاپيونه درمياد. قول ميدم

روز بارونی؟! متوجه نشدم.
مـــرسی گلم. آره واقعا! خداییش خوب بشه من هم کیف میکنم
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبونツ
9 شهریور 92 11:01
ههههههههههه من که تا چشمم به تزئیناتش میافته خود غذا یادم میره
خیییییلی تزئیناتش خوشکله خانومی آفرین صد آفرین فرشته روی زمین رفتم به تشویق دهه شصتیا آخی یادته

ههههههه شکمو

چشمات خوشگل میبینه منصوره جون. آآآآآآره، تشویق دهه شصتی ها رو عششششششق است.
مامي كيانا
9 شهریور 92 11:55
منظورم اون بادمجونهاي نمكي بود كه بايد چند ساعتي آفتاب ميگرفتن
راستي


آپ
آپ
آپ آپيم ما

آهااااااان
خب شما 3 ساعت بذاری تو آب نمک کافیه. البته بادمجون های شمال رو نمیدونم تا چه حد تُند هستن.

چشم
چشم
آلان میام
مامي كيانا
9 شهریور 92 12:33
راستي اين كلم پلو شيرازي كه اينقدر معروفه و آوازش به همه جا رسيده رو آموزش نداده عكسشو ميزاري تو وب مردم
دل تركوني!!!!!!!
ميخوام ميخوام
من كلم پلو شيرازي ميخوام
حالا حتما بايد كلم قمري باشه؟؟؟

معلومه دقت نکرده بودی هااااا ، عزیزم، من دستورشو از اون سایت برداشتم و درست کردم و عکسشو فرستادم واسشون. دستورش که هست تو سایتشون: motherschef.niniweblog.com/post186.php

نه، با کلم برگ سفیدی که تو سالاد میریزن هم خوب میشه. بصورت خلال و باریک بریده بشه بهتره.

مامان ٣تا دخمل
9 شهریور 92 12:36
به وب من هم يه سر بزن خانوم خوش سليقه و آشپز

ممنونم که اومدین. چشم
هانی
9 شهریور 92 12:59
سلام آبجی گلللللللللللم:
گل کاشتی آجی. با اینکه من از کشک بادمجون متنففففرم ولی انصافا یه این بارو دلم غش رفت واسش. واقعا عاااااااااااالی بود.

به به سلااااااااااااااااام هانی جوووووونم.
ممنوووووونم عزیز دلم.
خوشحالم که خوشت اومده. امیدوارم از این به بعد بخوری

دوستت میدارم زیاد.
تا ابددونفره
9 شهریور 92 14:02
ااااااااااااااوای

چرانشد پس.دلمونو خوش کرده بودیم

حتما نقشه خوب کشیده نشده بود

حالا نگران نباش، دارم واسشششششش.
مامان آوش
9 شهریور 92 14:07
به به بَبَ به به... چی شده
نه دیگه قربونت برم اینجوری نمیشه من میگم در این وبلاگ تخته کن بزن تو کار آشپزی یه دو تا کیک خوشکلم درست کن با تزیینات خوشچل موشچل تا ماهم استفاده کنیم.
بزاریا منتظرم
کاش زودتر این فسقلی بیاد ببینم تو فرصت میکنی نون کشک آماده کنی
دستت درد نکنه همهچی بازززززززززززم عالیفقط حیف نمیتونی تو بفرمایید شام شرکت کنی

هههههه، خدا رو چه دیدی! شایدم یه همچین کاری کردیم
راستش از کیک و شیرینی زیاد خوشم نمیاد البته فر هم نداریم. حالا کیک و شیرینی با تو. چطوره؟!
پخخخخخخخخخخ... نون و کشککککک
ای بابا، بفرمایید شام رو بیخیااااااال بابااااااااااااا ، ولی خودمونیما، خیییییلی از "نون و کشک" خندیدم، تا حدی که همسری مشتاق شده بود بدونه از چی دارم میخندم.

مامان ساینا
9 شهریور 92 14:08
یه چی بگم بخندی این نظر قبلی مال منِ ..این که اسمش مامان آوشِ... اشتباه شد عزیزم خودت درستش کن دستت طلا

وااااای خدا، مردم از خندهههههه ، اگه اجازه بدی، همونجوری بمونه واسه یادگاری
از دست تو آخه.
مامان علی خوشتیپ
9 شهریور 92 15:00
عاشششششششششششششقتم
حرف نداری به خدا
تزئینش فوق العادس
من یه مدل دیگه کشک بادمجون بلدم با زعفرون.اونم خیلی خوشمزه میشه
راستی روش سرخ کردن بادمجون با مصرف کمترین روغن رو خوندی تو وبمون؟سر بزن حتما(حلیم بادمجان)
خیلی ماهی
خصوصی

مرسی سارااااااااااا جونم وقتی کامنت های پر از شوقتونو میبینم، انرژی میگیرم ، باشه حتما میام. با زعفرون؟! باید جالب باشه.
آخییییی، خییییلی ممنونم از بابت خصوصی، از بابت اعتماد، از بابت مهربونی تون.
🌹مامان تسنيم سادات
9 شهریور 92 15:20
چه بامزه ،...
چه گل خوشگلى 🌺
ايده خوبى بود🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

مرسی ... جونم از نگاه خوشگلت
رضوان
9 شهریور 92 20:46
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام ب دوست با سلیقه خودممممممممممممم

خیلی عالی بووووووووووووووووووووووووووووووووووووود

ی دفتر اشپزی درست کردم
همه اینارو دارم توش منویسم


سلاااام عزیز دلمممممممممممممم
ای جوووونم، عزیززززززدلمی تو، عرووووووس آینده ، خییییلی خوشحال شدم اینو شنیدم ایشالا درست کنی و لذتشو ببرین، هر دوتاییتون.
زهرا مامان فنچی
10 شهریور 92 0:10
عالیه عزیزم حرف نداره

ممنونم زهرا جونم

مامان سويل و اراز
10 شهریور 92 0:54
سلام به كدبانو
عزيزم مواد مورد نياز همه به جاست فقط اين دارچينه واقعا خوب ميشه كشك بادمجون؟
تزيينش عاليه دستت درد نكنه

سلام شهره جون. راستش خودمم نمیدونم چی بگم؟!
بنطرم نزنی شاید بهتر باشه. آخه بادمجون و گردو و نعنا همه طبعشون گرمه.
تا ابددونفره
10 شهریور 92 3:05


مهـــــــــــــــــــــــــــــــــربون.
مامان علی خوشتیپ
10 شهریور 92 7:46
خصوصی گلم

از دست ِ شما.


محبوبه مامان الینا
10 شهریور 92 8:05


چقدر این کامنت واسم آشناست!

ممنونم محبوبهههههههههه جون
اون هههههه رو گفتم که نگی چرا حذفش کردی.


مامان آرشيدا قند عسل
10 شهریور 92 8:42
الان دارم فكر ميكنم كه چي برات بنويسم كه همه حاااااااااللللت سرجاش بياد متاسفانه از تزيينش خيييييلي خوشم اومد و چون ازش ايده گرفتم و از اونجايي كه آدم بايد احترام استاد رو نگهداره با نهايت تاسف نميتونم هيچي بگم ولي اگه قول بدي دختر خوفي باشي و از اون پستهاي ديگه بذاري قول ميدم حسابي جبران كنم!!!!!!!!!!!!!
اين براي هنرت

من اصلا قبل از اینکه کامنت شما رو بخونم، خودمو آماده میکنم واسه تیکه و متلک و این جور چیزا. اصصصصلا خودم با خودم درگیرم.

آخه میدونی، اون قیف و قپی که گفتین، هنوز تو ذهنم مونده و تازه کاربردیش هم کردم.

ممنونم عزیزم از تشویق هات از تعریف هات.

حالا چطور آدم میتونه جلو خودشو بگیره و لـــوس نشه؟! خیلی سخته بخدا. خییییییییلی!


مادر کوثر
10 شهریور 92 9:02

وای از دست تو دختر
دهنم که حسابی آب افتاااااااااااااااد

تزئیناتشو برمممممممممممم
کف بر شدیم اساسییییییییییییی



قابل ِ شما رو نداره تـــــک خواهری.

مرسی از کف بُر شدنتون.


مادر کوثر
10 شهریور 92 9:03
آهنگ جدید سایتم رو شنیدی؟؟؟

عالیییییییی
مادر کوثر
10 شهریور 92 9:04
باغ وحش درون !!!


اعصابمون خورده
میخوایم پاچه یکی رو بگیریم پس سگ درونمون زندس
...
صبحونه یه عسـل کامل میخوریم
خــرس درونمون هم زندس

میریم اتاق یادمون میره چی میخواستیم
اسکل درونمون هم زندس

مگسو رو هوا میزنیم
قــــورباغه درونمون هم زندس

چمـــــــن میبینم میکنیمش
بز درونمون هم زندس

طرف میره هنوز عاشقش میمونیم
خــــــر درونمونم زندس

کلاً باغ وحشی داریم به تنهــــــــــایی



از دست ِ تو... ای تــــــــک خواهری ِ شیطون.
با چشم پر از خواب اومدم اینجا، اینجوری: ولی بعدش یهو:

( یه همچین خواهر ِ پیچیده ای داری تو )
مامان ترنم
10 شهریور 92 9:40
باباااا آشپز، باباااا هنرمند، باباااا مشهور و... ديگه حرف نداري .

، ، و...

فدای تو لیلا جوووووووووووونم
مامان ترنم
10 شهریور 92 9:40
كلي روحيه گرفتي نهههه؟؟؟

روحیه؟! کی؟! من؟! اصصصصصصصصصصصصصصلا.

ممنون عزیز دلم
مامان ترنم
10 شهریور 92 9:42
ميگم حالا كه تو مود آشپزي و هنرنمايي هستي لطفا طرز تهيه كلم پلو شيرازي رو برامون بزار . تا حالا نپختم. ولي خيلي دوست دارم يه دستور مطمئن و خوشمزه‌اش رو يكبار امتحان كنم.

عزیزمی لیلا جون. دستور دقیق و مطمئنش میشه این:

motherschef.niniweblog.com/post186.php

مادر کوثر
10 شهریور 92 11:10
این مطلب شما با افتخار در شبکه گسترده (www.widenet.ir) با نام خودتان درج خواهد شد

ممنوووووونم
مامان علی خوشتیپ
10 شهریور 92 11:47
خصوصی خانوم کدبانو و باسلیقه

مرسی سارا جونم
خواهر فرناز
10 شهریور 92 11:56
به روزیم

ok
مامی کیانا
10 شهریور 92 12:01
منم امروز حاضر ولی شاید چند روزی غیبت داشته باشم

الان میرسم خدمتتون خانومی
محبوبه مامان الینا
10 شهریور 92 12:04
البته اون ههههههههههه واسه من خیلی هم فرقی نداره گفتم شاید واسه بقیه همنام هام مهم باشه

آره خب، صد در صد


مادر کوثر
10 شهریور 92 12:52
سایتم رو ببین

یعـــــــــــنی من ذوق مرگ شدم در حدّ بچه های تیــــــــــم مــــــلّی.

مــــــــــرسی تــــــــک خواهر خوبم.

هــــیچ وقــــت فکــــرشو نمی کـــردم یه روزی تا حدّی بــــتونم مطالـــب خوب بــــذارم یا اینکه غـــذا رو طوری تزئین کنم که مشهـــور بشه و بره روی اینترنت و یه سایـــت ِ دیگه.... اون هم چـــی؟! توی سایـــــت تـــــــک خــواهری جونــم. سایـت ِ بسیـار جـذاب و پـر بـازدید.

بازم ممنووووووونم تک خواهرم
مادر کوثر
10 شهریور 92 14:57
به به بسیار خوشمان آمد...

خیلی خوشحالم که خوشحالیتو میبینم

کاری نکردم که. قابل تو رو نداشت تک خواهری جون

بازم از مطالب خوبت استفاده میکنم عزیزم.

باعث افتخار سایت ماست. کی بهتر از شما و مطالب تر و تمیز و بدون نیاز به ویرایش و همراه با عکسای جذاب

من هم بسیار خوشم آمد جیگر
ممنونم تــک خواهری جون.
راست میگیییییییییییی؟!!! وااای خدایااااا قلبمممم... من الان غششششش میکنم

اختیار داری عزیزم
azadeh
10 شهریور 92 17:25
ghoshnam shod dokhtar

Akheyyyy... Azizam


مادر کوثر
10 شهریور 92 20:20
میبینم که بعضیا اومدن به مطالبشون تو سایت سر بزنن

حق دارم خووو...
تا ابددونفره
11 شهریور 92 3:00
سلام عزیزمرفتم به آدرسی که پایین پست گذاشته بودی..خوب اونا رو برا ماهم میذاشتیاصلا
نه بــــــــــــــــــا بـــــــــــــا شوخی کردم اصلامن دوست دارم اون سوپ شیر وخامه رو یاد بگیرمخیلی دوست دارم.به نظر خوشمزه می یاد.مثل سوپ رستوراناست از نوع پر ملاتش

سلام نسترن جونم. ممنونم که اونجا هم رفتی. عزیز دلم، روی همون نوشته ی آبی رنگ که نوشته "سوپ شیر و خامه" کلیک کن، همون جا باز میشه. من دستورشو از اونجا برداشتم.

حالا چون خیییییلی دوستت دارم اینو واست میذارم، تا راحت باشی:

motherschef.niniweblog.com/post168.php
سمانه مامان ستایش
11 شهریور 92 3:05
سلام دوست جون
ظاهرا در نبود ما آشپز فعالی بودی
الان منکه کلا از بادمجون خوشم نمیاد و اصلا هم تو درست کردن کشک بادمجون استاد نیستم تکلیفم چیه؟
انصافا تزئینش خییییلی قشنگه دوست جون باسلیقه
بابا کدبانو

سلام گلم. رسیدن بخیر
ممنونم که واسه مطلب هایی که نبودی، کامنت گذاشتی.
اِی بابا... نمیدونم

انصافاً خیییییییلی بامعرفتی عزیززززززززززززززززززم
مامان علی کوچولو
11 شهریور 92 12:10
سلام عزیزم خوبی؟ من که از نزدیک هنرتو دیدمو کیف کردم فکر می کردم فقط خواهرت هنرمنده ولی الان به این نتیجه رسیدم که ماشاالله خانواده هنرمندی هستین بازم از این هنرهای خوشگلت بذار من که خیلی استفاده می کنم به امید دیدار

سلام فاطمه جان خوبم ممنون از لطفتون.
ممنون از تعریفتون، ممنون از ذوقتون... ممنون از بابت همه چییییییییییی

چشم
تا ابددونفره
11 شهریور 92 15:29


دماوند بودیم
مامان حسنا
11 شهریور 92 17:13
خیلی خوشکله معلومه خوشمزه هم هست
از تزیینش خیلی خوشم اومد
تا حالا ندیده بودم

چشمالت خوشگل میبینه. آره جاتون خالی
خوشحالم که خوشتون اومده.
تا ابددونفره
12 شهریور 92 1:55
آهان پس حدسم درست بود.خوشم می یاد خوب حدس می زنم کی می ری کی مییایدیشب داشتم می گفتم حتمنی رفته دماوندپس بعد از پیاده کردن رفتی دوماوند هانمرسی عزیزم از راهنماییت واینکه فکر راحتیم بودی
فهمیدی راحت طلبم ها
منم خیلی دوست دارم.


بله، حدست درست بود ایشششششششش تنبل خانوم

خب دیگه، چه کنیم دیگه، عشق ِ به دوست و هزاااااااااار دردسر

عززززززززیزم، تونستی درست کن، خیییییییلی خوشمزه میشه. البته یه جا شنیدم که به جای جو پوست کنده، میتونی از آرد برنج هم استفاده کنی. سوپت رقیقتر میشه.
مامان پارسا و پوریا
12 شهریور 92 18:33
سلام عزیزم.ممنون که بهمون سر زدی
تزئین کشک و بادمجونت در عین سادگی چقدر قشنگ بود.دفعه بعد حتما انجامش میدم

سلام خانومی مرسی که باز هم اومدی پیشم، اره خودمم عاشق تزیینات ساده اما شیکم.
حتتتتتما، خوشحال میشم
مامان علی
13 شهریور 92 0:13
سلام عزیزم خوشحالم که از نزدیک هنر دستان هنرمندتو دیدم و معتقدم که اشتهای هر کسی با دیدن این تزیینات تحریک میشه امیدوارم موفق باشی عزیزم

واااای عزیزم، شرمنده م میکنی
اره، توی تحریک اشتها، بی تاثیر نیست مرسی از حضورت فاطمه جان
كبري **مامان آنيتا عسل مامان وبابا**
13 شهریور 92 3:24
واي خدا من عاشق كشك بادمجانم منم ميخام شوشوم نميخوره درست نميكنم منم ميخام
حيف جاي من خالي...............!!!!!!!!!!!

عجببببب... شما هم مثه خواهری ِ من هستین پس.

جاتون خالی
مادر کوثر
13 شهریور 92 16:04
دو تا دیگه از تلگراف هات رفت روی سایت

5 پست آخر آشپزی سایت مال خودمه

مقسی مادام
باریکلا
مامان نیایش
14 شهریور 92 13:42
به به دهنمان آب افتاد آفرین خانوم هنرمند تزیینش عالی بود عالی

مــرس از حضورت مامانییییییییییییییییی
دوتا
15 شهریور 92 14:01
وااای چه تزیینی. محشرهههه

مرسی مهسا جووون
مریم(مامان آرینا)
17 شهریور 92 14:44
سلام من تازه پیداتون کردم خیلی وبلاگتون جالبه اگه دوست داشتید به ما هم سر بزنید تبادل لینک کنیم و با هم آشنا بشیمدر ضمن ببخشید کد ساعت رو از کجا پیدا کنم خیلی وقت دنبالشم ولی نمیدونم کجاست میشه راهنماییم کنید برای وب دخترم میخوام اگه ناراحت نمیشیبن

سلام. خیلی خوش اومدین

چشم، میرسم خدمتتون آدرس سایتش اینه:

chabudai.org/blog/?p=59

کدی که توی کادر مستطیل شکل پایینش هست رو بذارید رو وبلاگتون.
تا ابددونفره
31 شهریور 92 22:55
سلام عزیزمیعنی دربه در دنبال آدرسی که توش سوپ شیر وخامه درست کرده بودی و گذاشتی گشتمتا بالاخره اینجا پیداش کردمفردا برای نهار قصد کپی برداری دارمخدا کنه خوب بشه

سلام گلم
آخییی عزیزم، ببخشید اذیت شدی اگه واسه ناهار میخوای، از صبح دست به کار شو تا خوب جا بیفته.
تا ابددونفره
1 مهر 92 0:43
عزیزم ممنون بابت راهنماییتدونه به ودنه بهشون عمل می کنم تا مثل سوپ شما خوشمزه بشه

فدای تووووووووو