آنیسا جونآنیسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

ღ فسـقِلی ما، آنیسا ღ

کوکوی تُن ماهی

1392/6/4 18:38
نویسنده : •● Mah ●•
658 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای خوبم. قلب

دستور این کوکوی لذیذ رو خیلی وقت پیش ها از یه سایتی که الان اسمش یادم نمیاد! خونده بودم و امروز درستش کردم. بطور باور نکردنیی خوشمزه شد. باورم نمیشد که تُن ماهی بتونه توی کوکو خوشمزه تر بشه. از اونجایی که همسری باشگاه میره و هر شب باید نصف یک قوطی تُن ماهی رو بخوره، خیلی اتفاقی این کوکو یادم اومد و بی درنگ درستش کردم. گفتم هم تنوعی بشه واسه همسری و هم تجربه ای بشه واسه خودم.

niniweblog.com

مواد لازم:

تُن ماهی: 1 قوطی * تخم مرغ: 3 عدد * کلم برگ سفید و ریز خُرد شده: 1 لیوان * نخودفرنگی پخته و لِـه شده: 1/2 لیوان * فلفل دلمه نگینی شده: 1 استکان * هویج پخته و نگینی شده: 1 استکان * پیاز طلایی شده: 1/2 استکان * جعفری یا سبزی پلویی خُرد شده: 1/3 استکان *

ادویه: پودرکاری، پودرسیر، نمک، فلفل، زردچوبه

طرز تهیّه:

درون ظرف گودی، تُن ماهی که روغن آن گرفته شده را ریخته، نرم کنید. کلم برگ ریز خُرد شده و فلفل دلمه نگینی شده را در روغن ِ کم تفت دهید. پیاز طلایی شده، هویج پخته و نگینی شده، نخود فرنگی پخته و لِـه شده، جعفری خرد شده و ادویه. همگی مواد را با هم مخلوط کرده و 3 عدد تخم مرغ را روی مواد بشکنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملاً مخلوط و کمی کـِـشدار شود.

(آرد جز مواد نبود، ولی برای از هم پاشیده نشدنش، خیلی کم از آرد سفید استفاده کردم.)

کف تابه مورد نظر را چرب کرده، بعد از گرم شدن ظرف، همه ی مواد را به آرامی درون تابه ریخته و روی آن را با قاشق یکدست و صاف کنید. روی تابه را دم کُنی گذاشته و اجازه دهید به مدّت 20 الی 30 دقیقه روی حرارت ملایم، به آرامی دم بکشد و بپزد. به کمک دو کفگیر با احتیاط کوکو را برگردانده تا هر دو طرف آن پخته شود.

امیدوارم از طعمش لذّت ببرید... گاوچران


 

تزئین نوشت: لبخند

کوکویی که در تابه گرد آماده شده، به چهار قسمت تقسیم کردم. اطراف اون رو بصورت نامرتب نخود فرنگی و کمی جعفری ریختم. سر ِ یه گوجه فرنگی رو بُریدم، توش رو با قاشق خالی کردم و گذاشتم روی تخم مرغ آبپز شده، بعنوان قارچ تزئینی. به کمک سس مایونز موشکی، خال های روی کلاهک قارچ رو گذاشتم. اون گل گوشه سمت چپ بالا، پوست اطراف یه تربچه رو گرد بُریدم و اطرافش رو با حلقه های نازک لیمو ترشی که از وسط دو نیم شدن، تزئین کردم.

عذرخواهی نوشت: خجالت

هفته گذشته تزئین اُلویه و کوکوی مرغ رو گذاشته بودم و توضیحی در مورد تزئینش ننوشته بودم. عدّه ای از دوستان مشتاق به توضیح درباره چگونگی تزئینش شدند. اونجا رو امروز بروز رسانی کردم. می تونید تشریف ببرید و استفاده کنید.

آدرس: nini6368.niniweblog.com/post109.php

* همیشه سعی کنید غذا را با همان موادی تزئین کنید که در طبخ، از آن استفاده کرده اید. مژه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (39)

رضوان
4 شهریور 92 20:07
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام عسیسم

منم عاشق تن ماهی
ب مامانم نشون دادم گفت درست میکنه حتما

مامانم داره میگه افرین ب سلیقت گلم


منم میگم چیکار کنیم دیگه ما هم همچین دوستایی داریم

سلااااااااااااااااام گلم. ای جاااااااان. رسیدن بخیر رضوان جونم دلم واست تنگیده بود حسسسسسسسسسابی

آخییییی... سلام برسون گلم. خواهش میکنم

ای جان، فدای تو که اینقدر شیطوووووونی خودت چرا درست نمیکنی؟! دو روز دیگه میری خونه ی شوهر. حواست هست که؟!

تاابددونفره
4 شهریور 92 23:45
سلااااااام عزیزموااااااااااای بازم که به خاطر منغذای تزیین شده.بابا شما خیلی هنرمندیولی خیلی از این غذا خوشم اومد.هردومون تن ماهی خیلی دوست داریمحتما درستش می کنم..یعنی کپی برداری می شه ازشوناون قارچ رو هی نگاه کردم ببینم چیه خیلی طبیعیه.اصلا فکر نمی کردم با تخم مرغ باشه خوشششگلهببین خودت باعث میشی آدم پرتوقع بشه هابعد که گیر دادیم شاکی نشی ها

سلام نسترن جونم آخیییییییییییی... خوشحالم که خوشحال شدی
به به اگه هر دوتون تن ماهی رو دوست دارین که هیچی دیگه، بااااااااید درست کنی امیدوارم خوب بشه و لذت ببرین.
چشمات قارچ رو خوشگل میبینه عززززززززیزم
ههه... پرتوقع
باشه، من آماده امممممممممممممم

بابای آینده یه فسقلی
5 شهریور 92 0:24
شده بود پیتزا ماهی. خوشمزه بود. ممنون همسری.

آره. نـــوش جونت همسری خدا رو شکـــــــــــــــــــــــر که خوشت اومد
فرناز خاله آرسن جون
5 شهریور 92 0:52
اول مرسی بابت اون پیام انرژی بخشت که واقعا خستگی از تنم رفت دوما بازم مرسی بابت این تعریف های غذای خوشمزه ات

خواهش میکنم عزززززززیز

مرسی که اومدیییییییییییییییییییییییییییی
باران
5 شهریور 92 7:56
چه تزئين خوشگلي داره عزيزم
بايد خوشمزه باشه ظاهر خوبي داره
چه قارچ خوشگلي ايده خيلي جالبي هستش ميگم گلم فکر ميکني بدون هويج پخته هم خوشمزه بشه؟؟؟؟
آخه من فقط هويج خام دوست دارم

مرسی باران جونم آره خوب بود جاتون خالی

آخه همه ی مواد توش آماده و پخته هستن، اگر هویج خام میریختم، شاید نمیپخت. آخه 20 دقیقه بیشتر زمان طبخش نیست. آره گلم، شما استفاده نکن. چون توی طعم زیاد تاثیر نمیذاره، فکر میکنم توی شکل ظاهر و پـُـف کوکو موثر باشه.
اگــر دوست داری، کدو تفت داده شده بریز توش، حــدس میزنم خوشمزه بشه.
محبوبه مامان الینا
5 شهریور 92 8:52

امروز خیلی کار دارم بعد میام کامنت پربار میدم


اگر میدونستم به بهانه ی کار، میخوای از زیر کامنت پربار در بری، عـــــــمرا اگه میومدم وبلاگت

باشه دوست جـــــــــــــــــــــــــون
مامان نیایش
5 شهریور 92 9:32
آفرین به این کد بانوی هنرمند و با سلیقه از اون قارچه خیلی خوشم اومد آفرین تو مامان بشی چی میشیایشالا همیشه حوصله ی این هنرنمایی رو داشته باشی چون واقعا انرژی میده به خوده ادم و اطرافیانش آفرین عزیزم

ممنونم زهره جونم خوشحالم که خوشت اومده دوست ِ خوبم
اتفاقا همسری هم دیشب همینو میگفت، میگفت: مامان بشی، واسه نی نی اینکارا رو میکنی؟!
آره، خیییییییلی خوبه. غذای جسم و روح ِ آدمه.
مامان ترنم
5 شهریور 92 10:11
به نظر كه خيلي خوشمزه مياد . ترنم هم عاشق تن ماهيه . رفتم كه امتحانش كنم.

آخیییی... فدای ترنم جون
امیدوارم خوشتون بیاااااااااااااد خانوووومی
آزاده
5 شهریور 92 10:12
احسنت به دوست کدبانوی خودم.
ماچ به لپت

احسنت به خودت که اینقدر با معرفتی آزاده جونم

ممنونم. ماچ واسه هر دو لُـپت.


خواهر فرناز
5 شهریور 92 10:36
بازم غذا؟!!!!

خوبه که ماه رمضون نیست وگرنه الان همه غش میکردن ویا ضعف

اون موقع کلی کامنت داشتی که چرا غذا گذاشتی

دست شما درد نکنه که به فکر همسری هستی

تبارک الله به شما خانوم M

بعـــــــــــــله خدا رو شکر که ماه رمضون نیست الان

چه کنیم دیگه، واسه همسری لاو نترکونیم، واسه کی بترکونیم؟!

مرسی F عزیزم
محبوبه مامان الینا
5 شهریور 92 11:09
من اوووووووووووووووووووووومدم
به به ، چهچه ، عجب دوست هنرمندی ، عجب غذای خوشمزه ای عجب تزئینات باحاااااااااااالی مخصوصاٌ قارچه بیا بغلم تو رو نگفتم که؟! با قارچه بودم
حالا یه سوال فنی؟
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
خانوووون شما که اینقدر خانووونی شما که اینقدر هنرمندی شما که اینقدر مرتبی ، چرا اون نخودفرنگیهای بنده خدا رو نامرتب پاشوندی تو ظرف؟! مگه اون بنده خداها چه گناهی کردن با اون قارچه اونقدر با احترام برخورد کردی و اونارو همینطور نامرتب ولو کردی تو ظرف؟!





مرسی که اومدیییییییییی مرسی از ذوق کردن هات خانوووووووومی
خوشبحال ِ قارچه، بابااااااااا.
میدونم که، شما گاهی دوستاتو بغل نمیکنی که!
.
.
.
.
.
.
.
گاهی وقتا همین ولو شدن ها و نامرتب پاشیدن ها، میترکونن. مثه همین نخودفرنگی هااااا
محبوبه مامان الینا
5 شهریور 92 11:20
راستی اگه میخوای کوکوی تن ماهی یه خانوون خوش سلیقه خونه دار را با کوکوی تن ماهی ٍ یه خانوون کارمند پرمشغله مقایسه کنی برو اینجا:

http://elina1fereshteh.niniweblog.com/post103.php
چیه خووووووووو؟!!!!!!!
خیلی هم خوشگل و خوشمزه ست
اصلا یه کاری کن اینو بزار زیر تزئینات خودت و نظر سنجی کن از دوستان که کدوم یکی خوشگلتره ؟!
( آیکون یک عدد خانوون کارمند با اعتماد بنفس وافر )

الان ساعت 5 عصر هستش، خونه ی خواهری هستم، کلی خندیدیم از حرفا و کارهات.
آخه کی میگه یه خانون ِ کارمند که درگیر اساس کشی هستش، بره سراغ این چیزا؟
شما همون نیمرو هم که درست کنی، خودش خییییییییییییلیه. [آیکون یک عدد دوست که داره الکی دل دوستشو خوش میکنه ]

آره آره، عجب پیشنهاد خوبی ، همین الاااااااااااااان میذارم.


مامان نیایش
5 شهریور 92 11:21
اون تخم مرغ که شکل قارچ بود رو رفتم برا صبحانه نیایش آماده کردم گفتم حتما ذوق میکنه دو لپی میخوره اما مثل همیشه ذوق کرد و نذاشت دست بهش بزنم نه خودش میخورد نه میذاشت من بهش بدم میگفت میخوام قارچم رو نگه دارم میدونی من اصلا چرا هیچ وقت هیچی رو تزیین نمیکنم دقیقا به خاطر این که نیایش دلش نمیاد بخورتش
ولی خیلی با حال بود بالاخره راضیش کردم که بخوره دوباره براش یه روز دیگه قارچ تخم مرغی درست میکنم ممنونم از راهنماییت و توضیحت

ای جاااااااااان، خیلی خوشحال شدم زهره جون که اینو گفتی. واقعا هدف ِ من هم همینه. دوست دارم به دوستام ایده بدم.
فدای نیایش قشنگم بشم که اینقدر با ذوق ِ.
نووووش جونش
محبوبه مامان الینا
5 شهریور 92 11:34



مامان آرشيدا قند عسل
5 شهریور 92 12:22



ممنووووووووووووونم دوست ِ خوبم
مامي كيانا
5 شهریور 92 12:59
كامل و بي نقص
ميبينم كه موبه مو همه ريزه كاريها رو توضيح دادي
عاليييييييييه

اون تزئين قارچيه خيلي خوشگله
حتما واسه صبحونه امتحانش ميكنم
البته اگه كيانا هم مثل نيايشي نشينه نگاش كنه و نخوره
ولي كوكوي تن ماهي هم گزينه خوبيه براي شام البته اگه مثل من به تن ماهي حساسيت نداشته باشي
هيچوقت نميتونم تن ماهي بخورم چون سريع از زبونم گرفته تا تنم ميريزه بيرون
شايد اين مدليش حساسيت زا نباشه امتحان ميكنم حتما

مرسی عزیزم. آره دیگه بخاطر دوستای گلی چون شما

آخیییییییییییی... خب اگه به تُن حساسی، خود ِ ماهی رو تست کن، شاید خوب بشه

خوشحال میشم امتحانش کنی و کیانا جون هم دوست داشته باشه.
محبوبه مامان الینا
5 شهریور 92 13:24
بعدشم خانوون منمن! وقتی یه توصیه میکنی چرا خودت بهش عمل نمیکنی؟
* همیشه سعی کنید غذا رو با همان موادی تزءین کنید که در طبخ ، از آن استفاده کرده اید.* !!!!! میشه بگی گوجه فرنگی تو کدوم مرحله طبخ استفاده شده؟!!!!
.
.
.
.
.
.
آخخخخخخخخخ چه حالی میده فرایند سوتی گیری !

خانوم ِ باهوش، نوشتم همیشه سعـــــــــــــــــی کنید. ننوشتم که حتماً حتماً و باااااید.

(انجمن پاسخ دادن به آدم های بی دقت )
مامان ساینا
5 شهریور 92 13:36
به به چه کرده این زن نمونه
اینجاست که شاعر میگه زنِ ایرونی تکِ
دستُ پنجولت درد نکنه مامانی حسابی لاو ترکوندی با این کارت
به نظر که خیلی خوشمزه میاد اون قارچِ خییییییییلی خوشکلِ ایول ایول...ما شهرستانیها خیلی باسلیقه ایم قبول داری؟مخصوصا جنوبی ها

ای شیطون... از خودتم تعریف کردی دیگههههههههه

چشمات خوشگل میبینه گلم. خوشحالم که ذوق کردی

بله، 100%
تا ابددونفره
6 شهریور 92 1:28
سلاااااااااااامدلم کوکوی خوشمزه می خواست اومدم

سلاااام گلم
خـــــــــــــــوش اومدی
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبونツ
6 شهریور 92 8:22
واااااااااااااای قارچه رو ببین آخره شکوفایی و استعداد کوکو رو ولش کن قارچرو بچسب

ممنونم از ابراز احساسات قشنگت منصوره جان.
مادر کوثر
6 شهریور 92 9:46
سلام به تک خواهر هنرمند و کدبانوی خودمممممممممممممم

عزیزممممممممممممممم چه خوشگل و تمیز و کامل نوشتی و عکس گذاشتی

خیلی چسبید. مرسی

در آینده حتما میدرستم

سلام به تک خواهری ِ عزیزم با زحمتا؟! خیلی خوش گذشت ها

مرسیییییییییییییییییییییییییییییی خوشحالم که بهت چسبید. حتما!
رویای خواب
6 شهریور 92 23:26
اگه این تزیین کار شما هست،واقعا به سلیقه تون احسنت میگم.
پیش منم بیا مامان فسقلیه آینده.
آره، کار خودمه.
ممنون از حضور و دقتتون. آدرس ندارید که.
تا ابددونفره
6 شهریور 92 23:36
ااااااااااااا.اون پسته رفتهآشتیییییییییییییییییییی

عزززززیزم
چیکار کنیم دیگه؟! ما هم که خراب رفاقت
ماماني كسرا
7 شهریور 92 0:30
من حاضر نيستم قوطي تن ماهي رو بگيرم، تو دستم بعد شما باهاش غذا درست ميكنيييييييي؟؟؟؟
اونم كوكووووووو
واقعا خسته نباشي

واااااا
مگه تن ماهی چشه؟! اصلا ماهی چشه بیچاره؟!

شما هم خسته نباشی
تا ابددونفره
7 شهریور 92 1:52



مامان تسنيم سادات
7 شهریور 92 10:17
اين جور كه تعريف كردى حتما بايد درستش كنم
وقتى .... جون از يه چيز تعريف مى كنه بايد حسابى خوشمزه باشه

وااااااای عزیزم ،مرسی از اعتمادت
امیدوارم خوب بشه و خوشت بیاد گلممممممممممممممم
فائزه
7 شهریور 92 12:52
سلااام مممنونم جالب بود درستش کردم فقط یکم خرابکاری روش به کار بردم

اما خومشزه شده خخخ

ممنونمممممممممممممم

سلام عزیزم آخخخخخخخخخخی، درست کردی؟! مرسی گلم. نووووش جونتون
مریم
7 شهریور 92 15:09
سلام عزیزم

من 21 سالمه و متاهل و دانشجو

به من سر بزن و اگر مایل به تبادل لینک بودی خبرم کن..


سلام مریم خانوم ممنونم از حضورتون، چشم
مریم
7 شهریور 92 15:10
من کوکو تن ماهی رو با یه دستور دیگه که کمی با اینی که شما نوشتی فرق داره درست میکنم عالی میشه...

مهم همینه که گفتین، عاااااالی بشه

مرسی از اینکه خوندین مطلبم رو
مامان تارا
7 شهریور 92 16:24
woooooooooooooooow چقدر پرکار شدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برعکس من الان سایلنتم

آخه هم شارژم رو به اتمامه هم نت مدام قطع و وصل میشه

عجب کوکویی شده ! به به به به به به به به به به به به به

حسادت خونم داره میره بالا

شما کی رو سایلنت نبودی؟! همیشه ی خدا رو سایلنتی

به به به به، به خودت که اینقدر مهربوووون و با معرفتی رویا جوووووووون

هااااهاااا مثه وقتی که خیاطی هاتو به رخمون میکشیدی و حسادت خون ما بالا میرفت.
🍀مامان تسنيم سادات
7 شهریور 92 19:39


عززززززززززززززززززیزمی...جونم.
دوتا عاشق
8 شهریور 92 11:05
خیلی خوشمل شده. نوش جونتون. منم برم درست کنم

چشات خوشمل میبینه گلم، امیدوارم خوب بشه
ماماني كسرا
9 شهریور 92 12:22
ماهي خوبه عزيزم. اما تن ماهي نه نه نه تورو خداا.
بگو توووووو
جيگرتووووو.

باشه گلم. شما تن ماهی نخور
مامان سويل و اراز
10 شهریور 92 0:56
من هم يه بار كوكوي تن ماهي درست كردم ولي مخلفاتش اينهمه نبود ايينو بايد بايد درست كنم
واقعا؟! خب بگید چی ها بود، شاید ما هم مال شما رو درست کردیم.

مریم مامان نیکان
10 شهریور 92 1:14
سلام بر شما خانم هنرمند و با سلیقه...با آرزوی خوشبختی روز افزون برای شما و همسرتون
من وب شما رو لینک کردم..خوشحالم میکنین شما هم به ما سر بزنین و لینکمون کنین
nikanjoon.niniweblog.com

سلام مریم خانوم. ممنون از آرزوی زیباتون.
مرسی از محبت و لطفتون، الان میرسم خدمتتون
مادر کوثر
10 شهریور 92 11:10
این مطلب شما با افتخار در شبکه گسترده (www.widenet.ir) با نام خودتان درج خواهد شد

ممنووووووووونم
سمانه مامان ستایش
11 شهریور 92 3:17
وااای چه کوکوی جالبی،چه تزئین قشنگی
خدایی همیشه تزئین غذاهات بیشتر از خود غذاها به چشم میاد خانوون با سلیقه
کامنتای محبوبه جونو خوندم کلی خندیدم به اون گوجه و نخودای پخش و پلا و کوکوی تن ماهی خودش

عزززززززیزم فدای تو
آخیییییی... راست میگی؟! خوشحالم اینو میشنوم ...

آره بابا، محبوبه جون که خییییییییلی ماشالا نمک ِ.
مامان٣تادخمل
11 شهریور 92 20:00


مــــرسی
تا ابددونفره
7 مهر 92 20:25
سلام عزیزمبا اجازت اومدم دستور کو کو رو برداشتماین یکی دیگه دستپخت خودتهببخشیدا هی می یام کپی برداری

سلام گلم خواهش میکنم عزیزم، اجازه نمیخواد که... خوشحال میشم خانومی امیدوارم خوشتون بیاد.