آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

خورش مرغ مجلسی

1392/6/19 18:57
نویسنده : •● Mah ●•
1,224 بازدید
اشتراک گذاری

 یه خورش بسیاااار خوشمزه، با طعمی مَـلَس... خوشمزه

که دستور تهیّه شو از سایت آشپزیهای مامانم گرفتم. دستشون درد نکنه. خیلی دستور دقیق و عالیی بود. قلب تهیّه این خورش رو به اون دسته از افرادی توصیه میکنم که دوست دارن چشم ِ مهمون بترکه و بقول ِ گفتنی: غذاشون "مادرشوهر کُش" باشه. شیطان از خود راضی

niniweblog.com

مواد لازم:

پیاز 2 عدد * سیر: یک تا دو حبه * مرغ 1 عدد * آلو خورشتی حدوداً ربع کیلو * گلاب: 2 ق غ * هِـل 2 عدد * چوب دارچین 2 عدد * شیره تمر 1/2 استکان * پرزرد آلو چند پر (قابل حذف) * بامیه ریز :ربع کیلو (قابل حذف) * خلال بادام و پسته، گردو، زعفران زیاد و غلیظ، نمک و زردچوبه
 
 
طرز تهیّه:

ابتدا پیازها را خلال ریز کرده و سرخ میکنیم، سیر راهم کمی تفت میدهیم. مرغ را اضافه و سرخ میکنیم و کمی زردچوبه میزنیم و آب ولرم را به مرغ اضافه میکنیم (در حدی که روی مرغ را بگیرد). بعد نمک، چوب دارچین و هل را هم به آبش اضافه و در قابلمه میگذاریم تا وقتی که مرغ نیم پز شد، گلاب و گردو را اضافه و صبر میکنیم تا مرغ پخته تر شود.
20 دقیقه قبل از پخت کامل مرغ، آلوها و پر زردآلو و زعفران و بامیه و شیره تمر و خلال بادام را هم اضافه میکنیم. خورش که آماده شد، در ظرف مورد نظر ریخته و با خلال پسته تزئین کنید.
 
*قبل از سرو غذا چوبهای دارچین را از خورش خارج کنید.
 
نوش جانش نباشد هر آنکس که نتواند ببیند هنر ِ شما را... شیطان نیشخند
 

تزئین نوشت:
نــــــــــــــــــــــــــدارد!!! زبان... آخیییییییییییشاوه دروغگو نیشخند
 
نکته نوشت:
آلو خورشتیی تهیّه کنید که رنگش زرد ِ روشن باشه. برای من یه کم رنگش تیره بود! ابرو
بنظرم قبل از خرد کردن گردو در خورش، یه بار توی آب بجوشونید بهتر باشه. چون دیگه رنگ خورشتون مثه خورش من تیره نمیشه. از خود راضی آخه من این خورش رو واسه اولین بار درست میکردم و تجربه نداشتم. نگران ناگفته نماند که توی طعم خیلی تاثیری نداره، فقط توی رنگ ظاهرش.زبان

راستی، سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام به همگی. بغل نیشخند
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (41)

مامان سويل و اراز
19 شهریور 92 19:59
سلام به دوست هنرمند خودم خوبي؟
اين خورشت خيلي به درد من ميخوره چون همسري من عاشق مرغ از نوع مجلسيه دستت درد نكنه فقط يه سوال پر زردالو و شيره تمر چيه كجا ميفروشن؟ بيزحمت راهنماييم كن

سلام شهره جون. ممنون گلم
پر زردآلو رو از آجیل و خشکبار فروشی میشه تهیه کرد. تمر هندی بگیر، یه خورده شو بشور، بذار تو صافی و چکیده اونو بریز تو غذا. راستش من نریختم و از طعم خورشم راضی بودم. واسه ملس شدن خورش، از چند قطره آبلیمو استفاده کردم.

مرسی که اومدی خانوووومی
سمانه مامان ستایش
19 شهریور 92 20:53
شوخی کردم عزیزم،شما تاج سری
بعدا میام پستتو کامل میخونم دوست جونم

ممنون گلممممممممم ، مرسی که باز هم میای سمانه جان
اسماءღمامانه فسقلღ
19 شهریور 92 23:53
بابا آشپز باشی
نکن اینجوری بدآموزی داری بانو سطح توقع شوهرای مردم میره بالا....



چی بگم والا؟! شایدم.
مامان حسنا
20 شهریور 92 0:48
به به چ شکلی. ایشالا منم بتونم درست کنم

ایشالا
سمانه مامان ستایش
20 شهریور 92 2:50
ظاهر خورش که عالیه احتمالا مزه اش هم باید خوب باشه
ولی خب دقیقا برعکس غذای قبلی مواد ارزون و در دسترسی نداره.
اون جمله خبیثانه هم خیییلی بامزه بود خوشم اومد
تزئین نداره
بابا دیگه این خورش با این رنگ و لعاب و مواد چه تزئینی مثلا میخواد
راااااستی علیک سلاااام

منو و همسری که دوست داشتیم.
آره خب، تا حدودی حق باشماست. واسه همینه که اسم ِ مجلسی رو گذاشتن روش.

ههههه

آرههههه دیگه. بو و قیافه ش اینقدر هوس انگیز میشه که دیگه نیاز به تزئین نداره.

به بهههههههههههههههه، سلاااااااااااااااااااااام
آزاده
20 شهریور 92 9:11
به به چه خورش خوچمزه ای
حالا ما که همسری و پسرامون از آلو خوششیون نمیاد چَکار کنیم

آهاااااااااااااان راستی سلام

آره. ملسه

اِِ!!!!... پس هیچی دیگه. آخه این خورش هم به طعم شیرین نیاز داره، هم به ترش.

سلام
مامي كيانا
20 شهریور 92 9:35
به به بايد غذاي شامه پركني باشه آخه گلاب و زعفران و هل و دارچين
من تابحال هل و گلاب رو با مرغ امتحان نكرده بودم ولي دارچين زياد استفاده ميكنم
اينبار امتحان ميكنم

آره دوست جونی. شامه پر کن ِ در حد بچه های تیم ملّی

آره عزیزم، حتما گلاب رو امتحان کن. منتها در حد کم. زیاد بریزی دیگه میشه یه چیزی تو مایه های شله زرد.

قبل از طبخ این غذا، مرغ رو جداگانه با آب و دارچین بجوشون و کف هاش رو بگیر و بریز دور. بعد مرغ رو با پیاز تفت بده. دیگه اصلا بو نمیده

و خییییییییییلی بهتر میشه.
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
20 شهریور 92 9:47
هر چى دارم فكر مى كنم مزه آلو با باميه و هل و آب تمر چى ميشه .... نمى دوووونم .!!
يه ذره از مزه اش بگو
تازه گلاب رو هم نگفتى براى چى بود؟
همه ی این مزه ها، طعمی رو خلق میکنند به نام ملس! فکر کردن نداره که، باید درست کنی.

گلاب در حد کم، واسه عطرش.

باران
20 شهریور 92 9:48
هر جا رنجیدم ، لبخند زدم

فکر کردند درد ندارد ، سنگین تر زدند ضربه ها را...


☁☀☁ مامان تسنيم سادات
20 شهریور 92 9:49
راااااااااستى ...... عليك سلااااااااااااام

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

مالاچ مولوچ
هانی
20 شهریور 92 13:48
بابا هنرمند...
.
.
.
بابا آشپز جوووووون...
.
.
.
بابا باتجربه...
.
.
.
بابا باسلیقهههههه...
.
.
.
.
.
.
خیییییییییلی خورش باحالی بوووووووووووود
مرررررررررسی انصافا برا بار اول خوب بود. طعمش رو که نمیدونم اما صد اندر صد اندر صصصصصصصصد عالیییییییییییی بوده. راستی سلااااااااااااااااااااااااام به روی ماااااااااااااااااااهت

چه کامنت بلند و خوشگلییییییییییییی

ممنوووونم ازت عزیزم

مرسی از اینهمه نگاه زیبا و پر از لطف و مهربوووووووونیت

دوستت دارم آبجی هانییییییییییی
و
سلاااااااام به روی ماه ِ خودت خانوووووووووووووومی
سمانه مامان ستایش
20 شهریور 92 16:45
من اومدم بیا دوست جون

باشه
زهرا مامان ارتا
20 شهریور 92 18:31
وای خیلی خوشمزه بنظر میرسه بابا نمیگی زن باردار میاد به وبلاگت سر میزنه چی میشه همه مثل تو کاربلد و هنرمند نیستند که سریع غذایی رو ببینن و درست کنن اما میرم درست میکنم راستی مزه اش شیرین میشه یا ترش یا ملس ؟

مرسییییی زهرا جون



امیدوارم خوب بشه. خب همون جمله ی اول نوشتم که با طعمی ملس.
مامان تارا
20 شهریور 92 18:40
سلامُ علیکم
اجازه ، سوال فنی داریم ما ؟

ما خانوادگی آلو خورشتی دوست نداریم به نظرت این غذا با اینهمه مزه های شیرین و عطری میتونه به مذاقمون خوش بیاد ؟ یعنی میتونم اینو درست کنم و موقع خوردن قیافه ها اینجوری نشن

مردم از بس مرغهای تکراری پختیم اگه خوب میشه بگو تا بدرستمش


گفتم شاید پست بعدی آشپزیت ساندویچ کتلت باشه

سلام رویا جان

این دستور رو ببین خوشت میاد؟!

http://widenet.ir/2011-09-13-09-02-56/3135-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-4-%D8%AA%D8%A7-6-%D9%86%D9%81%D8%B1.html

کار ِ خواهرمه هاااااا...

آخه ساندویچ کتلت آموزش داره؟! حتما تزئین نوشت هم داره. نه؟!
مامان سونیا
20 شهریور 92 18:58
به به آشپز شدی رفت بانوی هنرمند

من که دهنم اب افتاد
به نظرم باید طعم جالب و قشنگی داشته باشه
عطر بوش رو که دیگه نگو

مرسی که اومدی عزیزم ، نظر لطفتونه

اره، همینطوره. به ذاءقه ما که اومد.
مامان ترنم
21 شهریور 92 8:41
يكدفعه سلام هم نمي‌كردي.
اينقدر غرق هنر و هنرنمايي شدي كه ديگه ....
تا تو باشي ديگه از اين دستورهاي آشپزي نزاري .
روحيه‌ات تضعيف شد؟؟


عجب شیطونی هستی شما لیلا جوووون.

واااای....نهههههههههههه... روحیه م تضعیف شد!


مامان ترنم
21 شهریور 92 8:42
من باميه دوست ندارم . خوبه حالا قابل حذفه. رفتم كه درستش كنم. البته الان سركارم براي شام منظورمه خوب.
خب خدا رو شکر که قابل ِ حذفه!

آخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخی... عزیزم.... نووووووووش جونتون باشه پیشاپیش!


محبوبه مامان الینا
21 شهریور 92 8:44
قبل از هر چیز سلااااااااااااااااااااااااام
نمیدونم چرا بعضیا آخر از همه سلام میگن؟!!بعضیا هم فقط مخاطب خاص دارن؟!! عجب دنیایی شده!!!
والا با این مواد لازم گرونقیمتی که نوشتی باید اسم این غذا رو میزاشتی خورش شاهانه
ولی خداییش از موادش معلومه که چه میشود این خورشت
راستی رب نداره توش؟! شاید اگه کمی رب بهش بزنیم خوشرنگتر بشه

سلام

آره والا، منم نمیدونم!

مرسی عزیزم آره خب، خیلی باحال بود جاتون خالی. دیگه حداقلش اینه که از خورش کرفس خوشمزه تره.

واااااااااااااای، رب؟!!!!!!! نههههههه! رنگ ِ این خورش باید زرد روشن باشه.
اسماء ღمامانه فسقلღ
21 شهریور 92 10:19


♥ مامان آینده ♥
21 شهریور 92 12:06
سلام عزیزم...

قربون دوست با معرفتم برم.............

چه حس خوبی بود وقتی کامنتت رو خوندم....!!

این که یکی هست توی این دنیای مجازی که اینقدر حواسش بهت هست

که کوچکترین تغییراتتو متوجه میشه....!!!

خیلی دوستت دارم...........

سلام گلم

مرسی از لطفت ولی همه اینایی که گفتی، جواب سئوال من نبود!

مامان مانی مسافر کوچولو
22 شهریور 92 0:35
یه بشقاب بده اینور دلمان خواست

باشه.
مامان علی
22 شهریور 92 0:41
عزیزم چقدر جا افتاده به نظر میاد نوش جونت عزیزم. مادر شوهرم بخوره و کیف کنه از داشتن همچین عروس هنرمندی حتی اگه به زبون نیاره

مرسی

هاهاهاها ، آرههههه، حتتتتما درست کن

ممنون از تشویق هات فاطمه جان
مامان ٣تادخمل
22 شهریور 92 11:55
💐💐💐💐💐💐💐💐من درست كردم خييييييلى خوشمزه شده بود و همسرى هم خوشش اومد💐💐💐💐💐💐💐💐مامانم و مادرشوهرم رو هم دعوت كرده بودم
مرسى عزيزم♥♥♥♥♥
وااااای، جدددددی؟!

خخخخخخیلی خوشحالم کردی، خوشحالم که خوشتون اومده

نوش جااااااااان

از خورشت عکس ننداختی؟!
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
22 شهریور 92 12:28
سلاااااااااااااااااااااااام

كجاااايى ؟؟




سلاااام عززززیزم

مشغول خونه داری و داری!


☁☀☁ مامان تسنيم سادات
22 شهریور 92 13:04
خانم زرنگگگگگ....
اين چهارتاى آخرى رو تسنيم گذاشت بنده بى تقصيرم!


زرررررررنگ

وااای، فدااااش ممنووووووونم دخمل ناناز
دوتا عاشق
22 شهریور 92 14:25
اوووووووووه چقد زحمت دارهههه. ولی فک کنم خیلیییییییی خوشمزهههه شده باشهههه

اگه موادشو داشته باشی، طبخش خیلی آسونه

آره
مادر کوثر
22 شهریور 92 15:51
حتما اینم مثله بقیه غذاهات که هنوز ما نچشیدیم خوشمزه است

آفرین. چه خوش عکس هم شده

اِ داشت یادم میرفتا

سلام تک خواهری

به سایتم سر بزن

مطالب و موسیقی جدید داره

بله، بسی خوشمزه بود.

چه خوش عکس شده؟! ممنون.

سلااااام تک خواهرررررررررررررررررررررررررری

حتما.
زهرا مامان ارتا
22 شهریور 92 17:46
عزیزم خصوصی داری.

ممنون از بابت رمز
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
22 شهریور 92 21:20
آره عزيزم جدى
نه باوا عسك چيه ديه داداش؟؟؟؟

خب خدا رو شکر

وا، لوتی حرف میزنی آآآجی

چاکریم
♥ نیم وجبی ♥
23 شهریور 92 1:20

این یکیو میدم همین فردا مامانم درست کنه دیگه ترکوندی اینجارو
راستی خیلی وقته پیش ما نیومدیا

مرسی از توجه و دقت و حضورت نیکو جون.
خسته نباشی، مامان درست کنه؟!

خودت که میدونی عزیزم، نمیام نمیام، وقتی هم میام همه رو که جامونده بودم، می خونم و کامنت میذارم.


محبوبه مامان الینا
23 شهریور 92 7:29
فکر میکردم الان اینجا پست شنبه میبینم؟!!!!!!!!!!!!!!!
بدعادت شدیم خووووو

ببخشید، یادم رفته بود تیک ِ چرکنویس رو بردارم.
علامه كوچولو
23 شهریور 92 9:47
از انجايي كه من به هيچ وجه با مرغ رابطه خوبي ندارم از نظردهي معذورم

تشکر از حضور شما.
مامان ندا
23 شهریور 92 11:46
سلام دوست جـــــــــــــــونی
ماشالا به کدبانو
ای کاش بودم و این خوش خومزه رو میخوردم
منم میخـــــــــــــام


سلام عــزیزم.
ممنــــــــــــــــــــــــــون از حضورت گلم

اِ وا... خب این دستور دقیق رو گذاشتم اینجا که درست کنی دیگه.

عزززززززززززززززززززززززززززززززیزم
نیلوفرآبی
23 شهریور 92 14:36
عزیزم .
خیلی هنرمندی ماشاالله
مثل اینکه شیرازیها همشون هنرمندن
منم منتظرم تعطیل شم تا زودی بیام و از روی دستور غذاهای خوشمزه ات برای خودمون درست کنم .


سلام فریده جان
ممنونم که اومدی
آخیییییییییییییییی... خسته ی امتحانات نباشی.

خواهش میکنم، شرمنده می فرمایی

خوشحال میشم درست کنی.
مامان نیایش
24 شهریور 92 9:29
ممنون برام تلگراف میکنی عزیزم حتما عالی میشه راستی سلامباز مردم رو عکس هاشون هم آدرس میذارن عک سهای وبت رو که نمیشه سیو کرد آخه خواهر

خواهش میکنم.


سلااااااااااااااااااااااااااااااااااام

از طریق مرورگر فایرفوکس نمیشه. از طریق گوگل کروم و ... میشه که.
محبوبه مامان الینا
24 شهریور 92 9:37
ساندویچم رو فراموش کردم اومدم اینجا حداقل از دیدن عکس غذاها فیض ببرم!

آخخخخخخخخخخخخخی
عزززززززززززززززززززیزم

کلی دلم سوخت بخدا واست.

فعلا آشپزخونه اینجا تعطیله.
mamanebaran
24 شهریور 92 16:01
عزیزم چه کردی
بابا متخصص ترکوندن پست
بابا عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
بابا بی نظیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
بابا " مادر شوهر کش "
نکن این کارارو

ای جااان
فاطــــــــــــمه ی مهربون و خوبم که همیشه ازم تعریف میکنی

بابا بامعـــــــــــــــــــــــــــــــــــرفت

تا ابددونفره
24 شهریور 92 16:11
سلام سلام


حالا مالاچ ملوچ



دلم تنگ شده بود

اوووووووووووو
به بهههههههههههه
سلااااااااااااااااااااااااااااااام
نسترن جوووووووووووووووووووووووونم

کلی تنگ دل شده بودم واست
خیلی جات خالی بود اینجااااااااااااااااا

رسیدن بخیر... بیصبرانه منتظر پست جدیدتیم

مالاچچچچچچچ مولوچچچچچچچ
تا ابددونفره
24 شهریور 92 16:14
من شکمو اول اومدم سراغ پست غذابابا هنوز نیومده گشنم شد.آخ که چقدر دلم برا خودتو غذاهاتو وبت تنگ شده بود دوستماینم می یاد خیلی خوشمزه باشه هاچرا تزیین نداره هان

بله، توئه شکموووو کی نمیای سراغ پست آشپزی؟!

منم دلم واسه خودت و کامنت های شبونه ت یه ذره شده بود.

واااا!!!! چه تزئینی مثلا؟! مرغ رو قالب بزنم مثلا؟!


بابای آینده یه فسقِلی
24 شهریور 92 21:54
خوشمزه بود.مخصوصا گردوش.

آره!
مامان تسنیم
28 مهر 92 10:33
سلام
من این دستور خوشمزه ات را درست کردم خیلی عالی بود
جناب همسر خیلی خوشش اومد
مرسی

سلام
خیلی خیلی خوشحال شدم که لذت بردین...

خواهش میکنم