آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

پیراشکی گوشت

1392/6/24 14:48
نویسنده : •● Mah ●•
2,109 بازدید
اشتراک گذاری

تا یادمه;

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااام... گاوچران

این پیراشکی رو من واسه شام، ترجیح میدم بجای گوشت، با سویا درست کنم. چون سبک تر هستش. خودم این غذا رو توی این یک هفته اخیر، دو بار درست کردم. خوشمزه خیلی خوشمزه ست و بنظرم بدلیل لقمه ای بودنش، خیلی اشتها برانگیزتر از غذاهای برنجی هستش. حتی واسه یه بار هم که شده، درست کنین. مخصوصا شما نی نی دارها. البته ناگفته نماند، منم خودم تو خونه یه نی نی دارم که 28 سالشه. از خود راضی نیشخند (صرفاً جهت عقب نیفتادن از بقیه! زبان

 

Hamburger IconFrench fries IconPizza slice IconSoft drink IconHot dog Iconhttp://www.veryicon.com/icon/preview/Food%20&%20Drinks/Food/Burger%20Icon.jpg

 

مواد لازم برای خمیر:

آرد 1 و 1/4 لیوان * آب 8 ق غ * روغن مایع 6 ق غ * نمک و زردچوبه کمی

مواد لازم برای مایه وسط پیراشکی:

گوشت چرخ کرده 250 گرم * پیاز 1 عدد * فلفل دلمه خرد شده 1/2 استکان * جعفری خرد شده 2 ق غ * رب گوجه 2 ق غ * تخم مرغ پخته 1 عدد (قابل حذف) * زردچوبه، نمک و فلفل مقداری

 

طرز تهیه:

آرد، روغن، نمک و زرچوبه را مخلوط کرده و کمی هم بزنید. کم کم آب اضافه کنید و ورز بدهید. اگر حس کردید باز هم خشک هستش، در حد کم آب اضافه کنید. اینقدر این خمیر را ورز دهید تا از حالت چسبندگی خارج شود. این خمیر نیاز به استراحت ندارد. پارچه ای روی آن انداخته تا خشک نشود. در این فاصله، مایه را آماده کنید. پیاز را رنده و با گوشت سرخ کنید. زردچوبه و رب و فلفل دلمه را با آن تفت بدهید. نمک و فلفل را به آن بیفزایید. با یک استکان آب بگذارید بجوشد تا مواد خوب به خورد هم بروند، سپس تخم مرغ رنده شده و در صورت تمایل یک قاشق جعفری خرد شده را به آن بیفزایید.

خمیر را لوله کرده و با چاقو چانه چانه از آن ببُرید و کنار بگذرید. روی سطح صافی کمی آرد پاشیده و با وردنه هر کدام از چانه ها را پهن کرده و قالب بزنید. مقدار کمی از مایه وسط آن گذاشته و بپیچید. در تابه ای داغ، کمی روغن ریخته و پیراشکی ها را سرخ کنید. به تابه کم کم روغن اضافه کنید و اجازه دهید پیراشکی به حالت تابه ای سرخ شود.

*برای تهیه پیراشکی، فقط تهیه خمیر مهم است، مایه وسط می تواند دلخواه باشد.

 

نوش جان... قلب

 

تزئین نوشت:

گردی ِ وسط ِ پیراشکی ها، پوست پرتقال هستش و وسطش هم یه گوجه زیتونی. اطراف پیراشکی ها هم با سس قرمز و ماکارونی تزئین شده. گاوچران

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (59)

مامان تارا
24 شهریور 92 22:54
این تزئین از نوع حرفه ایش هست

خوب نگفتی با سویا چطوری درستش کنیم ؟ سویاش چی باشه؟ از این طعم دارها یا ساده؟

شاید.

سویا رو نیم ساعت خیس کنین، بعد تو صافی آبکش کنین و همراه با پیاز تفت بدین.
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
24 شهریور 92 23:45
فك كنم اولللل

از بابت کامنت، نفر دوم، اما از بابت محبت و معرفت جز اولین هاااااا...
مرضی
25 شهریور 92 0:01
برای پیراشکی نوشتی فقط تهیه خمیر مهمه
خب منم پیراشکی درست میکنما
خمیرشو اماده از نونوایی میخرممممممممممممم

سختیش تو همون خمیرشه دیگه.

بتونی که خیلی خوبه...
زهرا مامان فنچی
25 شهریور 92 0:46
لبخند روی لبانمان آوردی با سبک چینی

با این حال خوشگل تزیین کردی
موفق باشی خانومی

جوگیری و هزار دردسر...

ممنونم گلم شما هم.
تا ابددونفره
25 شهریور 92 1:34
به به سلام عزیزمتا وارد وبت شدم دیدم نوشته پیراشکی گوشت دست و پامو گم کردمکلی ذوق کردمخیلی خوشمزسامروز دوبار دهنمو آب انداختی و گرسنم کردیمرسی که غذاهای جدیدو خوشمزه یادمون می دی.جاگیر که شدم کم کم باید شروع کنم

سلااام به روی ماهت خانوووومی

خیلی باحال بود، نوشتی: دست و پامو گم کردم...

آخیییی.... عزیزم، ببخشید خووو

خواهش میکنم، لطف داری شما به من. ایشالا هر چه زودتر جاگیر شی در راستای ِ طبخ ِ هرچه زودتر ِ غذا.

هدیه
25 شهریور 92 1:34
واییییییییییییییی چه غذای خوبی دهنم آب افتاد چه جالب پیراشکی اونم با سویا شیطون پیشنهاد کی بود خودت کشف کردی باید چیز خوشمزه ای باشه


مرسی عززززززززززیزم

آره خب، هر موقع دیدی گوشت دوست نداری یا اینکه در دسترس نیست یا اینکه وقتشو نداری، سویا می تونه جایگزین خوبی باشه. از خودمه...
سمانه مامان ستایش
25 شهریور 92 1:34
اول بگم من اگه قرار باشه درستش کنم بدون سویا و بعد هم با خمیر پیراشکی آماده شیرآوران
گفتم که بدغذام و دنبال راحتی
من با اون مواد اولیه که نوشتی(یکم فرق داره) یه مدل کتلت درست میکنم خیییلی هم خوشمزه میشه
تزئین خط خطی و شلوغت منو کشتههههه

ایششش اصلا به من چه راحت طلب و لوووس...



وااااا! کتلت؟!!!! بحث پیراشکی رو به کتلت نکش

مــــرسی

باران
25 شهریور 92 7:40
اوووووم خيلي خوشمزه است
برم و زودي بپزم

آره
خیییلی خوبه.
مامان ترنم
25 شهریور 92 7:57
من كه عاششششق پيراشكي هستم. ولي هميشه خميرش رو آماده مي‌گيرم. نمي‌دونم اگه وقت كنم حتما يكبار هم خودم خميرش رو درست مي‌كنم ببينم طعمش چه جوري مي‌شه.

آره خب، خمیر آماده خیلی کار آدمو راحت تر میکنه. اما اینجوری احساس میکنی داری نون می پزی و بوی بهتری توی خونه می پیچه.
مامان ترنم
25 شهریور 92 7:59
پيمانه استكان بايد چه اندازه‌اي باشه؟؟؟؟

1 استکان من، حدود 6 ق غ شد. واسه ماست.


علامه كوچولو
25 شهریور 92 8:12
سلاااااااااام
منم هميشه خمير پيراشكيهامو از نونوايي ميگيرم اينطوري فقط به فكر محتويات داخليشم

مخلوط اسفناج بخارپز سيب زميني جوشيده رنده شده و گوشت چرخ كرده هم عالي ميشه

سلام خانومی
به به، اونجوری که شما نوشتین، منم .
گفتین سیب زمینی پخته، یه کم یاد سموسه افتادم و دوباره
محبوبه مامان الینا
25 شهریور 92 8:26
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام
به به به نظر خوشمزه میاد
خانوم اجازه ما که سویا دوست نداریم میشه گوشت رو با کمی سویا مخلوط کنیم و استفاده کنیم؟!
جداً چینیها اینجوری تزئین میکنن؟! نمیدونستم ؟! جالب بود واسم
راستی دوستم در مورد سلیقه شکست نفسی میفرمایید میگم به نظرت تو وبم در مورد پرده نظرسنجی کنم ضایع ست؟!

سلااااام گلم
خب شما از گوشت یا همون سوسیس و کالباس و این چیزا استفاده کن، یا حتی مرغ.

آره خوب، اونا چون با چوب غذا میخورن و قاشق ندارن، غذاشون باید خط خطی و رشته ای باشه.

فدای شما. نه گلم، اونجوری بدتر گیج میشی.
مادر کوثر
25 شهریور 92 8:51


بازم یه غذای اشتهابرانگیز و وسوسه کننده

مرسی خواهر جون حتما میدرستمش



چه کنیم دیگه

جوگیر شدیم در حد بچه های تیم ملی...

خواهش میکنم. حتما
خواهرفرناز
25 شهریور 92 9:49
بازم غذا
وای خدایا از دست این دوست جون
بزار ما قبلیوها را درست کنیم بعد جدید بزار
اهان فهمیدم بچه ات خیلی بد غذاست برای همین متنوع درست میکنی تا بخوره.....
ستاد شوخی کردن با دوستان
افرین به شما خانوم هنرمند تزیین چینی اش هم زیباست

باشه از این به بعد، یواش یواش میرم جلو تا وقت درستیدنش رو داشته باشی.

نه بابا، اصصصصصلا هم بد غذا نیست حساسیت توی مزه هم که اصصصصصلا.

مــــمنونم دوست جونی
مامان سيد محمد سپهر
25 شهریور 92 9:54
سلام نوش جونت .........الهي گوشت بشه به تن ني ني توي خونت......

سلام زهره جان.
ممنون. ایشششششششالا
mamanebaran
25 شهریور 92 10:13
ای جانـــــــــــــم به این کدبانو
ای جانــــــــــــــم به این همه سلیقه
ای جانـــــــــــــــم به این همه تزئین
البته اونم به سبک چینـــی

و
ای جانم به دوست ِ گل ِ خودم که همیشه بهم سر میزنه

آره
نیلوفرآبی
25 شهریور 92 11:02
آفرین به شما که اینقدر کدبانویی
از شکلش معلومه خیلی خوشمزه اس
یادم باشه حتما درست کنم
راستی منم بعد از مدتها آپ کردم اونم فقط به خاطر گل روی شما

مـــرسی فریده جان

جدددی؟!!! الان میام...
مامي كيانا
25 شهریور 92 11:39
حتما همين هفته درستش ميكنم
من هم از لقمه اي بودنش خوشم اومد

حتما. عکس هم حتتتتما بذار...

آره خیلی خووووبه...
مامان علی
25 شهریور 92 11:41
سلام عزیزم باورت میشه من همین غذا رو با همین دستور پخت جمعه شب درست کردم و خیلی ازش استقبال شد؟البته من تخم مرغ پخته نزدم و گوشت و سویا به نسبت مساوی داخلش ریختم. از پودر سیر و پودر آویشن هم برای طعم دار کردنش استفاده کردم. بو و طعم پیتزا گرفته بود. پسرم می خورد و میگفت: پیتزاستبه هر حال خسته نباشی و دستت درد نکنه عزیزم

چقـــــــــدر جالب عزیزم...

آره، اون پودر سیر و آویشن و اینا که من اصلا ناخوداگاه میریزم تو همه غذا ها... مثه نمک و فلفل، جز ادویه های اصلی حسابشون می کنم

نوش جوووووونتون... نوششش جون ِ علی آقاااا خواهش میکنم. مرسی که اومدی فاطمه جان.
محبوبه مامان الینا
25 شهریور 92 12:00
ممنونم از نظری که واسه پرده دادی دوستم بیشتر منظورم اینه که تهران الان چه جنس پرده و با چه طرحی مده ؟ احتمالا واسه خرید برم مشهد اونجا تنوعش بیشتره و جدیدترن

خواهش میکنم.

خسته نباشی، خب از اول میگفتی چی مده؟!

من که اصلا دنبال ِ مد نیستم. هر چی به خونمون بیاد و به دل خودم بشینه، رو بیشتر می پسندم.

اعتقادم هم اینه که هر چی که زود مد شد، زود هم از مد خواهد افتاد.
هانی
25 شهریور 92 12:20
سلاااااااااااااااام آبجی یکی یه دونه ی من:

من این پیراشکی رو خیییییییییلی دوست دارم. به خاطر همین مامانی برام زود به زود درست میکنه. امروز هم که اینجا دیدمش دلم هوری ریخت. خییییلی خوشگل بود راستی امروز تولد مامانیمه. تو وبلاگ یه جشن تولد براش گرفتم. خوشحال میشم شماهم بیاین و یه سری بهمون بزنین.

سلام عزیز و دردونه ی من

ای جاااان... دوست داری؟!

چشششششششششم، الان میااااااااااااااااااااام

تولد تولد تولدشون مبارکککککککک
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
25 شهریور 92 12:52
ملسى عزيزم

خواهش می تُنم
مامان ندا
25 شهریور 92 12:59
واااااااااااااااااااااااااااااااای من عاشق پیراشکی هستم البته با تزیین چینی
خیلی دوست دارم از این غذا واسه همسری درست کنم ولی وقتشو با وجود دخملم ندارم
دست و پنجه ات درد نکنه دوست جونی

مرسیییییییییی از ابراز احساسات قشنگت خانوووومی

اِ...؟! خیلی آسونه که... اگه خمیرشو آماده ای بگیری. ایشالا یه روز درست کنی و لذت ببرین

مــــــــــــرسی گلم
محبوبه مامان الینا
25 شهریور 92 13:49
راس میگیا!
خب آره اما یه کم هم باید به روز بود دیگه دوستم
البته تو ذهنم اینه که یه پرده ساده رنگ روشن سفید یا شیری یا نباتی بخرم
بدون دستک و والون یا نهایتا یه دستک باریک
اما اینکه جنس و طرح حریرش چی باشه ذهنمو مشغول کرده؟
اونروز یه حریر نباتی ساده دیدم که کمی برق میزد به نظرم خوب اومد
یه روز دیگه هم یه پارچه دیدم توری بود با مربعهای تقریبا یک سانتی اونم به نظرم خوب اومد
خاصه که بسااااااااااطی دارمااااااااا
واااااااااااااااااااااای دماغم! بیخیال پرده

من همیشه راست میگم!

اگه ساده میخوای که خیلی کارت باید راحت تر باشه. راستش منم معمولا از والان و شنل و ... زیاد خوشم نمیاد، یه کم خونه رو شلوغ پلوغ میکنه. واسه سالن های خیلی بزرگ خوبه.

راستی، اگه پارچه براق و طلاکوب میخری، به فکر نورپردازی شیک هم باش تا خوب خودشو جلوه بده.

حالا تحقیق واسه پرده خیلی خوبه، آخه میدونی که جلو چشمه آدمه و خیلی توی فضای خونه موثره.

در هر صورت موفق باشی.
مامان سيد محمد سپهر
25 شهریور 92 15:58
مي شنوم صداي دست زدنت را كه از ته دل مي زني ...هميشه شاد باشي و خوشحال و خوشحالي را مزه مزه كني

عزززززیزم، مرسیییییییی

چه گل های خوشبویییییییییییییییییییییییی


علامه کوچولو
25 شهریور 92 16:52
با نام رضا به سینه ها گل بزنید
وز اشک به بارگاه او پل بزنید

فرمود که هر زمان گرفتار شدید
بر دامان ما دست توسل بزنید


*********************

سلام عیدتون مبارک:التماس دعا


سلام عزیزم
ممـــــــــــــــنون از کامنت زیباتون. بر شما هم مبارک...
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
25 شهریور 92 16:57
سلاااااااااام خوبى ؟
من خييييييييلى پيراشكى دوست دارم
ولى هميشه از اين خمير آماده ها مى گيرم
سلام خانومی. ما که خوبیم خدا رو شکر. شما بهتری؟!

نوش جوووووونتون حتی با اون خمیر آماده ها.
زهرا مامان ارتا
25 شهریور 92 18:09
راستی تو چقدر کدبانویی چرا بعضی موقعا میگم ای کاش منم اینقدر حوصله داشتمو اشپزی میکردم اما متاسفانه همیشه ترجیح میدم غذاهای تکراری بخورم چون حوصله ی ریسک ندارم

نمیدونم

دعوام نکن خوووووووو ماماااااااااااااااااان کجاااایی؟؟!!

چی بگم خب. شما هم این غذاها درست کن، حتی در حد خیلی کم. ببین اگه خوب شد و دوست داشتی، زیاد درست کن و جز لیست غذاهای دائمی خونه قرار بده.

ممنون از لطفتون.
تا ابددونفره
25 شهریور 92 19:07


مـــرسی عزیزم که به یادمی
مادر کوثر
25 شهریور 92 19:12
سلام سلام

این پست تقدیم به شما...

http://widenet.ir/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C/3257-%D8%A7%D9%8A-%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%84%D8%AC%D8%A3-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86.html

و عیدتون مبارررررررررررررررک





سلااام تک خواهری...

زیبا بود. ممنــــــــــــونم

عید بر شما هم مبارک...
مامان سونیا
25 شهریور 92 22:06
وای چه خوش میگذره با وجود همچین کدبانویی خیلی خوشمزه میشه باید امتحانش کنم
تزئیناتت توی حلقم

اخیییییییی، الهیییییی...

شرمنده م نکن دیگه دوست جون


مامان سونیا
25 شهریور 92 22:06
کسی قدم به حرم بی مدد نخواهد زد / بدون واسطه دم از احد نخواهد زد

گدای کوی رضا شو که آن امام رئوف / به سینه ی احدی دست رد نخواهد زد

بهترین شادباش ها تقدیم به شما


ممنونم دوست خووووووبم
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
25 شهریور 92 23:02
ممنون عزیزم که بهمون سر میزنی
بهت گفتم که از سرور اداره استفاده میکنم هنوز اینترنتِ خونه رو وصل نکردم توی اداره هم وقت تایید کردن کامنتها رو ندارم

خواهش میکنم

ایشششششش ... اصلا به من چه!!!
اسماءღمامانه فسقلღ
25 شهریور 92 23:55
ای جان باید حتما خوشمزه باشد
سر فرصت درستش میکنم
راستی جوش شیرین ضرر نداره؟من شنیدم خوب نیست واسه بدن

آره، بی شک.

چرا، اتفاقا خیییلی هم بده، مخصوصا واسه خانوما. کیست سازه...

ولی خب، میشه هم نریخت.
هدیه
26 شهریور 92 0:49
سلام
ممنون گلم که بهم سر می زنی و کامنت های زیبا برام می ذاری

سلام خانومی
خواهش میکنم عزیزم، قابل شما رو نداره گلممممم
مادر کوثر
26 شهریور 92 7:06
سلام

من امروز میخوام این غذای خوشمزه رو بدرستم

فقط یه سوال:
با این مواد چند عدد پیراشکی به دست میاد؟

10 تا یا کمتر؟!

سلام تک خواهری
بستگی به سر لیوان و سایز قالبت داره.

اما این مقدار مواد واسه 3 نفر یه کم کمه. از اونجایی که لقمه و خوشمزه ست و همینطور اگه هم زیاد بیاد، باز فردا میتونی گرمش کنی و بدون تغییر مزه نوش جان کنی.


مامان آرشيدا قند عسل
26 شهریور 92 7:51

مـــرسی

محبوبه مامان الینا
26 شهریور 92 8:04

عزیزم

مامان سيد محمد سپهر
26 شهریور 92 9:32
سلام عزيزم ميلاد نور بر شما و ني ني توي خونه مبارك.........

سلام زهره جان. ممنونم بــر شما هم مبارککککک
مامان سيد محمد سپهر
26 شهریور 92 10:22
عزيزم....انشاء الله هر چي از خدا مي خواي بهت بده.....باشه .........

انشاءا...

ممنون از دعاتون زهره جان...


مادر کوثر
26 شهریور 92 11:04


پس برای " دو نفر " کافیه!

چون میخوام فقط برای خودم و کوثر بدرستم و نوش جان کنیم

هیسسسسس. صداشو در نیار

بابایی سرماخورده براش سوپ درست میکنم . تازه رژیم هم داره

من خمیرشو آماده کردم ولی یک استکان بیشتر مجبور شدم آرد بریزم تا به دستم نچسبه

برم دنبال کوثر

بعبارتی بعله

حدسش میزدماااااا

ایشالا آقاتون هم زود خوب بشن...

پیشاپیش نوش جوووووونتون... اِ...؟!

فدای کوثر جونی
آزاده
26 شهریور 92 11:53
عیدت مبارککککککککک

خیلی وخته پیراشکی ندرستیدم راستش تنبلیم میاد سرخشون کنم ولی اینو دیدم بدجوری هوس کردم اما سرما خوردم و باید بذارم واسه بعداالبت اگه تنبلی بذاره

اون تزیین خط خطیت تو حلقمممممممممم

مرسی عزیزممممممم
عید شما هم مبارکککککککککککک

آخیییی... اتفاقا اون سرخ کردنش خیلی باحاله. همه جا بوی نون تازه می پیچه!

اوووخی ، ایشالا زودتر خوب بشید.
هانی
26 شهریور 92 12:46
حق، معرفت به هر نگاهم داده / در حلقه ی عشق خویش راهم داده

اینها همه علتش فقط یک چیز است / ایرانی ام و رضا پناهم داده . . .

میلاد مسعود ولی نعمت ما، آقا امام رضا بر شما آبجی گلم مباااااااااااااااارک



مرسییییییی عزیز دلممممممم

مهربووووووووووووووووووووووووووووووووون
محبوبه مامان الینا
26 شهریور 92 13:55
حلالم کن اگه زیر عمل شکستگی بینی نیومدم بیرون



خودتو لوس نکن ببینم

ایشالا که همه چی به خیر بگذره...
مامان تارا
26 شهریور 92 18:14
در باغ ولایت گل خوشبوست رضا / سروچمن گلشن مینوست رضا

نومید مشو زدرگه احسانش / زیرا به جهان ضامن اهوست رضا

میلاد هشتمن نور ولایت، تبریک و تهنیت

مــــــــــــرسی رویا جونم

شرمنده کردی خانومی
ستاره زندگی
26 شهریور 92 18:47
سلام خانمی
به به عجب غذایی،خیلی وقته که پیراشکی درست نکردم.احتمالا برای شام درست کنم
پس من 2تا نی نی دارم

سلام عزیزم
خیلی وقت بود نیومده بودین. دلمون تنگ شده بود واستون...

آره. 2 تا
مامان مانی مسافر کوچولو
26 شهریور 92 19:44
وقت کردم درست میکنم

ایشالا
رضوان
26 شهریور 92 20:34
سلاااااااااااااااااااااااااااااااام دوست گلمممممممممم

همین الان طرز تهیه ش رو توی دفتر م نوشتم

این یکی رو خداییش دیگه خودم میخوام درست کنم .........

مرسی عزیزم ک منو هم داری راه میندازی

سلااااااام گلمممم

چقدر خوشحالم که داری پیگیری میکنی... اِی جاااان فدای خودت که ایندفعه رو تصمیم گرفتی خودت درست کنی...

خواهش میکنم. خودت خانووومی...
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
26 شهریور 92 21:24
سلااااااام
ولادت امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع) رو تبريك مى گم بهت

سلااام عزیز دلم...
بر شما هم مبارکککککککک

ببخشید، شما بزرگتری و من باید میرسم خدمتتون واسه عرض تبریک.
فرناز خاله آرسن جون
26 شهریور 92 23:56
سلام گلم مرسی بابت پیام قشنگت که همیشه بهم انرژی میدی راستش اونهمه که از من تعریف میکنی کم کم یه بال در میارم پرواز میکنم اما خبر نداری تو خودت آخر هنرمندهایی عاشق این تزییناتت هستم که با ذوق و علاقه درست میکنی درسته واسه همشون نظر نمیذارم اما همشون رو میبینم

سلام عزیزم، خواهش میکنم

آخیییییییییی.... الهیییییییییییییی

ممنونم ازت دوست خوبم. خوشحالم که میای... گرچه خاموش.
مادر کوثر
27 شهریور 92 9:49
پیراشکی رو درست کردم

برای اولین تجربه خوب بود

کوثر که یه دونه بیشتر نخورد و بنابراین 5 تا زیاد اومد که شب همسری ترتیبشو داد

اصلا یادش رفته بود که مریضه

هی خورد و هی گفت به به آخ جون

نوووش جونتون

کوثر هم احتمالا چون غذای جدید بوده، ترسیده بخوره. عشق ِ به کباب و پیتزاست دیگه.

آقایونن دیگه.
مامان نیایش
27 شهریور 92 10:45
چند بار گفته ام و بار دگر میگویم اون غذا درست کردن و دستور غذاییت یه طرف اون تزیین ها هم طرف دگر!

و من هم باز میگویم، ممنونم.


محبوبه مامان الینا
27 شهریور 92 13:39
میشه لازانیا با خمیر آماده هم توضیح بدی واسمون و تزئین کنی؟

نه.

باشه گلم، لقمه ای یا لایه ای؟!
☁☀☁ مامان تسنيم سادات
28 شهریور 92 21:35
پستش رو كى ميذاااااارى .....؟؟؟؟

سعی میکنم به زودی بشه.

دوتا عاشق
29 شهریور 92 12:41
واااای. عالیهههه

مرسی گلم.
خواهرفرناز
22 دی 92 23:35
منم الان پست پیراشکی گوشتم چه خبره باید چیکار کنم چیزی نفهمیدم بیا کمک دیگههههه
•● Mah ●•
پاسخ
عکسشو عوض کردم. عکسش واسه امشبه که شام پیراشکی داشتیم. کاری نمیخواد بکنی که!
مادر کوثر
23 دی 92 8:38
اووووووووفففففففففففف پیراشکیشوووووووووووو دهنم آب افتاد من هنوز قالب رو تست نکردم
•● Mah ●•
پاسخ
آرههههه قالب رو حال کردی؟ تستش کن!
محبوبه مامان الینا
23 دی 92 10:08
عکس قبلی یادم نیست! اما مطمئنم که اونم محشر بودهکاش هر دو رو میزاشتی و حذفش نمیکردیگناه داشت خو! مالِ بار اول بود خیلی هم خوب بود
•● Mah ●•
پاسخ
عکس قبلی همون تزئین به سبک ِ چینی ِ بود دیگه! گناه نداره! حالا تو قسمت های آپلود شده هستش... آره! از اون لحاظ موافقم باهات... ولی خب، دوستش نداشتم دیگه!
مامان ندا
8 اردیبهشت 93 13:55
اخی ...قربون دوست با سلیقم برم...هوس پیراشکی گوشت کرده بودم اومدم دستورش رو دوباره بردارم درست کنم...ممنون
•● Mah ●•
پاسخ
قربونِ خودت برم که اینقدر مهربونی آخیییی... ای جااااان