آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

پلو با مرغ کاری (هندی)

1392/7/21 2:33
نویسنده : •● Mah ●•
620 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوست جونی های خوب ِ خودم. قلب

امروز میخواییم بریم هند. از خود راضی بازم مُفتی مُفتی... نیشخند

دستور این غذای لذیذ رو از سایت آشپزیهای مامانم به طبخ ِ سروه جان، گرفتم. واقعا ازشون ممنونم. عجب غذاییه. منم که عاشق ِ غذاهای جدید، اما هماهنگ با ذائقه م هستم. زبان

 

niniweblog.com

مواد لازم:

برنج 2 پیمانه (از قبل خیس شده) * سینه مرغ فیله شده 1 عدد * پیاز درشت 2 عدد * خامه پگاه 1/2 قوطی * ادویه کاری 2 ق غ * پودر پاپریکا (فلفل دلمه قرمز) 1 ق غ * جعفری خرد شده 1 استکان * زردچوبه، نمک و فلفل قرمز مقداری

 

طرز تهیّه:

پیازها را ترجیحاً خلالی و درشت خرد کرده با کمی روغن تفت دهید. فیله مرغ را به صورت نواری بریده و به پیاز اضافه کرده و هم بزنید. کمی که سرخ شد، ادویه ها را اضافه کرده و پس از کمی تفت، خامه را اضافه کنید. روی مواد به اندازه 1/2 استکان آب جوش یا آب مرغ اضافه کرده و اجازه دهید روی حرارت کم، به روغن بیفتد. جعفری تازه و خرد شده را در این مرحله اضافه کنید.

برنج را آبکش کرده و از این مواد لابه لای برنج و درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا برنج خوب دم بکشد. مقداری از مواد مرغ و جعفری را جهت تزئین می توان کنار گذاشت.

*شاید خیلی هاتون فکر کنید که خامه و مرغ با هم جالب نمیشن! اما باید خدمتتون عرض کنم که اشتباه فکر می کنید. زبان برای اینکه خامه به خورد ِ مرغ میره و عطر و طعمش می مونه.


گاوچران ...बॉन एपेतीत

(به زبان هندی که معنیش میشه: نوش جان... گاوچران) نیشخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (39)

تا ابددونفره
21 مهر 92 1:46
وااااااااای عزیزم مرسی برای یه پست خوشمزه دیگهاگه بدونی چقدر خوشحال می شم پست می زاریقسمت به زودی از اینم کپی کنمبه به خیلی خوشمزه به نظر می یاد

عزززززززززززیزم
مرسی از خودت که تو هر ساعت از شبانه روز میای بهم سر میزنی اگه اهل ِ ادویه هستین، حتما درست کن. نوش جووووونتون
سمانه مامان ستایش
21 مهر 92 2:56

فکر کنم خییییلی خوشم اومده
این یکی رو دیگه باید درست کنم چون خییییلی به نظر خوشمزه میاد
مرسی دوست جون.هم بابت سفر مجانی به هندهم بابت غذا و اموزش جدید

اوووووو هووورااااا... بالاخره خوشت اومد. خب دست به کار شو دیگهههههه
واقعا عطر و بوی خوبی داشت. امیدوارم درست کنی و خوشت بیاد
فدای شما گلمممممممممممممممممممممممم
آزاده
21 مهر 92 9:09
بابا سرآشپز....کدبانو.....لیدرِ تور جهانگردی

بازم ممنون از دستور خوچمزه ات

عززززززززززیزم
مرسی از تعریفت خانووووووومی

قربون ِ شوما
مامي كيانا
21 مهر 92 10:36
نمستٍه
به به هر دم از اين باغ بري مي رسد
خيلي پسند هي
حتما امتحان كرد هي
خامه و مرغ خيلي تعجب كرد هي


ههههه
هندی هم بلد بودی و رو نمیکردی؟! خیلی بامزه نوشتی.
تعجب نداره که! درست کن و لذت ببر
مامان علی خوشتیپ
21 مهر 92 11:49
راستی آدرس وبمون اشتباهه ها خانوم خوشگله

درستیدمش

مامان علی خوشتیپ
21 مهر 92 13:03
به به...خیلی خوشگل تر از عکس خودمون شده من که هنوز اینو درست نکردم.لازم شد برم و درستش کنم

کار تزئیناتتم بیسته خانوم کدبانو

خواهش میکنم، اختیار داری عزیزم دست ِ سروه جون درد نکنه واقعا.

وااای عزیزمممممم... مرسی از تعریفت گلممممممممم
مامان ترنم
21 مهر 92 17:43
عزیزم برو خصوصی.

واییییییی مرسی لیلا جووووووووونم
مامان ترنم
21 مهر 92 17:56
من که عاشق ادویه هستم. ولی واقعا مزه مرغ با خامه و توی برنج خوب میشه؟؟؟؟؟؟ البته توی چیکن استراگانف هم مرغ هست و هم خامه ولی با برنج مخلوط نمیشه. راستشو بگو برم درست کنم عایا؟؟؟؟

اگه ادویه دوست داری، اگه طعم مرغ و خامه رو توی استراگانف هم چشیدی، حلّه دیگه! حالا یه برنج هم بذار کنارش.

چی بگم والا؟! در حد کم درست کن، ببین خوشتون میاد یا نه!
مامان ساینا
21 مهر 92 18:04
به به چه کرده این کدباااانو
عزیز دلم ببخشید این مدت نیومدم پیشت
چقدر پست جدییییید داری کم کم میام همشونو میخونم
ولییییی این غذا رو بگووووو الان ضعف میرم
دووووستت دارم دوست خووبم

مرسی از حضور قشنگت شیرین جون خیلی وقت بود که نبودی. دلم واست تنگ شده بود ممنونم از اینهمه لطفت دوست جونی
مامان ترنم
21 مهر 92 18:16
online هستی؟؟؟؟؟ نکنه دوباره داری دستور آشپزی می زاری؟؟ از کی تا حالا اینقدر دست پحتت خوب شده اونوقت ؟
ستاد تضعیف روحیه.

آره
نه بابا، تند تند و پشت سر هم نمیذارم، مزه ش میره خووو
ههههه شما هم هی بیا و تضعیف کن ما رو.
باشههههههههه، خیالی نیست رفیق ما که دوستت داریم رفیییق
مامان ندا
21 مهر 92 20:04
بازم پست خوشمزه
و بازهم پست مورد علاقه همسری من مــــــــــــــــــرغ
اون پودرو از کجا میشه تهیه کرد دوست عزیز؟

حالا موفق شدی اون خورش مرغ رو واسه همسری بپزی؟
قربون محبتت
من از سوپر مارکت خریدم. شنیدم عطاری ها هم دارن.
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
21 مهر 92 22:03
小鹿我主通行多重

اصلاً خوشمزه نبود

حالا چرا جمله اولی رو چینی نوشتی؟

درست کردی؟! یا مثه کامنت قبلی داری شوخی میکنی؟
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
21 مهر 92 22:25
كامنت من كو پس ...؟؟!!

هان؟!
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
21 مهر 92 22:31
من اين غذا رو خوردم فقط اونى كه من خوردم خامه نداشت .. خيييييييلى خوشمزه ست

جه جالب نوش جووووون.
احتمالا با کره بوده ولی خداییش خامه یه چیز دیگه ست
مامان تارا
21 مهر 92 23:00
سلام
غذای خوشمزه ای به نظر میرسه موادش هم که به راحتی جور میشه به درست کردنش می ارزه
امیدوارم خوشمزه بشه

سلام رویا جان اره گلم، واقعا هم همینه تونستی درست کن گلم.
مامان تارا
21 مهر 92 23:17
نمیدانم در کجای خاطراتم جای داری که از حواس لحظه هایم پرت نمی شوی

برو خصوصی

وااااای چه زیباااا ممنووووووونم گلم

چشم
باران
22 مهر 92 8:24
چه خوشگله بايد خوشمزه هم باشه!!!!!

چشمات خوشگل میبینه باران جون.
حالا نمیدونم ادویه واسه شما که بارداری، خوب باشه یا بد؟!
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
22 مهر 92 8:43






.
.
.
مدیونی اگه فکر کنی که کپی کردم.

از لطفت ممنون منصوره جون.
محبوبه مامان الینا
22 مهر 92 8:56
سلام دوست جونصبح بخیر این غذا جزء غذاهایی هستش که من خیلی دوست میدارم البته نخوردما اما از موادش معلومه خوشم میاد حتما درستش میکنم
مرسی که مفتی مفتی ما رو بردی هند

راستی.........
دیشب...........
اومدم تخم مرغ بزارم دیدم ندارم تو یخچال!رفتم نت سرچ زدم دیدم بعضا ساقه کاهو گذاشتن گفتم خب بهتر سالاد من هم سالاد فصله کاهو بهتر جور در میاد ساقه رو پوشت کندم آماده گذاشتم که تزئینات کنم همسری از راه اومده بود و دیده بودش و تناول نموده بود!!! موندم چیکار کنم در یخچالو باز کردم دیدم شلغم دارم یه برش از اونو کردم ساقه حالا عکسشو میزارم تو پست بعد
خلاصه که دیشب بساطی داشتما

سلام محبوبه جون آخییییییییییییییییی عززززززززززززززززززززیزم دوست خوبم...چقدر خوشحال میشم هر روز کامنتتو میبینم، همین که هستی تشکر
آره گلم، مطمئن باش که خوشمزه ست. فدای ِ تو.
..................
وای که چقدر باحال بود! اما ماشالا خییییییلی خلاقی هااااا! عجب اراده ای هم داری. من جای ِ تو بودم، دیگه بی خیال ِ تزئین مزئین می شدم. اِییییی جاااااااان. دوست جون ِ خودمممممممممممم
بی صبرانه منتظر دیدن عکسشم شدیداااااااااااااااا.

مامي كيانا
22 مهر 92 9:08
خصوصي داري عزيزم

آخییییی
الهییییییی
الان میام پیشت
هدیه
22 مهر 92 9:25
با با اااااااااااااااااااااااا هنرمند همسریییییییییی باید بهت بابت کدبانوی عالیییییییییییییییی افتخار کنه من به همچین دوستی افتخار می کنم

ممنونم هدیه جوووووووووونم مرسی که اومدی و واسم کامنت گذاشتی دوست جوووووووووووونی
نظر لطفته.
زهرا مامان ارتا
22 مهر 92 9:42
مثل همیشه بی نظیر بود
راستی عزیزم ما میخواهیم دوربین بخریم تو چه مارکیو پیشنهاد میکنی ؟

قربونِ شما. مرسی
این روزا تو بازار خیلیا دوربین های sony رو به canon اولویت میدن، یعنی میگن اول سونی خوبه، بعدش کِنون.
پیکسلـِـش هم دیگه کمتر از 14 نباشه.
یعنی حداقل 14 یا 16 باشه به خریدنش می ارزه.
محبوبه مامان الینا
22 مهر 92 9:58
سلام
کاری نداشتم فقط میخواستم بگم خسته ی پاسخ و تایید کامنت نباشی


سلام به روی ماهت

خیلی باحالیییییییییییییییییییییییییییییی
محبوبه مامان الینا
22 مهر 92 11:16
وای ممنون دوستم که به فکر تزئین تخم مرغ روز جمعه من بودی
خیلی خوشجله

خواهش میکنم محبوبه جون خب من خیییلی دوستت دارم.
رضوان
22 مهر 92 12:56
سلاااااااااااااااااااااااااااام دوست جونی عزیزممممممممممممم ...........
الان خییلی گشنمه
دلم از این غذاهه خوووووووووواست
فک کنم خیلی خوشمزه باشه
اخه من این جور غذاها رو دوست میدارم وااااااااای اونم چی دست پخت دوست جونیییییییییییی
خداییش خیلی دوست دارم دستپختتو بخورم
............ ایشالا .... ایشالا




سلاااااااااام.
آخییییییییییییییییییییییی عززززززززززیزم

ببخشید دیگههههه

ای جااااان... ایششششششششششششششالا تو بیا تهران، چرا که نه؟!
تا ابددونفره
22 مهر 92 13:02


مرسی گلِ من.
رضوان
22 مهر 92 13:03
دوست جونیییییییییییییی اگه زحمتی نیست یه سر بیا ب این ادرس
شاید دوست داشته باشی
www.kermanshah29.blogfa.com

چشششششششم

ممنووووووونم، اتفاقا خیلی دوست داشتم از جاذبه های کرمانشاه ببینم. مخصوصا غذاشون. همون خورش خلال

مامان آمیتیس
22 مهر 92 13:28
سلام دوست خوبم دلم تنگید از دوری

سلام گلم. خوشحالم که باز هم کامنتتو میبینم
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
22 مهر 92 21:20
من؟من درست كردم؟نه كى...؟
ميندازن تقصير آدم

والا ما که نمی فهمیم منظورتو! چندگانگی حرف میزنی جدیدا!
مامان سویل و اراز
23 مهر 92 0:46
واااای چه عکس قشنگی به نظرت ب درد مهمونی جشن تولد میخوره؟
اونوقت واسه 25 نفر چند تا باید مرغ استفاده کرد؟ دیگه خواهشا نگو برو سرچ کن رفتم از گوگل سرچ کردم گفت برو از خودش بپرس

عزیززززم

مرسی شهره جونم از حضور و لطف ِ همیشگیت از خود ِ سروه جان بپرسی، فکر میکنم بهتر باشه ایشون تجربه شون بی شک بیشتر از من هستش. چون من یه بار فقط این غذا رو درست کردم. آدرس ِ دستور این غذا:

http://motherschef.niniweblog.com/post374.php
مادر کوثر
23 مهر 92 10:07
پس چرا نظر من ثبت نشده؟!

هان؟!!!
مامان نیایش
23 مهر 92 11:22
عزیز دلم حتما میام و سر فرصت میخونم این غذای خوشمزه رو یعنی میخونم که ببینم میتونم درست کنمدوستت دارم عیدت مبارک و التماس دعای مخصوص

ایشالا که درست کنی و خوشت بیاد زهره جونم
منم دوستتون دارم عید شما هم مبارک
محتاجیم به دعا

مامان ساینا
23 مهر 92 19:24
من قبلا برا این پست نظر گذاشتم پس کوووووو نظرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی قـــــــــــــــــــول میدم اینو حتما درست کنم ,عالیه
مـــــــــــــــــــــــــــــــــــرسی

اِ وا... چرا نیومده یعنی؟!

نیاز نیست قول بدی که گلم امیدوارم خوشت بیاد

فدااااااات
ماماني كسرا
24 مهر 92 10:24
غذا يه طرف هندي نوشتنتون هم يه طرف خانم خانماااا


ممنون از دقت و حضورت سودابه جوووووووون
مامان محمدرهام جون
25 مهر 92 20:16
اووووووووووووه چه خوشمزهدستت طلا

عززززیزمیییییی

مامان شاهزاده کوچولو
27 مهر 92 13:52
سلام به شما خانمی عزیز که از حالا انقدر برای مادر شدنت ذوق داری حست برام جالب بود چون من تا قبل از مامان شدنم اصلا بهش فکر نمیکردم اما حالا همه ی دنیامه!

سلام، خیلی خیلی خوش اومدین
مرسی از توجه و دقتتون
بله، باهاتون موافقم
مامان مانی
30 مهر 92 20:27


ممنون، ای کاش آدرس هم میذاشتید.
♥♥♥مامان ٣تادخمل♥♥♥
3 آبان 92 15:55
يعنى درست كردم


تا ابددونفره
1 آذر 92 12:32
سلااااام عزیزم ظهر جمعه برفیتون بخیر با اجازت اومدم ببینم می تونم اینو واسه ناهار امروز درست کنم
•● Mah ●•
پاسخ
سلام گل ِ خوشبووووووو برف که فقط همون دیشب بود اِ؟!!! چه خووووووووووووب