آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

فهماندنِ ارزش پول به کودکان

1392/6/17 13:36
نویسنده : •● Mah ●•
548 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

آیا دوست دارید فرزندانی تربیت کنید که ارزش پول را می دانند؟

هیچ گاه برای آموزش ارزش پول به کودکان زود نیست، اما بهتر است تا زمانی که شمردن را یاد نگرفته اند، صبر کنید. هنگامی که به خوبی حساب و کتاب را یاد گرفتند، می توانید در مورد پول و پس انداز آن به آنها آموزش دهید.


http://niniweblog.com/images/smilies/cut/cut%20(63).gif

در مورد راه های مختلف خرج کردن پول با آنها صحبت کنید......  تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

باید به کودکان تفاوت بین خواستن و نیاز را بیاموزیم. بنابراین، در بحثی آزاد در مورد چارچوبهای ذهنی خود که هنگام خرج کردن پول دارید، با او صحبت کنید. می توانید هنگامی که آنها را با خود به سوپرمارکت می برید، این موقعیت را به کلاس درس برای آموزش تفاوت خواسته ها و نیازها تبدیل کنید. طوری رفتار کنید که او متوجه شود شما قیمت ها و ارزش هر کدام از محصولات را مقایسه و بهترین و مناسب ترین را انتخاب می کنید.

 به آنها اجازه بدهید پس انداز کنند......  تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

هنگام خرید اسباب بازی برای فرزندان خود، از پول توجیبی هفتگی آنها استفاده نکنید. در خانه، هنگامی که فرصت دارید و آنها نیز سوالاتی دارند، در مورد پول هایشان با آنها صحبت کنید. اجازه دهید همین پول های کم خود را به دلخواه خود تقسیم کنند. به این ترتیب، آنها مقداری از پولشان را داخل قلک پس انداز و باقی آن را برای خرید وسایل یا خوراکی های مورد علاقه شان خرج می کنند. به آنها کمک کنید تا بدانند با این کار چقدر پول را می توانند در طول یکسال پس انداز کنند و تصویر خوبی از آینده را در ذهنشان بسازید.

کمک کنید تا اهداف مالی برای خود تعریف کنند......  تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

هنگامی که فرزند شما درخواست خرید اسباب بازی دارد، می توانید از این فرصت برای آموزش تعیین هدف مالی به او استفاده کنید. آنها با این کار تشویق  می شوند پس انداز کنند و درک می کنند که پس انداز کردن پول، عادت رضایت بخشی است. بدون شک، آنها این مساله را در موارد دیگر نیز همچون تمایل به خرید یک کتاب در فروشگاه، رعایت خواهند کرد و تصمیم میگیرند آیا پول خود را خرج یا آن را پس انداز کنند؟  این مساله روی اهداف اولیه آنها نیز تاثیرگذار است.

اجازه دهید خودشان تصمیم بگیرند......  تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

اجازه دهید کودک شما خودش تصمیم بگیرد، حتی اگر او این پول را برای خرید یک اسباب بازی بی ارزش خرج کرد هم در تصمیم گیری او دخالت نکنید. پس از آن، می توانید با رعایت موارد ذکر شده، با او در مورد خوب یا بد بودن تصمیماتی که اتخاذ می کند و اینکه می تواند پول خود را برای خرید موارد بهتر و ارزشمندتر هزینه کند، با او صحبت کنید. از آنها بخواهید تا پیش از خرید، حتما در مورد آن وسیله تحقیق کنند؛ مثلا می توانند از دوست خود در مورد بازی جدیدی که خریده است سوال بپرسند، بررسی ها موجود در مورد محصول را مطالعه کنند.

*منبع: سایت برترین ها

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (30)

هانی
17 شهریور 92 14:39
—-$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

سلام تک خواهری جووووووووونم:
مثل همیشه "عالی و تاثیر گذار"
گلم شاد باشی و کامروا...

سلاااااااااااااام به روی ماهت ِ تــــــــک ِ من

ممنونم از حضور همیشگی و مهربونت

تو هم همینطور عزیزم
زهرا مامان ارتا
17 شهریور 92 14:47
حالا واقعا این روشها مثمر ثمر هست ؟راستی چرا عزیزم یه کوچولو به جمع خوب خودتون اضافه نمیکنید؟ کوچولوی خوشبختی خواهد شد در کنار شماامیدوارم هر چه زودتر این اتفاق خوشایند بیفته جون میدونم از نظرات طولانی خوشت میاد اینجوری پر حرفی کردم
چی بگیم والا! فقط امیییییدواریم که باشه.

نمیدونم عزیزم، راستش زیاد علاقه ای ندارم

آخییییییییییییییی... ممنونم زهرا جان
مامان علی
17 شهریور 92 15:02
سلام عزیزم ممنون از مطلب پر محتوات. شما با این همه اطلاعات خوبی که راجع به تربیت بچه ها داری مطمئنم که مامان خوبی میشیبه امید اون روز عزیزم
سلام فاطمه جان
ممنونم از اینهمه لطف و مهربونیی که به من دارین
ایشالا
مریم(مامان آرینا)
17 شهریور 92 15:31
ممنون که سریع جوابمو دادید

خواهش می کنم
☁☀☁. مامان تسنيم سادات
17 شهریور 92 15:35
خيلى جالب بود عروس خواهرشوهرم هم به دخترش دقيقا همين جورى آموزش داده دخترش خودش با پولاش هديه هاى كوچيك مى گيره براى دوستاش و اون طور كه مى خواد خرج مى كنه
٧ سالشه ...
مى گم اين آيكوناى بامزه رو .....
اونى كه مى نويسه E=mc2 البته اون 2 توانشه من نداشتم!!

جدددی میگی؟! چقـــــــــدر خوب!

عززززززززیزم، خوشحالم که خوشت اومده

خودمم خیلی خوشم اومد ازش
☁☀☁. مامان تسنيم سادات
17 شهریور 92 18:37


عزززززززززززززززززززززززززززززززززیزم
مامان تارا
17 شهریور 92 21:09
جالب بود مرسی خانومی ... ما شوما رو نداشتیم چیکار میکردیم

دخمل منم جدیداً قلکشو باز کرد و هر روز حدود دوکیلو سکه رو از این اتاق به اون اتاق حمل میکنه و باهاشون بازی میکنه هر روز یه نقشه برای خرج کردنشون میگیره

خواهش میکنم رویا جون.
آره واقعا؟! چه میکردین

هههههههههه، چه باحاااااااااااااااااال!
مامان تارا
17 شهریور 92 21:10
هرقدر رفاقت بکنم می ارزی / اظهار صداقت بکنم می ارزی

آنقدر عزیزی تو برایم ای دوست / صدبار که یادت بکنم می ارزی
آخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخی
ممنووووووووون عزیزم


اسماءღمامانه فسقلღ
18 شهریور 92 0:33
وای چه جالب بود
خوش به حال نی نی شما با این مامانه نمونه ای که داره

درگیر این نظم و دقت هستم من بانو...
کی بریم گردش؟

ممنونم که اومدی اسما جان. ای بابا، شرمنده میفرمایین

نظم و دقتم؟! واسه کجا؟!

گفتم که، همسری امتحاناش شروع شده! فعلا گردشی در کار نیست.


مادر کوثر
18 شهریور 92 7:33
سلام عزیزم

چه انتخاب خوبی

بعدا میام میخونمش

فعلا بیا سایتم. با دو مطلب دیگه از وب شما مزین شده

سلام تک خواهری جونم مرسی گلم چشم الان میام باز هم ممنون
محبوبه مامان الینا
18 شهریور 92 7:55
سلاااااااااااااااااااااااام
یه چی بگم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
همش منتظر بودم آخرش یه پی نوشت ببینم با این مضمون که بچه ها پولهای پس انداز خودتون رو تو بانک.....پس انداز کنید!!!! خیلی خبیثم نه ؟!!!! خب بهرحال جزء مجموعه بانکی هستی دیگه دوستم
در هر حال مطلب جالبی بود و من همیشه دوست دارم این آموزش رو به الینا بدم تا قدر و ارزش پول رو بدونه و بدرستی ازش استفاده کنه آخه چند وقت پیش که خونه عموم بودم دخترش که سوم راهنمایی هستش بهش زنگ زد و گفت سیصد هزار تومن بفرست تو کارتم آخه با سه تا از دوستاش رفته بود رستورانی که فقط ورودیش 80هزار تومن بود بدون هماهنگی با عموم ایشون هم سریع واسش فرستاد!!!!!!!!من خیلی معترض شدم بهش گفتم درسته وضع مالیتون خوبه اما به نظر من درست نیست اینقدر راحت بهش پول بدین اون باید قبلش باهاتون هماهنگ میکرد !!!!!!
اینم یه داستان دیگه (پیرو اون داستانی که واسه سالگرد ازدواج و سورپرایز همسر واست نوشته بودم! یادته ؟!!!! )

سلام.
بله؟!!!!!!!!!!!!!!! بابا مردم چه توقعاتی دارن بخدا؟! اصلا میخوای اینجا رو بکنم وبلاگ ِ تبلیغات ِ بانک ِ ....؟!!! آشپزی که شده، نی نی داری هم که شده! بذار بانکی هم بشه دیگه

وااااااااااااااااااااای خدا، دقیقا میخواستم همینو بهت بگم که داستان تعریف کردنت، منو بُرد به اون زمانی که از هدیه تولد و قایم کردن موبایل تو جعبه و ویبرشو و اینا که واسم نوشته بودی.

ممنونم از به اشتراک گذاشتن ِ تجربه.
آزاده
18 شهریور 92 8:33
ممنون از اطلاعات خوبی که بهمون میدی

پسری من تازگی تو خونه برا خودش کسب درامد میکنه. هر هفته جارو برقی میکشه و دستمزد از ما میگیره


خواهش میکنم عزیزم

جااااااااااان؟!
خییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی باحال بود. دمش گرم بابا... دهه هشتادی هستن دیگه؟! آره؟!
مامان ٣تادخمل
18 شهریور 92 9:21
خانوم آشپز زده تو خط بچه دارى


عزیزم ظاهرا شما با قوانین ِ اینجا آشنا نیستی

ما همیشه
هر از گاهی میزنیم تو کار بچه داری مثل ِ اینکه اینجا وبلاگه هااااااااا

مامي كيانا
18 شهریور 92 10:25
ايكاش اين مطالب رو پدرها هم بخونن نمونه ش باباكاوه كه بدون هيچ حساب و كتابي هر چي كه كيانا خواسته براش مهيا ميكنه اينكه گفتي بين نيازها و خواسته ها تفاوت قائل شد خيلي نكته خوب و مهميه ايكاش پدرها تو بعضي از نكات ريز تربيتي يخورده با مادرها بيشتر همكاري كنن
اين بچه ها هم كه خوب راه رسيدن به خواسته هاشونو پيدا كردن با ناز و عشوه با خواستن هاي مكرر با قهر با گريه و حتي گاهي اوقات با تهديد
ای کاش

واقعا کنترلش در آینده سخت میشه
خواهرفرناز
18 شهریور 92 11:00


مامان ندا
18 شهریور 92 12:14
سلام عزیزم
ممنون از مطلب پر محتوا.این موضوعو فعلان ما پدر و مادرها یاد بگیریم
من و پدری ایناز خیلی ول خرجیم خدا میدونه ایناز چی در بیاد

سلام ندا جان
ههههههههههههههه خدا میدونه چی در میاد!

مرسی که اومدی
مادر کوثر
18 شهریور 92 15:47
خب ما ازین متن این نتیجه اخلاقی رو میگیریم که هنوز زوده به دخملمون سخت بگیریم

هرچند که خیلی وخته یه سری آموزش رو شروع کردیم

انتخاب عسکت منو کشونده



و ما هم ممنونیم از اینکه تشریف آوردید.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما و دختر گرامی تان.

عکس هم قابل شما را ندارد.


سمانه مامان ستایش
18 شهریور 92 17:36
مرسی از مطلب خوبت دوستم
منکه فکر میکنم تا وقتی خودم اهل ولخرجی باشم دخملم یاد نمیگیرهولی از الان خودش هرچی پول داره مثل یه گنج قایم کرده تو کیفش هر روزم بهشون سر میزنهبرعکس مامانش
الان از فاز آشپزی در اومدین عایا؟

خواهش میکنم عزیزم
آخیییییییییییییییییییییی... فدای این دخمل ِ گل. خییییلی خندیدم که هر روز بهشون سر میزنه

دمش گرم والا منم همچین مامان ِ ولخرجی داشتم، هر روز به پول هام سر میزدم.

نخیییییییییییییر... اینجا نی نی وبلاگه و اینجور مطالب نیازه

رضوان
18 شهریور 92 18:04
مرسییییییییییییییییییی از مطالب مفیدت دوس جوووووووووووووووووونی

عزززززززیزمی
محبوبه مامان الینا
19 شهریور 92 7:52


عزیزمی
مامي كيانا
19 شهریور 92 9:01
آپ
آپ
آپيم ما

الان میام با سرعت برق و باد
آزاده
19 شهریور 92 10:28
اره عسیسم متین دهه 80 و مبین دهه نودیه
خدا به داد من برسه واقعا با این دو تا





مامان نیایش
19 شهریور 92 11:12
میام میخونم حتما مرسی از مطالب مفیدت

خواهش میکنم عزیزم
علامه كوچولو
19 شهریور 92 12:21
سلااااااااااااام
اين مطلب رو در وهله اول اينجانب بايد با خودم كار كنم اگه مثمر ثمر بود به پسرجان هم انتقالش ميدم
اخه همه جا منو به اسم ولخرج ميشناسن اما دريغ از كوچكترين خرج كردني براي خودم
جداي از شوخي محمد باقر به محض اينكه پا گرفت با قلك كوزه اي قديمي خونه اشناش كردم و هر چي سكه دستم ميومد(البته سكه طلا نه ها) ميدادم دستش و با هم ميرفتيم مي نداختيم توو قلك تا اينكه خودش ياد گرفت كلا به هيچ سكه اي توو خونه رحم نميكرد القصه چند وقت پيش مهمون داشتيم و پسرك بازيگوششون زد قلك سفاليمون رو شكوند نتيجه اينكه بعد يكسال آموزش با پسرك مبلغ 72 هزارتومان سكه از توش ريخت بيرون
حالا ما مونديم اين سكه ها رو چطوري خرجش كنيم

سلام گلم
جالبه، بقیه هم همینو میگن. دیگه کم کم دارم به این قضیه ایمان پیدا میکنم که خودمم ولخرجم

اووووو... عجب جریاناتی!!!! سکه ها رو بدید به راننده تاکسی، کلی هم دعاتون میکنن.

مامان آرمیتا
19 شهریور 92 13:25
سلام عزیزم خیلی جالب بود من هم سعی میکنم تو خونه با آرمیتا بازی میکنم /ارمیتا میشه فروشنده من هم میشم خریدار حالا همیشه وقتی یه کارتی شبیه عابر بانک یا پولی باشه میبره برای خودش میگه بانک منه بانک منه

حالا میخوام براش قلک بخرم ارزش پس انداز کردن یاد بگیره

پیش ما هم بیا

سلام عزیزم. آخییییییییی... فدای این دخملی ِ شیرین زبون و بانکش

آفرین به شما مامانی ِ گل.
سمانه مامان ستایش
19 شهریور 92 15:49
بعضیا چقد بی معرفتناییییششششش
دوستم بهمون سر نمیزنی دیگه

باور کن نمی دونستم مطلبتون ادامه دار هستش!
مامان مانی مسافر کوچولو
19 شهریور 92 18:20
سلاممممممممممممممممممممم چطوری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به بهههههههههههه

رسیدن بخییییییییییییییییر
ساره دختر خاله نفس
20 شهریور 92 20:15
سلام وب خوبی دارید به وب ما هم سربزنید.لطفا برای 4 تا پست جدید مون نظر بدید ممنون میشم.با تبادل لینک موافقید؟؟


تا ابددونفره
24 شهریور 92 16:17
سلام عزیزممثل همیشه مفید.آخ هوس کردم مثل بچگیهام قلک بخرم.یادش بخیر چه حالی می دادیعنی بزاریم بره بادکنک بخره

سلام به روی ماهت.
ممنونم
خب الان هم بخـــــــــــــر

خیلی لوسی... اونو در حد ِ یه آیکون ِ شکلک نگاه کن.


مامان سيد محمد سپهر
31 شهریور 92 8:22
محمد سپهر هم يه قلك داره كه پولهاشو پس انداز مي كنه....اما هر چي هم كه مي بينه بايد براش بخريم..آخه اون پولهاي قلك براي روز مبادايييييييييييييييييي

آفرین به محمد سپهر و مامان ِ گلش...

ای ول... روز مبادا