آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

نان باگت و پیازچه پنیری + بعداً نوشت

1392/6/15 23:36
نویسنده : •● Mah ●•
816 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام به همگی. همونطور که اصصصلاً تابلو نیست دروغگو نیشخند، بازم یه مطلب از نوع آشپزی. زبان چیه؟! فعال شدم خووو! نیشخند (حالا چشم نزنم خودمو. ابرو)

این یه غذای جدیده که اصلاً نیاز نیستش با نان میل کنید. خیلی راحت بعنوان یه شام نسبتاً سبک میتونید مصرف کنید. قلب

niniweblog.com

مواد لازم:

خمیر نان باگت یا نان خرد شده 1 لیوان * تخم مرغ 1 عدد * پنیر پیتزا رنده شده 5 ق غ *

پیازچه 4 عدد * جعفری یا گشنیز خرد شده 3 ق غ * شیر مقداری * نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهّیه:

نان خرد شده یا خمیر نان باگت را در مقداری شیر خیس دهید، سپس با فشار دست رطوبت اضافی اش را بگیرید، سپس داخل کاسه بریزید و پنیر پیتزا رنده شده، تخم مرغ، جعفری خرد شده، پیازچه خرد شده ( فقط بخش سبز پیازچه )، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه یکدست شود.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، سپس با قاشق از مایه باگت بردارید و داخل قابلمه بریزید. پس از اینکه یک طرف سرخ و طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. سپس به همراه سس گوجه فرنگی و پیازچه سرو کنید.

نوش جان... niniweblog.com


 

تزئین نوشت:

قبل از توضیحی درباره تزئین، باید بگم میتونید مایه آماده شده رو یکدست کف تابه بریزید یا اینکه تک تک سرخ کنید. من دوست داشتم تک تک سرخ کنم. وقتی که هر کدوم طلایی شد، برگردوندید و تا داغ هستش پنیر پیتزا روش بریزید تا آب بشه. اطراف ظرف رو با گشنیز تازه تزئین کردم و اون گل های لاله هم با حلقه های خیار (یا کدو ) و هویج  و خلال دندون هستش.

پیشنهاد نوشت:

یه عده ای اول توی سایت های آشپزی میگردن، میرن مواد لازم رو تهیّه میکنن و بعد دست به کار میشن واسه آشپزی. امّا این خیلی بهتره که آدم با توجّه به اون چیزی که توی یخچال داره، غذا بپزه. مثلاً من رفتم توی یخچال رو نگاه کردم  تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی دیدم پیازچه دارم، نان باگت هم دارم. یه سرچ کردم توی اینترنت و دیدم این غذا رو میشه باهاشون تهیّه کرد.


بعداً نوشت:

دیشب ساعت حدودای 10 بود، منم در حال چت کردن با دوستای وبلاگی نیشخند، یهو گرسنه م شد و به همسری گفتم: "یه کم برنج واسم میذاری تو مایکرو و یه کم ماست روش؟" خجالت

همسری پای کامپیوتر نشسته بود و منم غرق ِ در چت زبان، بعد از چند دقیقه، دیدم یه بشقاب گذاشت جلوم و گفت: "بفرمایید"... همونطور که سرم پایین بود و من: تعجب لبخند قلب ماچ 

 

اونم تبلت ِ که صفحه ی گپش هنوز بازه! خنده نمیگم کی بود! آخه اینجوری عصبانی میشه. نیشخند

 

اینقدر همسری رو ذوقش کردمممم که خدا میدونه نیشخند، خیلی جا خوردم خووو! اون کاسه ای برنج قالب زدنشو، اون شاخه ریحون بنفشش که کج گذاشته بود، منو کُشت. بغل

جوّگیر شدن ِ من توی تزئینات ِ غذا، همه گیر شده خَفَن! خنده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (45)

اسما مامانه فسقل
15 شهریور 92 23:21
بابا هنرمند
فعال
کدبانو
نمونه
خانوم خونه
باکلاس
آشپز
دیگه چی بگم؟
هرچی خودت دوست داری اصلا
این باید خیلی خوشمزه باشد
دلمان خواست
اخه چقدر فعالی تو دختر؟
پست بعدی میریم گردش نه؟

ممنونم اسما جون از اینهمه ابراز احساس و تعریف

پست بعدی میریم واسه اینکه به بچه در مورد... آموزش بدیم

گردش کیلو چند خواهر؟! امتحان های همسری شروع شده.
مرضی
16 شهریور 92 0:31
چه تزیین خوشکلی
چه غذایی
به به
البته به پای تزیین همسریت که نمیرسه
ممنون از تبریکت عزیزم


چه دوست خوبی
چه دوست بامعرفتی
ممنـــــــــــــــــــــــــــــــون مرضیه جون

نه، اصصصلا نمیرسه.
تا ابددونفره
16 شهریور 92 1:42
سلام عزیز دلمهمش خدا خدا می کردم زود پستو گذاشته باشی تا قبل از رفتن بتونم ببینمالبته می دونستم می زاری ها ولی بازم دل تو دلم نبودعجب غذای اشتها آوریه و البته جدید.عاشق غذای جدید اونم به این سبک هستموای عزیزم چقدر اون گل لاله ها خوشگلن.خوب همین کارا رو می کنی همسریو جو تزیین می گیره دیگه.آدم دلش می خواد استعداداشو کشف کنهولی خوب سر ذوق آوردیشا خیلی با حال بودراستی کی بود هانچرا حس فضولی آدمو تحریک میکنی

سلام نسترن جونم. آخخخی، عزیزم خب این مطلب آماده بود، فقط مونده بود رونمایی بشه
مرسی از دقت و تعریفای قشنگت عزیزم امیدوارم سفر خوبی داشته باشی
بیخیال، هیشکی نبود
تا ابددونفره
16 شهریور 92 1:43
باعرض شرمندگی










پست نزار










از دست ِ تو.
تا ابددونفره
16 شهریور 92 2:15
چیه





خوب دلم تنگ می شه

آخیییی






قربونِ دلت
باران
16 شهریور 92 8:35
به نظر خيلي خوشمزه مياد. اومممممم

آره؟!
ممنونم که میای باران جووووووووووووووووون
آزاده
16 شهریور 92 9:10
به به چه خوشمزه
اون گلاش هم خیلی خوشگله خدایی

دست همسری هم بسی درد نکنه

راستی تولد حضرت معصومه موبارک

مرسی آزاده جوووووووووووووووووووووووووونم، چشمات خوشگل میبینه بانو

بر شما هم مبارککککککک
خواهرفرناز
16 شهریور 92 9:30
خوب معلوم بعدا نوشتت من بودم ولی کلی خندیدم ناراحت نشدم
شایدم بهت گفتم تو گشنت شد
اگه من بودم بنویس مساله ای نداره
ولی وقتی تو خانوم باشی همسرتونم باید باسلیقه باشه چون شما را انتخاب کرده
خیلی خوشگل ههههههههههههههه
هوسم انداختی درستش کنم

نه بابا. شما نبودی

ولی آره، اسم شام آووردی گشنه م شد

ممنونم عزیییییییزم. چشمات خوشگل میبینه حتما بدرستش
مامان ندا
16 شهریور 92 10:26
سلام عزیزم
چه ساده و با سلیغه
تبریک میگم به ذوقت
اون قسمت بعدا نوشت یکسره بودم
ذوق همسری از تو بهتره ها
بپا ازت جلو نزنه

سلام گلم. آره خیلی آسونه
هههههههه حالا دیگه ببین خودم چقدر خندیدم

وای آره خوب شد گفتین
رضوان
16 شهریور 92 10:28
سلام عزیزم
اول از ابتدای پستت ک من قبلا دیده بودمش خوشحالم ک بازم دارم میبینمش
الان ب مامانم نشون میدم ک درست کنه واسم

وااااااااااااااای از کار دیشب همسری کللللللللللللللللللللللللللللی خندیدم .... خیلی باحال بوده ...... نمیخواد جلو خانومش کم بیاره خوووووووووووووووووووو



سلام گلم
بله، شما که دائم اینجایی و محبتت همه جوره به ما میرسه.

اِ وا... تنبل خانوم چرا خودت درست نمیکنی؟!

عززززززیزم، خوشحااااااااااااااااااااالم که خندیدی
زهرا مامان فنچی
16 شهریور 92 10:35
به به آفرین کدبانو یادم باشه منم این اردور رو درست کنم معلومه خوشمزست تزیین هم که هزار ماشاا.. حرف نداره
راستی به همسری هم باید آفـــــــــــرین ویژه گفت که تحت تاثیر کارای شما قرار گرفته
فدات

ایششش، حالا حتما باید کلمه "اردور" هم میگفتی؟

ممنونم زهرا جون امیدوارم درست کنی و خوشت بیاد

تحت تاثیر قرار گرفته در حدّ بچه های تیم ملّی.
مامان علی
16 شهریور 92 11:00
واااااای عزیزم خیلی جالب بود تزیینش آدمو ضعف میندازه فکر نکنم باشگاه رفتن همسریتون اثری داشته باشهاز بس خوشگل تزیین می کنی حالا مزش به کنار

عززززززززززیزم، آره دقیقا، باشگاهش هم هیچی! رژیم تعطیل!

چشمات خوشگل میبینه فاطمه جون...
مامان علی
16 شهریور 92 11:01
خیلی با سلیقه ای ماشاءالله

شرمنده میفرمایین.
☁☀☁. مامان تسنيم سادات
16 شهریور 92 11:17
اول از آخر مى گم
همسر با استعدادى دارى تبريك مى گم
با اينكه از نمراتشون معلوم با استعدادن ولى همه مردا در اين زمينه استعداد ندارن
خيييييييلى قشنگ بود كارشون
*********
غذاى خودتم با حال بود خيلى ساده و خوشمزه
ايشالله درست مى كنم

*********
بابت تبريكتم ممنون

ههه اِی شیطون ...

مــرسی شما لطف داری گلم. حالا اگه بهش بگم، ذوق مرگ میشه آخه دوباره امتحاناش شروع شده

آره عزیزم، خیلی ساده ست. ممنونم که اومدی دوست ِ خوبم

***********

خواهش میکنم، وظیفه بود
مامان آرشيدا قند عسل
16 شهریور 92 12:08
يني اين همسريت اگه تا چند وقته ديگه مهندس نشه ، آشپزه رو حتما ميشه!!! اين غذاهاي ابتكاريت منو كشته ترسم از اينه يه وخ خودت رو بكشهگفتي وختي خوب دستهامون رو با شير و خمير نون باگت شستيم چيكار كنيم ؟!!!

اینجوری که شما گفتی، منم باید بگم: آره حتما!

نه نترس، نمی کشه

اونوقت پوست دست هاتون نرم میشه
هانی
16 شهریور 92 13:21
سلام عززززززززززززززیزم:

من یکی که فکرشم نمیکردم. واقعا عالی بود. دهنم آب افتاد.میگم شما خانوادگی یه پا هنرمندینااااااااا راستی بازم ممنون از بابت تبریکتون. آبجی جونی دوست داااااااااااااااارم

سلام آبجی ِ خوبم
چی رو فکرش هم نمیکردی؟!

آخیییییییییی... ممنونم عزیزم از تعریفت

خواهش میکنم، وظیفه بود
بابای آینده یه فسقِلی
16 شهریور 92 13:41
خیلی خوب و خوشمزه بود.باز هم ممنون.آخر بعدا نوشت رو گذاشتی؟! گفته بودم نذار.

آره خوشمزه بود، مخصوصاً واسه شما که باشگاه میری؟

وااا... دلم نیومد نذارم، خیلی خوشم اومد

مادر کوثر
16 شهریور 92 15:46
وای چه غذاییییییییییییییی

چه تزئینات خوشگلییییییییییی

خانم هنرمند

من هنوز ناهار نخوردم و گرسنه م شد اساسییییییی

تزئینات عمویی رو

سایت رو ببین

مرسیییییییی تک خواهری واااااا، نخوردی هنوووز؟!

ممنون از تعریف هات اره دیگه، استعدادهای عمویی هم شکوفا شده

باشه.
مامان نیایش
16 شهریور 92 16:30
آفرین عزیزم خیلی عالیه این همه شوق و ذوق این همه انگیزه این همه حوصله آفرین به تو یه کمی منم باید ازت یاد بگیرم مخصوصا اینکه بابایی نیایش هم عاشق این جور هنر نمایی های در عین حال ساد هاست
شرمنده میفرمایی بانو
اگه همسری تون عاشق ِ اینجور چیزاست، که خییییییلی خوبه زودتر دست به کار شو

ممنونم زهره جونم

مامان نیایش
16 شهریور 92 16:31
دلم میخواست این دستوراتی که مینویسی رو کپی کنم تا بتونم موقع لازم ازش استفاده کنم اما خب نمیشه وقت نوشتنش رو هم ندارم

آخییییییییییییی عزیزم. گریه نکن

واست تلگراف کنم؟!
مامان نیایش
16 شهریور 92 16:32
راستی ممنونم اومدی و منون بابت تبریکت بازم بیا

خواهش میکنم

وظیفه بود و وظیفه بود


مامان نیایش
16 شهریور 92 16:35
ببین همه این رسپی هات یه طرف اون تزییناتت منو کشته خیلی عالیه و خلاقانه آفرین

ممنووووووووووونم زهـــــــــــره جونم

واسه نیایش جون درست کن البته اگه بخوره

مامان نیایش
16 شهریور 92 16:36
در مورد همسری هم کمال همنشین اثر میکنه دیگه گلم

صد در صد

مامان ٣تادخمل
16 شهریور 92 16:44
باريكلا به زن و شوهر خوش سليقه
ميگم يه وبلاگ درست كن آشپزى هاتو اون جاتوزيح بده و عكساشو بزار البته اگه دوست داشتى

ممنونم عزیزم
والا خودم میدونم فعلا جوّگیر شدم. اگه دیدم دائمی بود و حال و حوصله شو همیشه داشتم، حتتتتما!

ممنون از پیشنهادت دوست ِ من
سمانه مامان ستایش
16 شهریور 92 17:12
واااااایاز عکسش معلومه خوشمزه بوده.از مواد ساده و دم دستیش هم خیییلی خوشم اومد
دیگه روم نمیشه بهت بابت پست غذایی گیر بدم چون ظاهرا شدیدا رفتی تو فاز کدبانو گری و دل همسر را ربودن
اون بعدا نوشتت هم خیییلی باحال بودوسط چت اون بنده خدا رو گذاشتی و رفتی دنبال عکس و تشویق همسری
ولی سلیقه ت تو تزئین به همسرت هم نفوذ کرده هااا
دوستم یه سوال





برنج خالی و ماست

آره، منم از این غذاهای اجق وجق که کلی چیزای بی ربط رو با هم مخلوط میکنن، خوشم نمیاد
آخخخخخخخخخخخخخی... حالا گیر بده، اشکال نداره، حداقلش اینه که دل ِ محبوبه مامان الینا، خنک میشه




برنج خالی و ماست؟!!! بللللللللللله خیلی هم سبک و خوشمزه ست، مخصصصصصصصصصوصا اینکه همسری بیاره
منحرف بازی در نیار دخـــــــــــــتر
مامان تارا
16 شهریور 92 18:10
واییییییییی خیلی خوشمزه به نظر میاد
تزئیناتت منو کشته
یه سوال؟ تزئینات رو از جایی ایده میگیری یا زائیده ی ذهن خلاق خودته انیشتین؟

گلهای لاله خیییییییییییللللللللللللللی خوشگلن

میگم ها تزئین همسر محترمتون مثل تزئینات من حرفه ایه

یعنی میگی کی بود اون موقع شب تو گپ بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنونم عزیززززززززززززم
از جایی ایده میگیرم، منتها خودم هم یه سری تغییرات میدم. مثلاً غذا رو از یه جا دیگه دیده بودم، یه شکل دیگه بود، توپه ای سرخ کرده بود. گل لاله هم از یه جا دیگه که با کدو بود و من از خیار استفاده کردم.

هههه، تزئین حرفه ای؟! یادش بخیر، چقدر اذیتت کردم رویا جون

هیشششششششششششکی
☁☀☁. مامان تسنيم سادات
16 شهریور 92 18:48
اووووو منم رفتم سايت....


تو عزیز دلمی
♥ نیم وجبی ♥
16 شهریور 92 19:18
به به بازم غذای خوشمزه
تازگیها وقتی میام وبت اشتهام باز میشه
خیلی هم قشنگ تزیین کردین آفرین به هردوتون
خواهش میکنم نیکو جووونم

آخییییییییییی...خب بجای اینکه بیای اینجا و اینجوری بشی، دست به کار شو و درست کن

ممنووووووووونم عزیزم
فاطی
16 شهریور 92 21:29
سلام ب مامان اینده
وب لاگ جالبی داری

سلام. ممنون از حضورتون ، خوشحالم اینو میشنوم
مرضی
16 شهریور 92 22:05
ممنون از تبریکت عزیزممممم

خواهش میکنم
زهرا مامان ارتا
17 شهریور 92 0:57
وای چه تزیین فوق العاده ای بابای اینده فسقلی! داشته راستی غذای خوشمزه هم نوش جان اخر شما پلو خوردید یا غذای ابداعی؟

تزئین ِ فوق العاده؟! برا همسری؟!

ممنووووووووووونم خانوووومی اون غذای ابداعی مال ِ روز سه شنبه هفته گذشته هستش که مطلبشو جمعه گذاشتم.
سمانه مامان ستایش
17 شهریور 92 3:07
جاااااانمنحرف بازی
کجای سوالم انحراف داشت خانووون
بابا منظورم این بود که با خورشتی چیزی سفارش میدادی!
جان من کجاش انحراف داشت؟

ههههه آخه نیست میگن پلو سفید با ماست واسه اونایی که گلاب به روتون اسـ*ـال دارن، خوبه. من ِ منحرف فکر کردم یخوای در این رابطه اذیت کنی.
ولی ظاهرا قصدی نداشتی و نیتت خیر بوده

آخه هوس این غذا رو کرده بودم خووو خورش بادمجونش رو ظهر خورده بودم خووو

ممنونم که باز هم اومدی سمانه جووووون
مامان ترنم
17 شهریور 92 8:49
ريحون كنار اون برنج و ماست خيلي قشنگ بود . بالاخره همسري رو هم آوردي تو اين خط

آره، مخصصصصصوصا رنگ ِ بنفشش

چه کنیم دیگه؟! خودش اومده تو خط. با پای خودش هم اومده تو خط!
مامان ٣تادخمل
17 شهریور 92 9:45
ههههههههه آره آدم كه تازه ياد ميگيره قشنگ تزيين كنه كلى ذوق ميكنه

حق با شماست خانومی
مامی کیانا
17 شهریور 92 11:06
اومدم تیک حاضری بزنم
برمیگردم

باشه برو
ولی خوبه هااااااا، در عرض ِ چهار دقیقه برگشتی
مامی کیانا
17 شهریور 92 11:10
من حاضر
غذای سبک و خوبیه و تزئینات گل لاله خیلی خوشگله
به به از هنرهای همسری خانواده کلا هنریه دیگه


ممنونم خانومییییییی شما لطف داری

حالا اینم بذار تو لیست کارهات واسه درست کردن

مامان نیایش
17 شهریور 92 11:30
ببین جیگر ، من اسم مامانم فریباست خودم زهره ام
عزیزی اگه تلگراف کنی که ممنون میشم

خیییییلی باحال بود.

چشم.
محبوبه مامان الینا
17 شهریور 92 11:51
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام من اومدم
اول از همه بعدا نوشت رو عشق است واقعا همه گیر شده این تزئین نوشتهات منم عاشق کته و ماستم
الان فرصتی نیست واسه خوندن اون غذای بالایی سر فرصت میام رفیق جونم

به بههههههه
خوش اومدییییییییی
دیگه کم کم داشتم نگرانت میشدماااا، میخواستم بهت بزنگم ولی خوبه زنگ نزدم، خودت اومدی و اونجوری خرج می افتاد پام

مرسیییییییی که اومدی و مرسییییییییی که باز هم میخوای بیای
مامان نیروانا
17 شهریور 92 13:26
دلمون از این غذا خواست با اون تزئین محشرش.
پیشنهادنوشتت رو کاملاً قبول دارم. همین هنر اصلیِ یه کدبانوست.
بعداً نوشت هم که جای هیچ حرفی نمیذاره جز عشق و احترام.
تا ابد خوشبخت و عاشق باشین دوستم

ممنونم که اومدی فریبا جونم
مرسی از اینهمه نگاه زیبا و عشقولانه

شما هم همینطور بانو
مامان ساینا
17 شهریور 92 13:44
مِن بعد باید بعد ناهاار بیام بهت سر بزنم دلم داره غار غووووور میکنه.بیام تهران شک نکن یه وعده خودمو پلاس میکنم خونتون..گفته باشم
همسرم همسرای مرددددددددددددُم
دوووووووووووستت دارم مرسی که زود به زود میای پیشم

هههه آره من معمولا پست هام رو آخر شب میذارم و شما هم معمولا ظهرها میای
عززززززززیزم حتمممممممممممما

همسرهای مردُم... خییییییلی بامزه بود.

منم دوستت دارم مهربووووون خواهش میکنم، وظیفه ست.
محبوبه مامان الینا
17 شهریور 92 14:18
من اومدم عجب غذای باحالی اینش با حال بود که گفتی از موادی که دارین استفاده کنی و بسی بسیار به دلم نشست
اگه یه روز در یخچالمو وا کنم ببینم توش پیازچه دارم و نون باگت بدون اینکه تو نت سرچ کنم با این دستورت حتما این غذا رو میدرستم
ممنون دوست خوب و کدبانو و خوش سلیقه خودم

خووووش اومدی مرسی دوست جون.

باشه حتما فقط یادت باشه در یخچال رو زود ببندی وگرنه آقای ایمنی میاد سراغت

ممنون از خودت که باز هم اومدی و با کامنتت منو به وَجد آوووردی
مامان ساینا
17 شهریور 92 22:45
آقاااااااااااا این چه وضعشه؟؟ من الان خودم به شخصِ دچار دوگانگی شدم احساس کهولت بهم دست داده فکر کردم آآلزایمر مزمن دارم.....بلهههههههه دیگه بایدم بخندی
من شک ندارم ظهر اومدم یه پست خورشت مرغ داشتی وقت نشد نظر بزارم الان اووووومدم میگم ای وای من نکنه بعد زایمان دچار پیری زودرس شدم بعد از کلی مخ سوختن دیدم این مامانم هست شما مارو اُسکل کردیییییییییی

ههههههههه
نه عزیزم، نه خواب دیدی ،نه پیر شدی، نه کهولت سن داری

حالت خوبه خوووووووووووووبه
مامان نیایش
19 شهریور 92 11:12
سلام عزیزم ممنونم از محبتت و اون همه تلگراف های خوشمزهببینم میتونم مثل تو وقت بذارم و هنر نمایی کنم یا نه راستی اسم خیلی مهم نیست اون چیزی که مهمه رسمه همین رسم دوستیمون که قابل احترامه چاکریم

سلام زهره جونم خواهش میکنم گلم

ممنون از لطفتون.

چاکریم...


مامان محمدرهام جون
30 شهریور 92 3:07
چه زیبا وچه عشقولانه!!!آفرین به همسریت

آرکوپالات عین مال منهچه تفاهمی

ممنونم سمانه جان.

جدی؟!!!! تفاهم ها رو عششششششق است.
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
7 مهر 92 0:55
ای وااااااااااااای گرسنه ام شد راستش یه لحظه فکر کردم همسری تبلت رو اشتباهی گذاشته تو مایکرو ویو موفق باشی

یعنی تا این حد!
ممنون از حضور و لطفتون. خوش اومدین.
شما هم موفق باشی.